AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.419

äntligen! 740 shadowline 98a -full option-

Sida 4 av 4
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Bilder kommer sen när jag installerar allt. Fast vill du ha installationsinstruktioner och detaljer finns det en bra guide under mekartips.

BMW 4 Life
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Lasse-SL
De 2 originalmonterade TV-antennerna på E38 vilka egentligen är konstruerade för analog TV sitter som trådar i bakrutan med var sin antennförstärkare.
Jag använder dessa till min DUAL-DVB-T tuner (Länk och det funkar helt ok när man kör.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Kolla in denna: Länk *suck* om jag bara hade mer pengar och allt i annonsen stämmer skulle den stå i min samling.

BMW 4 Life
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Angående bilen ovan, "Persienn för bakrutan" vill jag se, det låter som ett ovanligt tillval. :)

joblock: tack för infon, berätta gärna mer om din TV-tuner. Jag är sj intresserad, men länken du la in funkar inte.
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
joblock: jag är också intresserad, hur/var har du kopplat in antennerna till DVB-T tunnern ?

BMW 4 Life
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Lasse o ctech:

Länken går till leverantörens nuvarande kit till E38 m.fl. Min är 2008 års modell med samma anslutningskit. Det finns en liten skiss som visar inkopplingen.
Reklamfilmer som visae att den funkar i 200 km/h (har inte testat).

Länk

Det var ganska lätt att koppla in tunern eftersom den levereras med ett kit med färdiga kontakter. Man kopplar bort den gamla analoga tunerns anslutningar varav 2 går till resp. antenn. F-kontakt adaptrar medföljde. Tunern har 12/5V matning som driver original antennförstärkarna. A/V anslutningen i baksätet funkar också och kan väljas från nya tunern ifall man vill ha en extern DVD,

Fick dock inte styrningen över färddatorns knappar att fungera. Tror det har att göra med att min bil var konverterad från MK-I till MK-II.
Drog istället fram IR-mottagaren med 4 m. kabel som följde med och la den lite diskret på hatthyllan. På så sätt får men fulla funktioner via den medföljande fjärren.

En inte helt billig tuner men kvaliten verkar bra och man slipper klippa sönder och bygga om originalkablaget.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
hatter
sugen på E65a :S varför blir de alltid såhär efter ett tag i en 7a? Att man vill byta upp sig :)

Vart o körde 5serien, tänkte beställa men när ja satt mig i 7an o drog vidare insåg jag att även om den kostade runt 500 som jag ville ha så slog inte tystheten som min 7a erbjuder :)

Men nu e ja på jakt efter en 7a .... brrrr .... hehe .... någon som e sugen på min? ;) ha de gott :)
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Jag vet inte om jag kan hålla med om att E65 är ett uppbyte. Provkörde 750 E65 efter facelift och visst är det en grym bil men ska jag vara ärlig skillnaden är inte så stor mot E38 för att motivera minst dubbla priset tycker jag. E65 före facelift skulle jag inte ens ta med tång. Fixar inte utseendet på den helt enkelt innan facelift.

BMW 4 Life
hatter
Håller med. Men från 05 kan ja tycka den e ok. Saken är den att när man nu bytade rutan så har ja nåt vindsus från den. Dom har limmat om den 1 gång, är inte nöjd! Ska ta bilen till dom på tisdag igen. Men jag känner att ja bara e gnällig. Men den var knäpptyst innan och inget missljud från rutan :( Nu susar det hela tiden över 60 km/h :(

Några erfarenheter på detta? Tycker dom har misshandlat listerna runt rutan speciellt nertill :( Man blir liksom trött på sånt. Tacksam för tips på detta.

happygrus
Hatter, du är inte gnällig stå på dig ! efter byte av ruta på min e38 har jag exakt lika problem..
efter att ha läst på autopower och andra engelska forum är detta tyvärr ett väldigt vanligt problem då glasmästarna inte går efter bmw's instruktioner och använder deras delar till rutan.
Skriv ut denna manual och ta med till dom Länk

hatter
happygrus: blev ditt bra sen då? ska skriva ut detta på tisdag och ta med till carglas. Hoppas dom kan göra det rätt annars får jag lämna på BMW i Malmö men får kolla med Länsförsäkringar först hur jag ska gå tillväga.

Tack så mycket för tipset :)

Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Kanske fel tråd, men det har varit lite gott och blandat om E38 här så jag provar. :-)

Har ni kollat in denna: Länk

Verkar ha ganska ovanlig individual läder inredning med mera. Kul att se fler välvårdade lågmilade E38:or. Det överdrivna kromet är kanske inte så jättesnyggt men det kan man byta ut om man vill...nåt som jag blev fundersam på är priset. Verkar ovanligt högt. Min 750 M var utannonserad för ett liknande tom lite högre pris men det var ju 2 år sedan och dessutom lyckades jag pruta ner den rejält efter långa och hårda mail förhandlingar :-)

Har extra fina E38:or stannat i prisfall eller rent av gått upp eller är det bara ett fantasipris från ägarens sida idag ? Svårt att bilda sig en uppfattning då det är relativt sällsynt med såna objekt.

BMW 4 Life
Scheckheft
iof den dyraste highline-varianten,men unikt? Nope, och prissättningen är väl optimistiskt med tanke på utrustningsnivån och avvikelserna från originalutförandet

Mvh
Scheckheft

Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein!
Visa användare
276
pmkarlss
635 CSiA -86
VW Caravelle TDI 4-motion -06
VW Polo -04

BMWCS #6947
Vad anser ni att ett rimligt pris för en 740 med spec som den i länken ovan?

Mvh,

Per-Magnus
hatter
vad tingar min bil kanske i värde med 13300 mil?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.