|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| läst runt på lite forum, det verkar ju kosta så mkt. får väl dra det på försäkringen i värsta fall. tydligen e detta ett vanligt fel, precis som raj55 sa. på 1 och 3-serien | |
|
var väl rätt lugnt. kostade mig 500 spänn i självrisk. resten fick mitt garantibolag betala. vart väl 23k ink. moms :) hela dsc enheten fick bytas |
|
|
Jag har en BMW 318 06, E90 och har fått samma problem (Hydralikenhet;trycksensor;internt fel 5E20) som du hade med din bil dvs antispinn lampan lyser. Som jag har uppfattat det verkar att det kostar en hel del att laga den. Du skrev att det kostade dig 500 spänn i självrisk. resten fick ditt garantibolag betala. Kan du vänligen tala för mig var/hur fick du hjälp avseende den fel som du hade med bilen? Tack på förhand |
|
|
Lyfter en gammal tråd, fick felkod 5E20, och beställde den här delen "ABS PUMP MODULATOR ECU WITH PRESSURE SENSOR" på ebay. Länk Skall bli intressant att se om det fungerar, återkommer när jag bytt. Calle |
|
|
Calle hur gick det för dig!?? /Roger |
|
|
Bra, allt fungerade direkt efter bytet. Men man behöver ett instrument så man kan tvångsköra ABS-pumpen för luftning av resp. hjul efter byte. Exvs Maxidas DS708. Annars var det relativt lätt att byta enheten, den sitter hyfsat bra till i motorrummet. Calle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.