AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.420

äntligen! 740 shadowline 98a -full option-

Sida 1 av 4
hatter
E så glad! Köpte mig en 740 IA 98a med dubbelglas, navi ... ja rubbet! garanterade närmare 13000 mil :) gick som en dröm att ja blev helt salig ;) nu ska den bli en andrabil vid speciella turer. 1 ägare på bilen ... ojojoj inte varje dag man trillar över sådana ;) Så nu e man tillbaka i träsket till vissas glädje och andras besvikelse hehe

love & peace

Nu kör vi riktiga bilar i familjen - Accord Tourer -09 och Civic 1.8 -06 ;)
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Grattis!
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Låter riktigt kul, fixa lite bilder. Påstå sedan att den är fullutrustad, så har vi snart diskussionerna igång igen!

/Mats J
grattis låter som en riktigt fin bil... vilken färg blev det??
hatter
Jo men ja vet man ska vara försiktig med att skriva "fullutrustad" bmw ;) Men till saken hör att bilen har rätt mycket av det jag kallar för en fullutrustad bil ;)

Antracitgrå ska den färgen heta väl ;) Jäkligt välhållen och man skulle nog kunna beskriva bilen som i mint condition ;)
Grattis!! Välkommen tillbaks i träsket! ;) :)
hatter
tack :) har den på service nu ... och ska spänna oljepumps bultarna :) får den på fredag ;)

gött ös :)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Grattis till kvalitetsbilvalet:)
Mvh
Asken

BMW. Från de bästa, till de bästa!
Japp, jag vill se bilder!

BMW CS #1812

hatter
jag lovar - bilder kommer men jag vill ta fina bilder åt en fin bil ;) spännande idag ... har inte kört den på 2 dagar ;) wunderbar ;) hehe
ke
172
kenneth.64
750 IL 88,7000 mil ,bmw 750 IE38 -95,honda kombi 2004,bruksbil,

Grattis ock välkommen till 7 serie träsket,en gång 7a alltid 7a,den skapar ett starkt beroende,

bromsen är fartens värste fiende
hatter
vill bara berätta att jag njuter ... tänkte först inte använda bilen så mkt som jag nu gör. Kör varje dag 15 mil med den, ligger på en snittförbrukning på 0,93 vilket jag är supernöjd med ;)

har servat den, spänt oljepumps bultarna, ny kylarpaket och en ny dropplist ;)

den spinner som en katt! underbart ... känns gediget att ratta en 12900 mils BMW 740IA med det mesta i ...

;)
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
grattis, kul för dig. =)

hatter
så nu har man passerat 13000 mil .... :) funderar på vad man ska göra med bilen ... måste hitta på nåt ... :) utrusta den med nåt onödigt hehe
vad är onödigt då?? hehe
Visa användare
136
BNTS
i3S -19
Boxster S -08
BMW R1200R -17
*Trådkapning*

...eller kanske inte riktigt så brutalt, men jag har ju oxå skaffat mig en kryssningsmissil ;-) en 740iA -99 med 9800mil (japp låter otroligt men verkar sant)
Orientblå med kontorsstolar (eller var det contour?) och EDC, shadowline, navi, drag, M-ratt etc... Tack och lov utan DSP (?) för jag hoppas man kan uppgradera ljudet i den utan allt för mycket besvär (tips emottages tacksamt). Tänkte ev en ny huvudenhet och nya högtalare, senare kanske ett bättre slutsteg.

Nytt jobb på gång med många motorvägsmil så varför inte åka bekvämt, och man måste ju äga en V8 eller V12 minst en gång...

/Niclas
Niclas - Det låter som en dålig idé att ta en lågmilad E38 och plocka i en massa neonblinkande eftermarknadsdunk. Men visst, behåller du originalgrejerna i garaget och låter bli att såga/klippa/borra i inredningen så får det väl gå. ;-)
grattis till nya bilen.. vad är kontorstolar??
Jerry: han skämtar, en ordlek.

Kontorsstol: :)
Länk

BNTS: låt spelaren vara, du förstör värdet på den (740 är iofs hrymt lågt värdeerade) byt högtalare och slutsteg för lite bättre ljud.

Hatter: this thread sucks without pictures!!! :)
lasse-sl500: heheh ok.. men har för mig att ett par stolar hette contour eller något sånt.. det är ju komfort, sport och så är väl en mitt imellan.. vad heter den??
Länk hittade en bild på dem.. ser ut att vara överdelen från komfortstolarna och sittdynan från sportstolarna eller är jag helt ute och cyklar??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.