|
Sida 6 av 9
|
|
|---|---|
|
3FF0 ratio of calculated to measured air mass too high 41F1 Electro ventilator : Short circuit to B- enligt google, kanske är helt fel... |
|
| "durrandet" kommer i drivlinan därför att mappen ger för högt vrid på lågvarv, ring V-tec och be de göra om mappen. Många som haft detta fel. Jag har min åsikt om detta men den behåller jag för mig själv :) | |
| Här kan du finna korta förklaringar till felkoderna: Länk | |
|
Med risk för att bli halshuggen... men.. låter inte detta väldigt illa? En drivlina som durrar pga en "felmappning" och felkoder i bilarna när dom trimmas.. ska sådant verkligen förekomma på kund bilar? |
|
|
Att folk inte lär sig he he, man kan inte plocka ut hur mycket hk som helst, även fast det är en BMW, men vill man va värst så får man stå sitt kast för eller senare.. |
|
|
Rian: Så är det ju.. men vi diesel åkare hinner inte med din vassa GTi i år.. riktigt roligt att du fått så bra fart i bilen. :) Boomis: Ska bli spännande att se din vassa Stertman/ Giac trimmade 335:a på eventet, nu håller vi tummarna för bra väder också. :) |
|
| det jobbiga med chiptrim är ju att det inte går att se om bilen varit trimmad. jag skulle aldrig köpa en sån bil begagnad. | |
| semaga>> ja, det ska bli jättekul faktiskt och se hur man står sig mot startfältet....kommer ju själv fr piggy back träsket....halvnöjd...vill ha något som fungerar och leverera 110% hela tiden och det upplevde jag att det saknades med piggy....limp modes, koder mm....tror det kommer att vara ganska jämt mot jb3 och proceed..... | |
| Jag mailade v-tech ang detta och fick som svar att det inte var farligt, och att det berodde på antingen drivlinan eller motorfästena. Så det blir väl till att gasa lite mindre på just dessa varv! ska dock kolla så inget sitter löst under bilen! Varför kommer detta just på dessa varv? känns ju som att bilen drar som mest strax efter 2500 och då har det ju slutat!?!? | |
|
Oavsett anledning så är det ju något som inte mår bra. Det kan vara så att hela drivlinan resonerar, det kan orsaka massivt slitage på kort tid. Men det vet man ju inte... |
|
|
Tack Semaga bilen går alldeles utmärkt, ska bli intressant å se hur den står sig mot dom vassa diesel bilarna,Att en Vtech trimmad Audi tt rs(420hk) kommer tycker jag är gymt kul,ska bli väldigt intressant å se hur Golfen står sig mot detta monster.. |
|
|
Om V-tech säger så tycker jag det är en varningssignal, ring dem och se om de kan göra om din mjukvara för som andra skriit kan detta orsaka mer problem i framtiden. Om du ska behöva tänka på hur du kör bilen så är ju körbarheten klart påverkad enlkigt min mening. Jag tror de hjälper dig om du bara står på dig lite. |
|
carl530 |
Semen: Varför tror du att det är en felmappning? Kan väl lika gärna vara hans motorkuddar som är slut? |
| Hur tar man reda på det? om det är drivlinan eller motorkuddarna som är slut? | |
| Det kanske är så enkelt som att motorn går illa vid vissa varvtal och att motorkuddar och drivlina då inte längre lyckas dölja det utan börjar vibrera? | |
| Har nu fått 2 st nya mappar av v-tech som jag ska prova imorgon, mycket bra service måste jag säga, fick de skickade nyss via mail! De har lite lägre vrid på låga varv. Ena av de hade lite mer effekt på höga varv, ska bli intressant att testa och se, blev det inte bättre av detta skulle jag höra av mig igen. | |
|
Ok bra jobb av V-tech. Hoppas att bilen går som du önskar nu då. Återkom gärna och berätta hur det gått. |
|
| Kan vara för högt vrid för svängmassehjulet. Har dem sänkt vridet vid dem varvtalen så bort det försvinna | |
| Har även jag ett "durrande" vid pådrag från låga varv. Har även detta på en mapp som ger 332 ps/707 nm. Har testat den mappen på en DynoDynamics och den ger ej "för mycket" nm på låga varv. Jämför jag t ex med en kurva från Evolve eller DMS så ger de likvärdigt nm på varvtalen. Ljudet stör inte tycker jag men det är mycket troligt att durrandet är lägre på min. Tycker att det låter ganska gott... | |
| ...låter kanske gött men inget bra att köra hårt mellan dem varvtalen då den durrar. Svängmassehjulet är det till 90% för så gjorde min Audi, fråga Chille82 som jag köpte bilen av, han känner till fenomenet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.