AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.595

På verkstad - hämta - hela bilen repad!

Sida 2 av 2
Jo fel av mig tar tillbaka det där men i mina fall har min halvförsäkring täckt skadegörelse iaf vid ett tillfälle.

// 4 cyl är INTE en riktig BMW
Men jag hade ju aldrig länsförsäkringar som jag skrev förut var Sweland jag hade vart lite osäker där fick gå in till köket och kolla upp uppgifter på tidigare bilar Sweland var det jag hade för många år tecknade med länsförsäkringar men fick billigare premie med Sweland så jag bytte eller om jag kollade upp innan och aldrig tog länsförsäkringar minns inte var många år sedan.

Sveland heter dom t o m såg jag nu.
I Vilket fall tar jag tillbaka det jag sa om att halvförsäkring täcker skadegörelse är med tillägg som jag hade det gäller tydligen.

Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Skulle tro att försäkringsbolagen är ganska eniga vad det gäller skadegörelse. Jag har BMW Originalförsäkringar och vid första kontakten med dem så fick jag beskedet att halvförsäkringen inte täcker denna skada.
Jag vill helst inte hänga ut verkstaden i tidningen, de har varit bra i övrigt.
Återstår väl att se om de kan lösa det med sitt bolag.....
Jo jag har sakta men säkert börjat inse att jag har fel har suttit och jämfört med dom flesta bolag nu och halvförsäkring verkar inte gälla enbart skadegörelse MEN.....
om bilen blir utsatt för ett stöldförsök och samtidigt förstörd i samband med detta verkar försäkringen gälla vilket kan tyckas lite konstigt.

Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Hej, har glömt att rapportera om hur det gick sedan.
Efter mängder av mail till verkstaden för att få till en omlackering så löste det sig till sist. Fast det tog ca: 4 månader...
Vi accepterade att betala 2500 kr samt att verkstaden tog resterande kostnad.
De skadade områdena lackerades om med ett bra resultat. Jag & grabben hade sedan en garage-kväll med polering av de "gamla" ytorna. Jag valde att inte strida för hårt, men jag var ihärdig tills det blev ordnat. Så nu är bilen nästan i nyskick:)
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Det är nog så att Trygg hansas halv försäkring inte täcker dina skador.
Det gällde i alla fall när hustruns 850 blev sönder slagen för ca 2 år sedan.
Bucklor,alla rutor,inredning,och en yxa rakt genom taket.
Först ville dom bara byta rutorna men efter många samtal då jag hävdade att bilen får körförbud eftersom den inte var regad med taklucka(hålet i taket) så löste dom in bilen.
Men från början ville dom inte ta kaross skadorna pga delkasko.
Men i mina ögon bra betyg till T H.
Många brev,mail och tele samtal blev det.
Lycka till och var envis.................men inte dum............ det löser sällan något...
Har nu mera alltid helförsäkring för enkelhetens skull.

Rauta : Så med andra ord blir ens bli utsatt för skadegörelse räcker det faktiskt med att man drar bort en dörrlist eller något så är det på en gång stöld och skadegörelse = halvförsäkringen täcker det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.