AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.560

Har jag satt för högt pris? 523T 99:a

Sida 2 av 3
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
C. Douglas: ...och köp för jisse nam aldrig en ny bil för den har ju någon tjänat pengar på....Hahahaha

Frasse
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Handlare måste sälja sin bilar för att överleva vilket innebär att de inte alls nödvändigtvis ligger över privatpersoners prissättning. Många privatpersoner har fantasiidéer över vad deras bilar är värda men bryr sig inte så mycket att de inte blir sålda eftersom de ändå åker runt i bilarna varje dag.

En säljare har normalt sett marginal på bilarna men dessa är på begagnat i genomsnitt 10-15%, dvs småpengar i den här prisklassen. För detta får man garanti, möjlighet till finansiering och inbytesmöjlighet. Bilarna är också nästan alltid rekondade och genomgångna. (Om man inte köper hos sunkhandlare men det var väl inte det vi diskuterade?)

-------
//Lövet
Si
42
Sierra94
523i Touring 1999
Denna lilla "smutskastning" var ju inte meningen med denna tråden. Det var min annons det gällde och inte annat.

Vidare diskussioner om handlare vs privat kan tas i en annan tråd tycker jag.

Jag har fått lite vettiga funderingar men tar gärna emot fler.
Länk
Si
42
Sierra94
523i Touring 1999
Tackar tackar! Hoppas jag inte klev nån på tårna?
Självklart inte. Du har helt rätt i att tråden handlar om din bilförsäljning och inte massa annat trams :)
Oj ursäkta vad mitt inlägg fick denna tråd att spåra ur, ursäkta!
Vill bara svara på en fråga, kommentar och det är att denna t.ex. Länk finns ju i Gävle inte alltför långt från Borlänge, den är en -01:a (facelift) till "samma pris" så för en fin -99 utan facelift tror jag det är svårt att få över 50k.

Testa att ta nya bilder, byt ut bilder.
Bevisa att bilen är fin. Lägg upp bilder på t.ex:
- motorrum
- inredning
- bagagelucka
- dokument
- mm

Lycka till!
Beroende på önskemål om försäljningstid, är ett realistiskt pris hälften av vad du begär. 11 år gammal bil, i stort utan extrautrustning. Kulör, få ägare och svensksåld är positivt.

Bilderna i annonsen är kassa.

Inget ont menat, men det är vad jag tror.
Si
42
Sierra94
523i Touring 1999
Om bilderna är kassa så får väl folk komma och titta på riktigt istället. Jag visar hellre på bilen för människor som kommer och tittar istället för att visa kort på annonser. En bild säger ju nästan inget om skicket på en bil. Den kan se fantastisk ut på kort, men vara skräp när man synar den.

Jag och tjejen letar hus för tillfället. Vi har kikat på hemnet på massor av hus som ser skitbra ut på kort. Sen kommer man och tittar i verkligheten och allt är "uppmålat" för att se bra ut. Kamera vinklar och bra vyer.

Så för den som verkligen vet vad han vill ha och är beredd att komma och ta en titt, vilket jag tror en seriös köpare gör så kan en bild aldrig komma i närheten av en personlig inspektion av ett objekt.

Jag som ärligt talat trodde att en bil med få ägare var en bra grej. Men tydligen verkar det inte ha nån som helst betydelse.

Eftersom vissa bilar på annonser kan ha haft 10 ägare på lika många år. Visst är de billigare, men skulle jag vilja köpa en sån bil? Svaret är nej. Antagligen har ägaren aldrig varit nöjd med bilen och behandlat den därefter.

Jag fastnade för denna bil eftersom den bara haft en brukare innan mig. Det gav mig intrycket av en välskött bil vilket det självklart var.

Det känns konstigt att en premium bil som låg rätt i pris för ett år sen har sjunkit 30 tusen på ett år och knappt 2500 mil.

Bmw kanske håller på att tappa mark hos vanligt folk?
Sierra94,

det är ganska enkelt i grund och botten. Om du inte hittar någon som vill betala det du önskar får du sänka priset eller behålla bilen.

Visst är det bra med fåägarbil och svensksålt är för många positivt. Gällande utrustning ska man komma ihåg att det är ett mantra för det stora flertalet av BMWaspiranter.

Återigen, jag blev erbjuden en 523it 99:a våren 2007 med 22600 mil och mer utrustning än din för 55000. Hösten 2008 blev jag erbjuden en 523ia 00:a med 19000mil för 35000 med SCHiin och Automat och 18 tummare.

Hursomhelst, lycka till med din försäljning

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Bra bilder är jätteviktigt. Finns många som är ute och småletar och som lätt klickar vidare till nästa bil om de inte blir sugna direkt.
Om din bil verkligen är fin så lär de heller inte bli besvikna när de kommer och kollar.

Har en firma vid sidan om där jag erbjuder bra husbilder "från ovan" till fastighetsmäklare. De har förstått vikten av säljande bilder och är beredda att betala en slant för det, finns snart inte en mäklare kvar som fotograferar själv.

www.topphoto.se

Kanske någon som vill ha sin bil fotograferad i fågelperspektiv ;)
Si
42
Sierra94
523i Touring 1999
Då är den sänkt ytterligare....
Uppdatera gärna hur det går.

Si
42
Sierra94
523i Touring 1999
Kommer ingen och tittar eller hör av sig nu så får den vara kvar en stund till.
Jag ska hålla er uppdaterade.
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Jag sålde en 530iA -01 för ca 6 månader sedan, 19' mil och bättre utrustad.
Gick för 57 000 kr. Även den med en tidigare ägare, verkligen i kanonskick!

Jag skulle tro att du får absolut max 45 000kr, tyvärr :(
Si
42
Sierra94
523i Touring 1999
Bilen är såld och jag fick 52000 för den. Gick till en nöjd kund som skaffat hund och behövde en touring.

Grattis till ett för dig MYCKET fördelaktigt pris!

Martin M : Var du i behov av pengar eller var det något fel på bilen annars släppte du den allt för billigt hade betalat mer för den osedd om den var felfri.

// 4 cyl är INTE en riktig BMW
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Härligt, då borde väl detta vara nya riktmärket för vad en sådan här bil är värd, eller...?
Si
42
Sierra94
523i Touring 1999
Nyss var den knappt värd nånting och nu är den värd mer "osett" =) Vart höll du hus häromdagen om jag får fråga?

Var absolut inte i behov av pengar, snarare i behov av en större bil. När vi skulle ha barn köpte jag Touringen i tron om att den skulle räcka till, men det gjorde den inte. Tjejens Passat är mkt större invändigt, både i bagaget och baksätet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.