|
Sida 9 av 9
|
|
|---|---|
| andreas.a: Hur går det med detta? Några nyheter? | |
| Hackandet är sporadiskt. Vissa dagar går den som en drömibland går det inte att starta på första växeln utan att bilen hoppar till. Jag upplever att om man kör "hårt" med bilen så brukar den gå bättre, typ att man rensar nånting som är igensotat när man kör på höga varv. Kanske ska ta och prova plocka bort CDVventilen.........Har tröttnat redan............................... | |
|
Tempsensorn.............. Kolla den igen. Snart får du förslag på att byta vindrutetorkare. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Byt hellre vindrutetorkarna än den nybytta tempsensorn, då får du iaf något för pengarna. | |
|
Innan du byter torkarna så kan du torka av dem. Brukar hjälpa efter en saltvinter. Hjälper nog oxå mot dina tidigare problem...... Men jag skrev: Kolla tempsensorn, inte byta. Skulle "temptalet" vara för högt sker nedanstående! "Jag upplever att om man kör "hårt" med bilen så brukar den gå bättre, typ att man rensar nånting som är igensotat när man kör på höga varv." Men jag undrar varför du inte tar hjälp av en erkänt duktig BMW mek? Jag om någon vet hur frustrerande det kan vara att köra med felaktig tempsensor. Och som du beskriver inte minst när det var som varmast i somras så gick vår 325 bättre. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Som sagt felet kommmer och går, ska man ta en bil till verkstan när den går bra? Jobbar konstiga tider därför kan jag inte bara lämna ifrån mig bilen. | |
|
Har du inget fel just när du lämnar in så lär nog inte BMW hitta nåt heller. Jag har samma symntom och gjorde en felsökning hos BMW utan resultat. Fanns inga felkoder sa dom bara till mig.. |
|
| Så jävla trött på att höra inga felkoder,dvs inget är fel. | |
| Hallo Andreas. Hur går det med bilen? Har du löst problemet? | |
|
Tydligen så funkar det bättre nu. Vad det nu beror på.................tempsensor kanske.... Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Funkar det bättre nu så beror det garanterat på att Andreas bytte tempsensor för ett tag sedan. Att bilen gick lika dåligt efter att sensorn byttes beror på att tempsensorer är som bananer man köper i affären: Man måste ha dom liggande hemma ett tag så att det får mogna det där sista. Eller? | |
| Bilen går bättre nu, dippar inte så mycket på tomgången nu. Jag hade ingen CDV ventil enligt miin mek, någon har tydligen plockat bort den. Kanske kopplinegn är slut? | |
|
Kom det aldrig någon klarhet utav det här? Jag har haft exakt samma problem på min 325 -04 i flera år. BMW verkstad bytte koppling för mig för inte så länge sedan för 17lök, nu några hundra mil senare är problem tillbaks igen. Jag är så lack på detta och tacksam för hjälp. Jag är också tacksam för tips på lämplig expert/verkstad på ämnet i lund/malmö regionen. /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.