|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Den funkar fint på vintern också ? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Absolut ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ok kanon tack, då kanske man ska köra det istället då för mapodo.de just till denna oljeservice. Den funkar fint till min kärra i signen antar jag, har lite dålig koll på LL04 o LL01 osv, brukar köra SLX oljan. |
|
| Stod något på dunken om att man inte skulle använda den på bilar med partikelfilter. Så om man har diesel och partikelfilter törs man ju inte använda den. | |
|
Bilar med partikelfilter bör använda så kallade Low SAPS-oljor. Speciellt framtagna oljor med låga halter av Svavel och Fosfor mm. då de ämnena tenderar att försämra partikelfilterfunktionen med tiden. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Var uppe på Ica Maxi på arlandastad Eurostop, dom har inget sånt erbjudande | |
| Någon som vet när det är dags igen för rean ? | |
|
I Tyskland är det alltid "rea"! Kika på Levoil.de och där rekommenderar jag Aral SuperTronic 0W40 - en mycket bättre olja som är av äkta PAO-bas. Har för övrigt lägsta flytbarhetstemperatur vid ca -60grader C (lär väl frysa i kylarsystemet innan oljan tappar flyt/pumpbarhetsförmågan). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jo jag vet :) Tycker det är smidigt att köpa på ica, jag har bra efarenheter av shell oljan, är alltid tveksam till att byta när man sett bra resultat. Har inte hört någon som använder den oljan du tipsar om, men den är säkert bra om du säger det. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sist ICA hade erbjudande hade dom höjt priset till 100 kr litern från 75. Inte prisvärt längre. Jag beställde Shell helix ultra 5W-40 då från levoil 55 kr litern ink frakt levererad till dörren efter ca 4 dagar. Det är mycket prisvärt, det säger också en del vilka påslag på literpriset som verkstäderna har. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
hasso: det visste jag inte, det gör det inte prisvärt längre som du säger. Då får jag nog också dra mig till skaran att beställa från nätet, är det dörr lev med DHL som gäller ? |
|
| ingår frakt oavsett om man tar en dunk på 4L eller 20L? | |
|
Måste tipsa er som bor i västra sverige; i alvhem mellan gbg och trollhättan finns en gammal lanthandel. Där säljer man q8-oljor i lösvikt. Han har de flesta även många longlifeoljor. Det bästa är att den dyraste jag sett kostar 65kr/litern. Har handlat en massa olja där till motorcyklar och bilar, helt suveränt. Finns även mann-filter osv. Alltså, googla ica alvhem eller alvhems livs och stötta den gamla fina butiken! |
|
| Länk | |
|
Jag har för mig att det var UPS som stod som distr.företag när jag fick mitt paket från Levoil.de, såg inte själva leveransen så jag vet inte vad det var för företag som faktiskt levererade fram till dörren. Beställde en torsdag och på måndagförmiddagen veckan efter stod paketet på trappan. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Smidigt, tänkte bara om man skulle ta jobbadressen där man är på dagarna eller hemadressen där man aldrig är :) | |
Jobbadressen är nog att föredra (tror du fattat nått fel när det gäller prio) :) UPS MIT ÖL angekommen även till mig de brukar passera 14.30-15.00 varje dag har jag noterat. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Stanic. Jag räknade in frakten i literpriset, i mitt fall var vi två som delade på 20 liter. Totalpriset ink frakt var 1103 kr /20 liter=55.15. (122.50Euro) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jasså okej, | |
| Jag kör på Aral oljan som Johan tipsar om i min 530 och är mer än nöjd, ingen oljeförbrukning (har visserligen inte haft bilen så jättelänge så jag vet inte om den drog olja tidigare) och inga tick vid kallstart när bilen stått ute i kylan länge. På jobbet har vi bara TWSen och SLXen som är tunn, 0-30, därav känns Aralen bra i M54an. 740in får Shell helix ultran då det är en äldre motor som enbart körs sommartid. Allt detta köps givetvis förmånligt vis levoil! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.