AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.743

När ska E60/E61 bli billigare

Sida 1 av 2
Jag har länge kollat på E60/E61 och tycker priset står sig ganska bra, konstigt t.ex. att en faceliftad -07:a kan vara billigare än en -04/05:a

Länk
Länk

Tror ni priset kommer att sjunka på de tidigare modellerna snart, nu till våren?
Tycker priset på beg. bilar har gått upp, stått sig bra den senaste tiden...

Är det inte lite mycket att begära över 200k för en -03/04:a som gått närmare 25.000 mil Länk

Mvh Ubbe
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Har som du följt e60 marknaden ett bra tag nu men priserna står nästan stil. När e60 kom ut på marknaden så gick det ganska enkelt att få tag på en e39 för runt 100k. Tycker det mest är långmilade, snikutrustade 520 bilar som börjar närma sig iaf en 130. Det begärs fortfarande uppåt 160-180 för hyffsade 525/530 årsmodell 03/04, iofs verkar de flesta annonser ligga kvar månad efter månad.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Att begära 209' för en importerad e60 med 24000 mil på mätaren är stor humor...
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Ja den skall kosta max 160.

Jo jag håller med!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ta för fasen inte priserna på Europe Bil Center som något slags facit. Det ligger en hel kennel begravd i de bilarna. Notoriska mätarskruvade, har sålt snabblagade krockbilar och ligger med på svarta listan och är fällda i domstol. Bilarna är uteslutande i exceptionellt uselt skick i förhållande till de mil som står på mätaren. Antagligen har de "otur" när de köper eller så...

Detta VET jag eftersom jag själv har kollat på bil där flera gånger då jag bodde i Norrköping. Deras utbud lockar till besök.

-------
//Lövet
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Och när det gäller den andra bilen som står hos Mårtenssons så ska man vara medveten om att detta är en handlare som oftast sätter sina priser väldigt högt.

Annars håller jag med om att priserna på E60/E61 stått sig väldigt bra och det bör snart komma en märkbar prisjustering nedåt. Jag har kollat på M-sportutrustande 530/550 i Tyskland det senaste halvåret och många bilar ligger fortfarande till salu då dom har ett för högt pris. Vissa justerar priset nedåt efterhand men det känns som dom ständigt ligger något för högt. Då och då kommer det ut intressanta bilar till ett mer marknadsmässigt pris och de försvinner oftast relativt fort.

___
//Ulf
Ja kanske exemplen inte var så bra, rättvisa.
Men överlag så tycker jag de första årsmodellerna av åtminnstone E61 ligger ganska högt. Lite nu som då kommer det ut en 06-08 i samma prisklass som 04-05 och de nyare kanske blir sålda relativt fort men de äldre ligger ute månad efter månad och kanske sänks lite i pris men inte tillräckligt.
Snart har det gått ett år sen jag startade denna tråd,
och ännu tycker jag E60 och E61 ligger högt i pris.
Hittar ju sällan en E61 M-sport under 200k strecket,
det är ganska mycket för en bil som börjar bli 6-7 år.
När kommer dom att sjunka?
Först när F10 och F11 kommer ut som begagnade?

/ Ubbe
Finns ett enkelt svar på frågan: När efterfrågan minskar :-) Gissningsvis kommer priserna ha justerats ned något inom det närmsta året MEN det är ingen vild gissning att E61 med M-sport lär förbli populära ett par år till och på så sätt kommer priserna på dessa bilar att sjunka betydligt saktare än för snikmodellerna.
Jo det är ju utbud och efterfrågan som styr priset,
så utbudet på M-sport bilar är inte så stort heller.
Men idag tycks folk betala över 150k för en 6 år gammal bil som gått över 20tmil..
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Det är när folk inte vill betala marknaden styr
skulle tro att det stora fallet kommer så fort F 10-11 kommer som beg i större omfattning alltså om 1-2 år
Med tanke på vad bilarna kostar nya så kanske 150 är så dyrt iaf

Ha deT
Hade min 530IAM Touring -06 köpte den i Maj i år när den hade gått 6700mil och sålde den nu i December vid 8700mil. Satte ut den för 5" mer än vad jag gav för den i maj och tänkte att då så om jag har tur så prutar dem 10" och så har vi en deal. Fick 3st riktigt intresserade första dagen så det slutade med att jag fick utsatt pris och därmed 5" över mitt pris i maj. Trodde inte att dem skulle hålla sig så i värde eftersom att F1X nu har kommit. Men kanske sålde i precis rätt tidpunkt? Men är ju otroligt fina bilar för sitt pris!

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
... tror att bilens "annorlunda" och omtalade utseende talar till dess fördel. Det är en bil folk lätt känner igen och kan relatera till (positivt och negativt) och det verkar hjälpa att hålla uppe intresset för modellen. Kul för oss som kör E6X :o)

----
BMW CS #6212
Villurski
Man ska ju ta med andra modeller i beräkningarna. Om man ställer en E61 LCI med advantage- och comfortpaket mot en Audi A6 (2006->) med proline och sportpaket så framstår ju BMW'n både som oerhört välutrustad samt mycket modern. Tycker då att A6:an blir mycket mindre prisvärd än E61:an. Så tänkte jag när jag köpte i alla fall.
Utbudet av E61 är ju rätt stort, så efterfrågan får väl anses än större eftersom priserna står sig rätt bra.
Själv är jag lite orolig över att vi som vill ha betalt för mycket utrustning för det lite tuffare, man får helt enkelt hoppas att även det kommer efterfrågas :)

Mårtenssons finns ju med i tråden Länk på flera ställen. Undrar alltjämt vad den genomsnittliga prutmånen är där, 30%?
Mårtensson har en prissättning som jag förundrats över i flera år. Vet att de exporterade väldigt mycket bilar utomlands 2009-2010 när kronkursen var i botten.
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
E61 kommer hålla 2011 och en bit in på 2012 sedan kommer raset. Som vid alla genrationsväxlingar så håller den gamla modellen 1 - 2 år sedan tycker inte BMW att det är intressant att byta in bilarna utan de går direkt till "vimpelhandlarna" som inte är villiga att betala mer än "gröna listan".

/Rickard
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Jag sålde för en vecka sen min 525i E60 M-Sport 08/2005 nya motorn med 10.035mil på mätaren, fullservad & nyservad, nybes, bra däck, svensksåld, inte ett fel och i ypperligt skick! Efter ca 3 veckors annonserade släppte jag den motvilligt för 160.000:-

Var t.o.m. bjuden 159.000 i inbyte av bilhandlare i göteborg. Men detta gav mig friheten att köpa en bil på annan firma. M-sport var ruggigt lättsåld jämfört utan M-Sport och kunde därför betala så bra enligt handlaren.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
En kompis fick 210' för sin E61 530iAM -05 13.000 mil, med rätt mycket utrustning, när han sålde den i november. Köparen prutade inte ens utan tog den för annonserat pris.
Inser nu att jag hade gjort min livs bilaffär om jag hade klippt till på en svart 525iAT M-sport 2005 med nya motorn som jag fick möjlighet att köpa för 225kkr hösten 2008. Den hade gått 4000mil.
Ser ut som att jag nästan kunnat köra utan värdeminskning under ett par år.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Kristoffer_L -

Ja många som köpte bil hösten/vintern 2008 gjorde väldigt bra affärer eftersom finanskrisen hade slagit till och många bilar förblev osålda med kraftiga prissänkningar som följd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.