AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
16.305

Va fan äre frågan om? Alla vill helt plötsligt rejsa... särskillt BMW´s :S

Sida 4 av 4
Li
23
Lindstrand
E70 2009 4.8i
E46 1999 318i (a-traktor)
I3s 2019
Tycker inte det är något problem. Värre är det när folk ger en fingret!! Vilket ALDRIG hänt innan jag skaffade BMW
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Själv tycker jag mest folk som ger fingret etc mest själva antagligen har iq under 25.
Heder där till diverse pizzabagare som uppenbarligen har större insikt än många andra.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Ja det där fingret ser man rätt ofta...sist var det morgon nu i veckan då en medelålders herre i en volvo 745 körde ut framför mig i en rondell...och han gav mig det.
Jag tror han var avundsjuk på min 118d för jag klarar av att köra 3ggr så långt än han på en liter ...;)

/Pelle
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
marin849: de krävs en iq på minst 25 för att "kunna" sitta, men bara 2 för att öppna en dörr... :)

BMW ownz
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Min katt kunde öppna dörrar, men han gav mig aldrig fulfingret (-"tassen"?)..

Jag fick aldrig fingret med touringen heller, den såg väl för "snäll" ut? :-)
se
123
selaja
325IM e36 1993 Individual
325 e91 2006
hhmmmm jag skrattar åt alla dessa kommentarer jag känner mig extremt road då så mycket stämmer också och man har själv varit med om de:-P

Jag som tidigare har jobbat på biltema ex antal år och olika varuhus men bytt branch. har varit med om en hel del och säljer grejer till dessa entusiaster om jag får kalla dom det eller icke politiskt korrekt benämningen "turkar"

dessa som vill att deras micror, audi 80 och bmw 316/318 (ni ser vilken kategori av bilar jag pratar om) som vill trimma dom och köra ifrån m3or speciellt. och kommer till biltema :-S en del tror att dom får 20hk av ett sportluftfilter på en micra hur dom kom fram till de vet jag inte.

vissa vill montera turbo men förstår inte att man behöver fler delar än turbon för att trimma den. vissa vill ha sportavgassystem de har inte biltema. Men de roligaste är när man ska förklara dessa saker för dom och dom är fast beslutna om att dom har rätt.

Ang svenska 18-20åringar (jag själv 21 så jag är inte så mycket bättre) så har dom lite mer förståelse för att ett sportluftfilter från biltema inte ger så mycket. och turbo är lite mer komplicerat. 740/940 raggarna vill bara att bilen ska funka enligt min efarenhet och kraschar dom den så skiter dom i det och en å annan gång racea en bmw för att se hur dom hänger med. bmw är ju lite av ett måttstock.
se
123
selaja
325 e91 2006
Tillägg vi hade inte så många 325 328 och uppåt som handlade hos oss. ännu färre som skulle trimma ;-)
ma
7.450
marin849
Haha, underhållning. :)
Jag är helt säker på att M-märket på min växelspak ger 1 hk, och det på ratten ca 1,5-2hk.
se
123
selaja
325 e91 2006
Min personliga favorit är att dom köper små krom bokstäver dom vanligaste av dom är dom som bildar dessa ord M, MPOWER och M3.
en kund skulle ha bokstaven M och siffran 3. varpå jag frågade varför ska han ha dessa på sin bil då det inte ens är en M bil.

Hans svar var: de är coolt då tror alla jag kör en m3.

Jag: Men det syns ju att de inte är en m3 då han hade vanlig orginal front, sidokjolar och ingen diffuser bak.( den var lagomt rostäten dessutom och de var en 316)

Hans svar: Ne man ser ingen skillnad på dom. så jag sålde bokstäverna till han och såg på från varuhuset när han tog bort 316 märket och klistrade på M och 3:an.
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Selaja: Det är ett sidospår i tråden, men noterade du, liksom jag, att vissa kundgrupper alltid verkar vara tvugna att ÖPPNA förpackningarna? Om det beror på analfabetism eller dumhet har jag inte förstått ännu, men det är alltid spännande att gå ett varv runt luftfilterhyllan... Brukar handla jox til pendlarbilen på Biltema, det är alltid lika intressant :-)
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Eller så är det bmw förare överlag som inbillar sig att folk försöker rejsa med dom. Sen är det skillnad på folk som kör fort för att ta sig fram och folk som kör fort för att rejsa. Vilka nog många inte kan skilja åt.

Inte upplevt att så många hetsat till rejs mot min 335i, verken när jag hade eller inte hade emblem. Sen att vissa åker upp och vill se va olika bilar går för är la inget fel på tycker jag, att se en m5, gt3, m3, rs4, rs6, rs5, ttrs, c63 amg osv gasa iväg är iaf något jag uppskattar. Sen om den andra personen sitter i en volvo 740 eller en porsche spelar ingen roll.
Bara fruktansvärt irriterande med folk som tittar ner på andra pga deras bilar.
Även fast jag åkt m

To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
många finare bilar duger en 740 mycket väl som vinter bil. kanske bara är jag som är sådan.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
Tobba_: ja ska köra skattebefriad volvo i vinter om allt vill sig väl :) man kan rejsa med dom å! gäller bara att hitta lika "trötta" motståndare ;) kanske till och med kan bli ett fart-lagligt rejs ;)

BMW ownz
Jl
90
Jlmmy
Äkta Bmw e30 325i M-Tech ll
haha, var faktiskt med om något liknande igår när jag var påbäg hem efter jobbet... kommer in lite lätt i en rondell med e30 och i rondellen står en typisk "volvoragger" och sticker snabbt efter mig och vill "raca" han låg bakom mig hela vägen igenom stan tills jag skulle hämta upp flickvännen soms tog på stationen, då bara han stanna till bakom mig och blinka lite lätt med varningstriangeln och sedan kör om..

Mest pinsamma av allt är att det skriker verkligen volvorager.. En stor jäv*a dekal i bakrutan där det står Volvo racing och en feting japsdämp och i sitter någon liten lortig pojk som nyss fått sitt körkort^^

Finns fan idoter :P
BM
117
BMWernie
520d sedan -08
Jeep Wrangler höjd/modifierad
Honda Civic -03
Håller också med! Har aldrig blivit så provocerad som när jag köpte min Bmw.Då stod det ändå 520d på bakluckan...;) Mest bondläppar med opel och volvo som äntligen trodde de hade hittat en BMW att köra om.Omoget men man minns väl lite hur man själv var som snorvalp om man lägger handen på hjärtat;)
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
En annan sak är att tydligen ser motorpressen M3 som måttstock när det gäller polestar volvon.
Tror iofs dt vittnar mer om kvalitetn på vår kår än att volvon är en "M3 dödare"
Självklart så förlorar en original M3 mot en preppad, för +1,5 Msek, volvo - vad tror de.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05375

Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Tilläggas kan ju att man måste vara fullkomligt störd om man pröjsar 1,5 Msek för en Volvo...

ma
7.450
marin849
1,5Msek för en Volvo preppad för förra reglementet av STCC t.ex.? :)
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Tvunget med BMW vet jag inte... Med min optimerade Benz C180K -07 kombi blir jag ständigt utmanad. Den har planat block och maxad topp. Chockrosa spridare flödar 790 cc lacknafta/sek. Vevaxel, kolvar och vevstakar i frigolit hjälper den att varva fett. Fyra 8"-pipor mynnar just bakom de främre 365/15-sulorna.

Körde i går spontant mot en blatte i en Underground Racing Lambo Gallardo samtidigt som jag skalade en banan. Han var en flugskit i backspegeln innan han hann säga Stouttgarrt.
Co
61
Cove
BMW 335Ci -09
hmm är det det folk gör på motorvägen, kör om, lägger sig långsammare, kör om, lägger sig långsammare ?

haha vad de måste vart besvikna när man ligger o marschar med farthållare ^^
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.