|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
> Ozzikatten: Jag är ledsen men ibland när jag öppnar sajten från min bärbara dator för att läsa ett inlägg i en kedja som jag deltagit i och som jag fått mail om att det kommit ett nytt inlägg i, så skickar min dator också iväg ett gammalt inlägg igen som jag tidigare har skrivit. Har inte en aning om varför och vet inte om någon annan råkat ut för något liknande? Det har hänt mig tre - fyra gånger. Läser samtidigt era inlägg om färgval. Tror också vit säkert blir snyggt, men färger är som allt annat i livet en smaksak. Jag var på väg att välja vit, men tänkte senare att jag nog ledsnar på vit, samtidigt som det också är bara ett par tre år tillbaka så var vita bilar iskalla på beg. marknaden. Nu är läget helt annat men man vet inte om det vänder igen. Så vitt skulle isåfall vara ett val för att det är mera praktiskt som Rennwagen också skriver, samt att man kunde lägga kostnaden för metallic på annat mera "användbart" tillval. Nu valde jag själv dock ändå sophistogrå met. Men en vit, med extramörka rutor, shadowline och "feta" hjul, skulle nog inte alls sitta fel. Hade gärna sett den även i Imolaröd som man ju kan beställa extra till E60, som med M-pkt är himla snygg. M-pkt förresten... en del tror det kommer i höst. Det tror inte jag. Det är inte BMW-s policy hittills vad jag kan minnas att lansera M-pkt bara ett halvår efter billanseringen. Dessutom måste först nya M5-an lanseras och mig veterligen har jag inte sett nån tidsplan att den lanseras redan i höst? Kan inte drömma om att man lanserar M-pkt på F10 innan M5-an är ute i butikerna. Så det paketet kan man nog glömma till nästa vår skulle jag tro. Förresten tycker jag inte M-pkt till dagens 3-serie syns speciellt. Däremot på E46, E 39 och E60 så gjorde det ju att man fick en helt annan bil. Dessa bilar är ibland rent fula utan M-pkt. Däremot tycker jag mig läsa att nästintill alla redan älskar F10/F11 UTAN M-pkt och därför tror jag nog inte att M-pkt lyfter F10 i samma utsträckning som det gör på de övriga nämnda modellarna. För övrigt verkar det bara vara en av skribenterna på sajten som fått sin bil? Eller har jag missat någon mera? |
|
|
Hinner inte skriva så mkt här längre, åker runt i min fina F10 vet ni, haha. Min säljare rekommenderade vit klart framför svart om man skulle ha solid lack, den svarta var mkt mjuk och repkänslig, den vita var raka motsatsen. Har förövrigt snittat 0,69l/mil under de första 210 milen, lite högre än vad jag hoppats på, men har samtidigt kanske kört rel. mkt småkörningar i byn. Min förra E61 520d var nästan omöjlig att snitta över 0,6, nya 525d nästan omöjlig att snitta under 0,6. Men skit samma, den är mkt roligare att köra :-) |
|
|
janih: Tänk på att dieslar är något sånär inkörda först runt 1000-2000 mil, då borde förbrukningen dala neråt. Mvh |
|
|
Jag fattar heller inte hur janih kunde få sin leverans så fort. Jag beställde samma vecka som prislistan kom och min handlare säger att jag får en av de absolut första kundbilarna. Janih är det inte en demo-bil leveransslot du fick av din handlare? Har heller inte sett en enda bil på gatorna än, förutom BMW demo-bilarna. |
|
| Samma här jag spanar och spanar men det är omöjligt att hitta någon F10 på vägarna. | |
|
Har inte en aning om varför jag fick så tidig leverans, kanske var det en bil som annars skulle stått i Paulssson bilhall? Säljaren sa inget om detta dock, men spelar mindre roll, nu står den på min uppfart istället ;-) |
|
| Det finns ju hyggligt med leveransfärdiga bilar hos en del handlare, konstigt att de inte blir sålda och är ute på vägarna redan. En del av dessa är dock lite väl fullmatade för min smak (och plånbok). Har heller inte sett en enda F10 på vägen utom de bilar som finns hos handlaren. | |
| Enligt säljaren på bilia i gbg så har flera av bilarna i hallen sålts och det har varit en del omsättning där har jag sett. | |
| Kollar man på bytbil.com så finns det en bil i hallen i Eskilstuna och bilia i Möndal har ett helt gäng utan bild där det står leverans vecka 15 vilket var förra veckan. | |
|
När får ni leverans av era bilar? Min närmar sig, nästa vecka kommer den... |
|
|
Ja de F10 jag har varit fullsmetade med priser en bit över 700` Kanske inte så komstigt att de står kvar för hade jag (velat) ha en sådan så hade jag inte köpt en som flera hundra suttit i och kanske även provkört. Sett flera som var skavda på inredn och smutsigt båre här o där. Ock även sett småungar som häver sig in i en 530xd för 742´. Inge kul. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| >Ozzikatten: ett råd: en BMW utan komfortpaket är en död bil på beg marknaden, så även om du inte känner du behöver det som ingår, skall du beställa det, för du får annars en svårsåld beg bil den dag du vill byta. PDC är tillägg som någon annan ovan skrev helt riktigt. | |
| Tydligen samma problem igen med datorn, Med känsla. Prova att rensa ut historiken, formulärdata, temporära filer etc. i din webbläsare. | |
|
Tack Alexander, det är gjort nu, ledsen att det skickas iväg gamla mess utan att man själv har tryckt iväg dem, hoppas det fungerar bättre nu. Rennwagen > får min v 24 enligt vad jag vet, grattis om du får din bil så snart! |
|
| Kör nu 525d vit med öppen sollucka och fantastiskt bra ljud. Fantastiskt fin på vägen, knäpptyst och förvånasvärt kvick i böjarna vikten till trots. | |
|
Gratulerar Rennwagen, då är vi iallafall 2st på vägarna med nya 525d. Valde du hifi eller hifi prof? |
|
|
Jag valde Hifi som jag tycker låter fantastiskt bra, nästan i klass med Hifi professional som jag hade på min M5 (e39) Jag såg en till F10 som leverades samtidigt som min. Annars är det fortfarande få bilar därute än så länge... I överigt så här: 300 Alpinvit II Läder Dakota Svart ZRS Comfortpaket 255 Sportläderratt 2K2 LM Fälg V-eker 328 18" 320 Ej Modellbeteckning 403 Elektrisk glastaklucka 441 Rökarpaket 464 Skidsäck 481 Sportstolar 676 HiFi Högtalarsystem 6FL USB-Anslutning 6S4 Svensk språkversion 704 M Sportchassi |
|
|
Verkar vara en riktigt fin bil Rennwagen. Jag kan också instämma att vanlig Hifi låter bra mkt bättre i F10 jmft mot E61, sannolikt för att bilen är så välisolerad mot vägljud/vindbrus. |
|
| > Rennwagen, så du fick din bil lite tidigare då? Du skrev "nästa vecka" den 27 april. Själv får jag vänta (vad jag vet iaf) till v24 på min 530D. Men njuter ändå i min 335 Touring, som jag vet att jag kommer sakna sen, det är ju två helt olika typer av bilar. Ska dock snart iaf beställa 20" hjulen från England så de finns hemma när bilen dyker upp en dag i framtiden. Kör försiktigt gubbs! | |
|
Har äntligen lyckats ladda upp lite bilder på bilen (mobilkamera). Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.