|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Stefan: det är ju bättre att lägga pengarna på en Rs6a isf.. | |
|
Stefan: jag sa även att du hade provkört bilen men de hjälpte ej. Sämsta bortförklarningarna jag hört. Har fått provköra bilar där förut från samma kille. Härligt att du fick 335an såld. Vad blir det för bil i maj? |
|
|
Stefan: jag sa även att du hade provkört bilen men de hjälpte ej. Sämsta bortförklarningarna jag hört. Har fått provköra bilar där förut från samma kille. Härligt att du fick 335an såld. Vad blir det för bil i maj? |
|
|
RS5an är nog en riktigt rolig liten leksak, dock finns det en del andra alternativ i prisklassen som gör att modellen tyvär inte kommer bli speciellt vanlig på våra vägar. Att bilen däremot är brutal är jag helt övertygad om. StefanL: Är det 535d som har sådan lång leveranstid? |
|
| Sevak: Tror du på fullaste allvar att en 23åring med mjukisbyxor ska få provköra en bil för 800-900 tusen? | |
|
Visst, även en 23-åring kan ha pengar och mjukisbrallor. Det är bara att gå till sig själv , hur hade man själv reagerat? Jeans och en tröja är väl inte att klä upp sig, man behöver inte ta kostym. |
|
|
bunf: Sorry att det låter lite töntigt att jag inte avslöjar vad det är för någon bil. Jag vill att allt ska vara klart först. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Andreas: RS6:an känns lockande, har tyvärr inte haft möjlighet att provköra någon sådan. har du? Ett alternativ som jag kan tänka mig är att köpa M5:an som finns hos Autopartner i Linköping. Det är en 07a som bara rullat 2000 mil och jag kunde få köpa den till ett riktigt bra pris. Bra vinterbil eller hur:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| En M5:a vore trevligt. RS6:an är förmodligen bättre som vinterbil, men en RS6:a skapar inte alls samma habegär som en M5:a. Iallafall inte för mig. | |
|
Jag har kört RS6 och tyckte det var en bra bil, men inte så speciell som jag förväntat mig. Tycker turbon tar bort en stor del av ljudupplevelsen (och därmed fartupplevelsen) som t.ex. en E63 AMG ger. Men fyrhjulsdrift gör ju sitt för att den ska dra på fint även på vintern, Jag körde den när det snöade i Stockholms rusningstrafik och det gjorde ju såklart att jag inte fick känna särskilt mycket på hur chassit kändes. __________ Mvh Grelle |
|
| Stefan: bara kört den en kort sträcka, jag tror att det är en bättre vinterbil än Rs5 iaf. Just att den har både fart och utrymme. | |
| M5 är en perfekt vinterbil - hoppas jag ;-) Den som ståt i lkpg är fin men tok för dyr fortfarande, men om du kan få loss den för ca 460-480k så tycker jag du skall köpa den. | |
| Såg en fin Interlagos 05:a hos BMW GBG idag. Endast 3500 mil. Pris 439.000. | |
|
Jag har kört både M5 och RS6, mitt personliga val faller tveklöst på det senare alternativet av flera orsaker. StefanL: Jag kan bara rekommendera dig att provköra en RS6 om du inte redan gjort det :D |
|
|
bunf: Ingen bra idé det där med provkörning. Det skulle bara orsaka mer beslutsvånda:D //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
StefanL; i och med att du kört RS5: vilken bil anser du ger mest för pengarna - R8 (V8) eller RS5..? Om man nu inte behöver ett baksäte dvs. |
|
|
Sani: Jag skulle valt en relativt snikutrustad RS5a och kört med bilen året runt. Jag fick en offert på 834´-11% vilket blir ca 742´netto. Jag tror andrahandsvärdet kommer vara ungefär lika dessa bilar emellan. Dock skiljer det en hel del i kapitalkostnad till RS5ans fördel i.o.m. att R8 inkl. den viktigaste utrustningen samt R-tronic låda landar på dryga 1,3 mille. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Sani: Importera en R8, finns mängder för runt 700 tkr med få mil på mätaren. Själv skulle jag kunna tänka mig en RS5a om ett par år med 4-5 tusen mil. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Ja, jag menade just begagnad R8 då, i och med att de hamnar ungefär i samma prisklass som en ny RS5. R8:an är mera ovanlig och en verklig eyecatcher, medans man får en nyare bil i RS5:an...undrar vilken som är snabbast runt Ringen? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.