AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.924

DÄCK - MICHELIN PILOT SPORT 2 eller Hankook K107 S1 EVO

Sida 2 av 2
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Vad tråkigt att du känner så, jag är super nöjda med mina än så länge och jag kör väl inte som en kärring även om jag kanske inte ligger i 70 i rondellerna. Jag har visserligen bara att jämföra med ett par vredsteindäck och då kanske jag ändå bytt upp mig. Men med tanke på att de däck du angivit kostar en del mer så känns detta prisvärt för mig. Angående ludnivån så är den sagolikt tyst i min bil om man inte ligger över 120 då börjar det susa lite men det är mest i fönstren och inte att det låter så mycket om däcken.
@fulltone: det är inte däckens fel direkt, det är bilen som är så mjukt i chassit så att den ska klara de hårda rft-däcken. Rekommenderar alla som original har runflat och som ska köpa icke-runflat att satsa på XL (Extra Load) varianten som har hårdare stomme.
Sen är det alltid så att nya däck känns mycket svajig jmfr. med slitna, finns helt enkelt mer gummi som kan ge vika...
Fu
13
Fulltone
325i Sedan Manuel -03
328i Touring Manuel -14
330D Touring Manuel -11
525d Touring Manuel -08
Jag har sport chassi på min 525D så svajig? nä...
Har precis bytt bil till 330D touring 2011 modell och ja vad kan man säga om det... hur kuuuuul som helst. Lite kompromiss ang storleken men kul är det.

//Fulltone
Ra
164
RaiderViking
z4 sDrive 35is
@Fulltone: Svajig jo... BMWs bussningar är mjuka för att erbjuda komfort (på ett sportigt vis) och för att som Onehp säger kompensera för de extremt styva väggarna i ett RFT däck. Därför bör man köpa XL-däck för att kompensera för detta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.