|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
näh de va väl det jag visste egentligen men ville gärna hoppas!. då skiter jag definitivt i navin och kör på hifi prof högtalarna. det skall ju låta någorlunda bra va ? jag testade nämligen HIFI högtalarna i en E61 och jag tyckte dom dög alldelles jävligt gott! :P |
|
| Säljaren på BMW sa att PDC bak är standard. Kan det verkligen stämma? Det skulle betyda att om man lägger till PDC separat eller i comfortpaket så kompletterar man bara med PDC fram. Kommentar? | |
| Att PDC bak är standard låter orimligt, står inget i något informationsmaterial från BMW och 8,5 'kr för endast PDC fram hade varit aningen dyrt. Dock konstigt att säljaren påstår något annat. | |
| Kollade åter med en annan säljare hos samma BMW-handlare och han bekräftade att backsensor BAK är standard! Jag hittar inte heller något i broschyrmaterialet om detta. | |
| Nej, detta stämmer inte. På 5-serie GT är PDC bak standard, men inte på sedanen. | |
| Ok. Då har jag nog blivit vilseledd. Jag beställde aldrig komfortpaketet eftersom jag tyckte mig bara behöva xenonljus och fällbara baksäten. Då är det nog billigast att ta komfortpaketet så att jag PDC också, eller hur? | |
| >Ozzikatten: ett råd: en BMW utan komfortpaket är en död bil på beg marknaden, så även om du inte känner du behöver det som ingår, skall du beställa det, för du får annars en svårsåld beg bil den dag du vill byta. PDC är tillägg som någon annan ovan skrev helt riktigt. | |
| >Ozzikatten: ett råd: en BMW utan komfortpaket är en död bil på beg marknaden, så även om du inte känner du behöver det som ingår, skall du beställa det, för du får annars en svårsåld beg bil den dag du vill byta. PDC är tillägg som någon annan ovan skrev helt riktigt. | |
|
Tjena, vill bara helt kort kommentera detta med PDC. Två olika säljare bekräftade för mig att PDC bak ingår standard på 528i. Eftersom jag har blivit varnad här på forumet om det verkligen stämmer så kollade jag med en av säljarna återigen och DÅ reviderade han sin inställning. Ingår tydligen bara på GT-modellerna. Lite dåligt påläst kan man tycka. Så jag la till comfortpaketet på min beställning. Tack "Med känsla", "Janih" och "Alexanderl" för informationen! |
|
| >Ozzikatten. Vad bra att de fick lära sig :-) Vad blev det för spec på din bil och när får du den? | |
| Det blir 528i som tjästebil. Comfortpaket, bluetooth USB, Hifi professional, aut. hel/halvljus, aut. avbländande innerbackspegel, larm, dragkrok. Ser ut som lev. i juli/aug. | |
| >Ozzikatten, det låter som en trevlig spec, vad kör du för tj. bil idag? | |
|
Jag kör Audi just nu. Jag har länge velat om färgen på nya 528:an. Beställde först svart men har ändrat mig till vit eftersom jag tror den håller sig fräschare mot vägdamm än svart. Tror ni den snygg i vit??? |
|
| Tror ni den blir snygg i vitt menar jag! | |
|
Ozzikatten: Jag har sett alla färger som är tillgängliga i Sverige just nu, förutom "guld", och vit är i mitt tycke den allra bästa. Kanske känns helt off om några år, men just nu är den absolut bäst. De mörka nyanserna lyfter inte alls fram linjerna och den ljusa grå, typ titanium, lyfter fram linjerna lite väl bra. Känns nästan kantig då. Vit är kanon. Har själv beställt en vit 528:a. Fan vet när den levereras bara. Har inte fått besked om när den ska byggas än. Hästhandlare till bilhandlare... Christian |
|
| Ok, låter bra. Håller med dig gällande lev.tiden. Det verkar vara väldigt osäkert när den kan byggas. | |
|
"Med känsla": Jag känner igen ditt svar sedan tidigare!? Har redan justerat och lagt till komfortpaketet. Tack för input! |
|
|
F11 är otroligt snygg och fräck i vit. Jag tog min vit med svart skinn, men hade gärna beställt med rött skinn om det funnits (jmf M3). Smutsen syns nog något mindre på en vit jmf med en svart med den skillnaden att den svarta är mycket känsligare för tvättrepor som syns direkt. Det gör de inte på den vita. En välvaxad vit håller sig kanon. Köp bra avfettning och vaxer och du får en lyxkärra som frahäver sina former och håller sig fräsh. Andrahandsvärdesmässigt är alltid blyertsgrå gångbart, men who cares? |
|
|
F11 är otroligt snygg och fräck i vit. Jag tog min vit med svart skinn, men hade gärna beställt med rött skinn om det funnits (jmf M3). Smutsen syns nog något mindre på en vit jmf med en svart med den skillnaden att den svarta är mycket känsligare för tvättrepor som syns direkt. Det gör de inte på den vita. En välvaxad vit håller sig kanon. Köp bra avfettning och vaxer och du får en lyxkärra som frahäver sina former och håller sig fräsh. Andrahandsvärdesmässigt är alltid blyertsgrå gångbart, men who cares? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.