|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ska köpa nya däck , har kollat runt lite idag vilka ska man köpa ? Vilka är mest prisvärda? Vilka är bäst ? Någon som har någon annan bra sida att rekomendera att köpa dessa däck kanske till ett bättre pris än dessa jag har skrivit up, har jag missat någon bra däckfirma på nätet som är billiga. Kom fram till dessa priser idag..... Priser på däck 235/35-19 265/30-19 tum sommardäck 2010-03-12 Däckonline.se MICHELIN PILOT SPORT 2 YR 2206:- 3057:- 4 st däck 10526:- Hankook K107 S1 EVO 235/35R19 91Y XL 2672:- 1806:- 4 st däck 8956:- Nordendäck.se MICHELIN PILOT SPORT 2 YR 2255:- 2692:- 4 st däck 9894:- Hankook K107 S1 EVO 235/35R19 91Y XL 2135:- 1388:- 4 st däck 7046:- Gummihuset.se MICHELIN PILOT SPORT 2 YR 2510:- 3505:- 4 st däck 12030:- | |
|
Blir fyra nya däck på M3:an under sommaren och då är valet för mig inte så svårt även om det tar hårdare i börsen. Michelin Pilot Sport 2 alla dagar! Helt klart det bästa däcket jag kört på. Visst det är ett av de dyraste däcken på marknaden men definitivt oxå ett av det bästa om inte just det bästa däcket! Ej R-däck inräknat naturligtvis! Hankook är ju billigare men kan inte riktigt mäta sig med Michelin, än. Man får vad man betalar för, som vanligt. :) Nordendäck.se verkar billiga, tack för tipset. Mvh Jimmy |
|
| Aldrig kört s1 evo , ps2 har jag kört absolut de finaste jag har åkt på också. Men ps2 är 3 tusen dyrare | |
| Jag har en sommar kört på Bridgestone Potenza RE050A och är grymt nöjd med komforten och prestandan på dom. Märks knappt att de använts en sommar och då har jag ändå 255:or bak och på E39:orna brukar de i regel slitas duktigt i mitten. De slitna Pilot Sport 2 som satt på när jag köpte bilen var totalt släta i mitten. Själv kör jag med nitrogen i däcken, fungerat toppen! | |
|
Aldrig Hankook framför PS2! PS2 är ett helt fantastiskt däck som får en att undra varför man någonsin snålat på däck. Sjukt bra grepp. Våtegenskaperna imponerar (om möjligt) än mer, vilket får anses som ett stort plus vad det gäller trafiksäkerhet. PS2! |
|
|
Jag skulle nog säga att det är värt att offra något lite på greppet mot 50% lägre pris och betydligt längre livslängd till en vanlig standardbil. Jag skulle iaf skippa v-mönster mot asymmetriskt för att få lägre vägljud. Det finns gott om bra kompromisser till vettigt pris. Svindyra premiumdäck är definitivit inte så mycket som priset indikerar. Kör man på bana så borde man kanske överväga R-däck. MVH Christofer |
|
|
...definitivt inte så mycket "bättre" dom priset indikerar, skall det vara... MVH Christofer |
|
| hmm, lånar tråden lite. om man ska välja mellan continental däck och michelin däck. prisklassen är väl densamme som ovan. vilka e bäst? då tänker jag på ljudnivå, grepp, våtegenskaper | |
|
Jo så mycket bättre är faktiskt premiumdäck. Speciellt våtegenskaperna kan det skilja extremt mycket på. Men det är helt sant att man kanske aldrig märker någon skillnad som vardagsbilist. Så man får fråga sig vad man har för ambitioner. Men i exemplen ovan så skiljer det knappast halva priset. Det är bara några tusenlappar i skillnad och då skulle jag ALDRIG köpt hancook framför ps2. Kushter: Du har ju en ny och fin bil som säker kostar över 300K? Ingen idé att spara några enstaka tusenlappar. ps2 har ej V-mönster. Håller med om att V-mönster suger. Men det har faktiskt blivit mer ovanligt även på prestandadäck. |
|
|
Frapp: På vilka däck menar du att det skiljer "extremt mycket"? PS2 och Linglong. Det är en jäkla skillnad på rena budgetdäck och mellanprisdäck... Jämför vilket däcktest som helst så ser du skillnad på greppet inte är så extremt stor som du tror. Skillnaden i pris kontra antal mil däcket håller kan däremot vara extremt stor. Slutligen, vad är din ambition? Hela tiden pressa bilen till max i vardagstrafik? MVH Christofer |
|
| Jag kommer köpa ps3 från nordendäck ! 10 lax | |
|
Ja, jag menade att det skiljer mycket på billigare däck och premiumdäck. Mellanprisdäck trillar, prestandamässigt, in mitt i mellan. Och då skiljer det inte lika mycket, precis som du säger. Men då skiljer inte priset heller så mycket, vilket syns i exemplen Kushter ger ovan. Därför rekommenderade jag ps2 framför Hancook. Jag utelämnar helt livslängdsaspekten i min rekommendation. Men en uppsättning ps2 har inte direkt dålig livslängd, även om det visst finns bättre. Efter som att vi alla här trots allt kör bmw, så är det väl egentligen ingen av oss som är ute efter att vända på var enda krona? Då finns det andra bilmärken att föredra. Min ambition spelar egentligen ingen roll i detta sammanhang, men den handlar verkligen inte om att pressa bilen till max i vardagstrafik. Dock kan jag uppskatta att veta att man har det där lilla extra greppet i däcken när det verkligen behövs. mvh Fredrik |
|
fredde 7 |
däcken är ända kontakten med backen. satsa på en omgång bra. priset är inte så avgörande då det rör sig om att slå ut det på många mil. |
|
Frapp: "Efter som att vi alla här trots allt kör bmw, så är det väl egentligen ingen av oss som är ute efter att vända på var enda krona? Då finns det andra bilmärken att föredra." Inte för att vara sådan, men det är inte direkt några dyrgripar du kör. Varför byter du inte upp dig om nu kostnaderna är helt ointressanta? Betänk att stötdämpare, fjädrar, leder och alla bussningar i bilen också skall vara i oklanderligt skick för att rekomendationen av de absolut bästa däcken skall vara relevant... MVH Christofer |
|
|
Jag måste nog erkänna att när jag valde Haancook så var det priset som fick bestämma, jag har lagt 16000 papp på vinterdäck och även om jag inte är någon fattig människa så är jag absolut inte gjord av pengar så bara för att man har lyckan att köra en bmw så behöver man väl inte vara jätterik? |
|
|
Jag kör nu på Hankook S1 Evo K107 på min 130:a och har tidigare haft både PS2 och SportContact däck på mina bilar. Är efter en helg runt ringen HELNÖJD med prestandan på mina Hankook (som jag för övrigt blev rekommenderad att köpa av en M3 förare) och skillnaden på dem jämfört med PS2 är mikroskopisk. Har en känsla av ngt högre vägljud men det är allt. Ny bästa tid på varvet så det är knappast ngn större prestanda förlust jämfört med Michelin vid normalt användande. Sen skall det ju sägas att S1 Evo K107 faktiskt har slagit PS3 (och PS2) i olika tester gjorda nyligen. Du kommer att bli nöjd med ditt val Markus. |
|
| Har precis de däcken du skrev och jag måste säga att jag efter 2 veckors körning är väldigt nöjd. Blev erbjuden ett par ps3 or men de kostade 16 000 papp, nu gav jag 8000, tror inte att Michelin är så mycket bättre så de är värt 8000tusen iaf... | |
|
Hej! Jag har nämnda Hankook däck i dimension 245/35-19 och är kanonnöjd, bra komfort och livslängd. Köpte mina hos KM Däck i Haparanda. De är väldigt stora och säljer mycket i norra Sverige och Finland. Priserna är riktigt bra då jag betalade 6 600 kr totalt för 4 däck (inkl mont & Bal). Pratade en gång med en Bridgestone säljare hur KM kunde vara så billiga, har dom 2:a sortering el dyl? Svaret blev att när vanliga däcknasare förbeställer mellan 50-100 däck beställer KM container med däck, därav priset. Har nyligen byggt ny jättelokal som lager. www.kmdack.com Brukar vara lite svårt att få tag i telefon, men kämpa på, det kan vara värt det! MVH Baccala |
|
| Har bra priser på Bridgestone och Michelin också för övrigt... | |
|
Intressant läsning Baccala, jag gav som sagt lite mer men det var dock för 235 däck istället så du verkar ha gjort en riktigt bra affär! Hur kör du, lugnt eller gasar du på lite ibland? Du har ju trots allt en 535 och det är ju en rätt rolig bil:) Anledningen till att jag undrar är ju för att livslängden varierar beroende på om man kör superlugnt jämnt eller om man ibland kör lite kraftigare accelerationer |
|
|
Hej, Måste kommentera lite ang Hankook K107 S1 EVO. Jag har själv 2 mån gamla 245/40-17 på min chippade 525DT-08. Ångrar så in i norden att jag monterade dessa efter rekommendationer från däckfirman och jag läste testet där K107 S1 EVO prisades. Däcken är inte på något sätt dåliga men alldeles för mjuka i stommen som resulterar i osportig körning, svajiga vid högre hastigheter i snabba kurvor. Man får än liknande känsla som av utslitna dämpare och detta uppförande förtar BMW:s annars tighta och responsiva uppförande. Högre ljud inne i cupen är det med. Jag jämför med orginal monterade Googyear RFT (samma profil) däcken som jag inte var så förtjust i pga att dom släpper med råge när det väl släpper. Pilot Sport 2 och Continental Contact Sport 2 har jag erfarenhet av från tidigare bilar och är betydligt aggressivare och responsiva vid instyrning och snabba kurvor än K107 S1 EVO. //Fulltone |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.