AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
46.472

lite frågor till er som beställt F10

Sida 5 av 5
Visa användare
319
thomash
BMW 535xdAMT -16

Alfa Romeo 156 GTA SW -03
henke lexus>> Om vi ska tycka... så tycker jag att taklucka is tha shit. Stör den drar man för, stör den inte så får man ju sola sig i coolhetsfaktorn av att ha - just - elglassoltak.

/Thomas

Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten
Håller med om att elglastak är riktigt trevligt på sommarhalvåret.
Det är väl klart man skall ha sollucka :-) tycker iaf jag! Bilen känns mycket luftigare, man kan få in luft och solljus och det är ett starkt argument den dagen man ska sälja. Två för övrigt likvärdiga bilar men den ena med och den andra utan lucka, vilken tror du köparen väljer??? Speciellt en svensksåld bil där det ofta saknas just lucka!
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Det jag saknar mest på bilen och hade valt till vid beställning idag.

1/ comfort access, nu när nyckeln inte används för att starta bilen, hade det varit rätt skönt att låsa/låsa upp bilen utan att fiska upp nyckeln också.

2/ elbaklucka, bakluckan är faktiskt lite svår att stänga ordentligt vid första försöket. Det har blivit många "dubbla försök" för att stänga luckan hittils.

I övrigt är bilen helt fantastisk!
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Håller med Janih på båda punkterna + att jag hade valt soft close också.
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
Jahni har helrätt, har precis samma synpunkt. Stuligt att fiska fram nyckeln som ändå inte behövs. Bakluckan tror jag blir bättre med tiden när listerna satt sig lite. Det känns fel att stå och banka igen bakluckan på en så fin bil.
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Newman/Rennwagen: Kanske läge att framföra till BMW ÅF, hade varit fint med ett comfort pluspaket innehållande detta + kanske elinställbara speglar och softclose. Säkert horribelt dyrt att eftermontera....

Ps. vad har ni för snittförbrukning hittils, efter 500mil ligger jag på 0,70l/mil
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
Jag ligger på 0,74 men då kör jag bitvis stenhårt och mycket kortsträckor. Men jag hade gärna bytt låg soppaförbrukning mot lite mer drag i spisen på varv.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Min relativt nya E60 har samma tendens med bakluckan - och den har gått 2600 mil. Har F10an öppning av bakluckan från kupén? Om den har det, så tror jag att det är den funktionen som gör att luckan blir svårstängd iom att fjädern för att öppna är så spänd.

/Andreas.
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
Japp du har säkert rätt.
Men vi vill ha knappstyrning för stängning också, det är mer premium.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag har soft-close på dörrarna - hade räckt om det var soft-close på luckan också.

Men jag har ju "bara" en E60.. ;-)

/Andreas.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Andreas:

Hur är det att köra oljebrännare efter din 335:a ?

Om du vill ha mer knuff, snacka med Vtech.
Du kan ju få testa min 535:a........

/Janne
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Det är ju lite OT i den här tråden - men jag är sjukt nöjd (jag brukar vara det de första 3 mån jag äger en bil).

Jag tänkte låta optimeringsfirmorna komma till mig den här gången - känner att jag borde vara perfekt som ansikte utåt.. ;-)

/Andreas.
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Snittförbrukningen ligger hittills på ca 0,7 efter ca 150 mils blandad körning. Viss gasfot finnes. Återkommer efter ca 500 mil så får vi se vart det hamnar.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Verkar som 525d F10 är klart snåloptimerad, trevligt !

Det är trots allt en ganska stor och tung bil.

Vi får se vad 'Med känsla' får för förbrukning på sin F10 530d när den anländer.

/Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.