|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag är en av dem som inte har elcab och har inte funderat så mycket över det för jag likt bildock kör endast när solen skiner och lider inte av att köra nercabbat på motorväg heller. Nu kanske jag råkar vara lite väl pendant.... Eftersom bakrutan får en "ful" slityta av att man cabbar ner och upp så har jag en handduk mellan rutan och den båge i cabb-anordningen som nöter på rutan vid nedfällning. På så sätt slipper jag fula märken på rutan. Så i mitt fall så skulle jag vackert kliva ut bilen med eller utan elcabb :) Sen kan man iofs polera upp platsrutan då och då. Hur som jag skulle inte hänga upp mig på om bilen jag vill ha har elcabb eller inte. Mvh/Rolle |
|
|
Visst föredrar man att den har både elcab och ac,men å andra sida kommer den endast användas som "entusiast bil" och bara soliga sommardagar Kikar även lite efter en Z4a 2,5 03-04 kostar ju lite mer... men viken tror ni är "bättre affär" på typ 5år dvs. vilken som tappar minst i % |
|
|
Stocktrader jaha du, det där är en klurig fråga, Z:3 kommer med all säkerhet och är väl redan en klassiker men Z4 är ju en modernare bil ytterligare en aspekt är väl att en sådan här bil köper man mer eller mindre med hjärtat så man ska nog välja det man mest tycker om. Nu tillhör jag en äldre årgång och jag är så förtjust i Z3 och dess form med lite retrostuk, Z4 tilltalar absolut inte mig med dessa skarpa veck i pressningen av karossen, men frågar du en yngre person kanske du får ett helt annat svar, Men däremot är den nya Z4:an underbart vacker. Ser man till hur du resonerar med minsta förlust på kapital 5 år framåt är väldigt svårt att sia om, och även om det kostar en slant i förlust på en Z så får man nog stå ut med det för man måste ju tycka om det man äger också och vill du gardera utlagt kapital är nog bilaffärer bland den sämre placeringen, Z:3an kräver nog minst pengar som investering. mvh Uffe/bildock |
|
|
Alla gånger en Z3 helt med 2.8 eller 3.0. Mycket snyggare än Z4 med ett äkta BMW utseende. Helst en med innertak för bättre ljudisolering. Och elcab och klimat så är det fulländat!! :-)))) |
|
| Btw:var sitter knappen för elcabben på facelift varianten? (är ju inte alla som skriver i annonsen om det är elfällning eller inte) | |
|
Stocktrader: Inte 100 %säker men har för mig att knappen sitter på den bakre delen av mittkonsolen, dvs mellan stolarna där larm lampan sitter. nedanför förvaringsfacken. Mvh/Rolle |
|
|
"Ska man köpa en utan elcab? (saknar även ac) eller ska man ha elcab som krav? " Har nu haft min i snart fyra år, och stod inför samma val inför köpet. Mina kriterier föll istället på skick, övrig utrustning samt motoraltenativ. Jag kör endast fina dagar sommarhalvåret, och har den inte som bruksbil. Och har aldrig saknat El-cab eller AC. /Janne |
|
|
Japp sjävklart kriterie för mig var alltid välvårdad så det sätts inte upp 1: Motor 2: Elcab 3. AC Men idag hade AC och elcab bytat plats. Många i alla fall en hel del säger att man inte behöver så mycket motor i en cab. Ok men på Z3 får du dom feta skärmarna och det är pricken över iet. Finns ju folk o fä som annars tror att det är en Miata. Och det är en skön känsla med BMW sexa!! |
|
|
UTAN ELCAB därför att Z3 är ful utan cabskydd, och då måste du ända stanna och krångla, och det blir då löjligt med elcab. MEN om man nu väljer att köra utan cabskydd, behöver man INTE kliva ur bilen för att cabba upp/ner manuellt, och det går snabbt. Nercabbning: sitt kvar, håll i mitten med höger hand och släpp sakta till dess att armen inte räcker till, då är det bara en dec kvar och den faller mjukt ner. Uppcabbning: sitt kvar, vrid kroppen till vänster, ta tag i vä kant av cabben med HÖGER arm och dra upp den. /Mattias i Sollentuna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.