|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Jo nypriset på bilarna steg mer i % räknat än i dag. Tror också att min 318 var attraktiv. Inte minst till en kille på 19 år. Röd, taklucka, lm-fälgar, välvårdad och gick som ett skott! När min far bytade bil så räknade bilaffären mellanskillnaden på dåvarande nypris och den nya bilen pris + 1 kr/mil Volvo Amazon S 16.000 kr 1968, mil 6000 Volvo 142 GL 22.000 kr 1971 Mellanpris 6 + 6.000 = 12.000 Var en slant då också. |
|
|
Frasse: Nu är 330d:n borta. Var det du som slog till? ;-) MVH Christofer |
|
|
Crille...nix, det var inte jag :) Frasse |
|
|
Själv var jag väldigt intresserad av en 325:a nyligen för ca 270 tkr. Detta var på BMW i sthlm. Ingen som helst prutmån och vintercäk ingick inte. Fel säljare eller min oförmåga att pruta? Jag påtalade att jag kan få en ny av 2010 års modell för 340 tkr med Comfort och Dynamic -paketen. Alltså likvärdig utrustning, 0 mil på mätaren och fri service i 3 år. Jag kikade på en 07:a som rullat ca 5000 mil. Där får man ju inte med vinterdäck heller fick jag till svar. Nej det må vara sant men rabatt förväntar jag mig på 5-6%. Det täcker ett par bra vintersulor om inte annat. 70 tkr skillnad mellan en 07:a och en ny? / Hugo |
|
|
Har du bara dessa att välja mellan hade jag lätt satsat på en ny. Men jag tror du kan hitta en betydligt billigare -07:a om du letar lite. Har du någon länk till -07:an? |
|
|
Jo om man inte är för kräsen med utrustningen så. Nepp, den blev såld till någon som tyckte prisbilden stämde bra. För mycket pengar eller för lite koll på prisbilden vad vet jag. Eller så var kärran något alldeles extra. / Hugo |
|
|
Eller så såldes den bra mycket billigare.. |
|
|
Jo det är möjligt. Såg idag att det tillkommit ett paket till 3-serien på bmw.se, i konfiguratorn. Frågan är bara vad man får ut efter tre år med tanke på att tråden handlar om värdeminskning. Nya 3-serien komemr väl 2012 och då sjunker inbytespriserna. / Hugo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.