AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.422

äntligen! 740 shadowline 98a -full option-

Sida 3 av 4
Tack checkhäfte, då vet jag. Dom ser ut som mina konturstolar, fast med (sportiga) nackstöd från en fem-serie. ;) Jag ser att den röda bilen i annonsen har sporttelefon också, den mindre modellen i stället för den hederliga "vedklabben". Vadklabbe och dasslock är annars det optimala.

Nisse: sorry, jag dementerar allt, och skyller allt på ÅNK (åldersrelaterat nedsatt korttidsminne) :o) -- det var BNTS som nämnde lister i Björk-antracit, jag undrade hur dom ser ut.
hatter
Nu ska vi se ... bilderna tog jag från mannen som hade lagt ut på blocket, har inte hunnit ta några bilder på den själv som är bra. Ska ta fler sen när den är rekad och en solig fin dag ;)

Länk

Hoppas det blev rätt nu med länken ;)
hatter
förresten tack för tipset för länken där man kan lägga upp bilder :) kommer mera sen :)

Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Om du vill göra en hel profil om din bil som på autopower men gratis så finns ju Garaget: Länk

Fin E38, jag tror jag har sett den när den var på annons.

BMW 4 Life
hatter
ja han la ut bilen på blocket på fredagen tror jag, jag vakna tidigt och kolla blocket. Ringde på bilen efter lite funderande på eftermiddagen. Bestämde att åka ner till Malmö. Säljaren lät seriös (bilen var använd som representationsbil och av hans fru ibland, han är konsul för Finland). Åkte som sagt ner, åkte med honom varpå jag sen körde en sväng. Kunde inte anmärka på något, köpte bilen efter ca 1 timme. Hämtade den sedan på måndagen :)

Det som hände sen var kylaren att den var dålig, så de var bara o byta ut allt och göra en rejäl service samt spänna oljepumpsbultarna samt programmera om halvljusautomatiken så den går igång utan att vrida reglagen. Det som är fint med bilen är att den är så tyst, så gedigen, inte alls som mina andra 740 jag haft och sen det avgörande var milen att den då hade rullat 12900 mil bara ;) det var det som avgjorde samt serviceboken att den alltid är servad på BMW eller Jarls här i Helsingborg. Har lite gnissel bak, ska ordna det med men jag ska besiktiga bilen nu i maj sen får vi se om det är något annat som behöver göras. Eftersom jag bestämt mig för att behålla denna bil så får jag räkna med att med omsorg kosta på den lite men det känns okej :)

Problemet är bara att jag sällan får köra den :) oftast blir det 320:an som jag pendlar i ... fast snart är det dags att ta av hardtoppen och njuta av våren så kanske .... kanske är det okej att jag bara får köra 740 på helgerna hehe

ok, ha de fint ;)

hatter
Ctech: Riktig fin bil du har och riktigt fina fälgar! nu blev man sugen ... sen kan jag inte motstå men den faceliftade fronten är så grymt mycket finare än den jag har :S fast .... det kostar det kostar ;) Har du rollup gardiner i sidodörrarna med?

Nåväl ha de fint ... kanske stöter på varandra i stan ;)
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Tack :-) Jo, jag älskar E38 också. Väntade ut min i 6 månader eftersom jag var mycket kräsen på färg, utrustning som jag hade som krav, låga mil och facelift. Nej, har bara bakrutegardinen. Däremot har jag M-chassi och M-sportpaket med tillvalda "kontorsstolarna" ;-) Hade den här uturstning som absolut krav.

Lite off-topic, har nyligen även köpt en carPC som jag ska installera där CD-växlaren sitter nu för att få video/musik i bilen samt digitaltv till ett billigt pris (USB sticka om det nu kommer funka bra)

I sommar kommer jag köra om jag hinner och kanske köra på nån BMW träff, har bilen avställd vintertid.

BMW 4 Life
CTech: CarPC lät spännande, vad är det för grejor?
Visa användare
136
BNTS
i3S -19
Boxster S -08
BMW R1200R -17
Hatter: Hoppas du inte tar illa upp att jag hoppar in i din tråd? Känns som att det inte behövs för många "Jag har köpt ny bil" -trådar.

Passade på att prova imageShack på samma gång, och det funkade ju bra, så här är några bilder av min bil.

Länk

Skall ta några fler när jag fått hem den... men man kan skymta de antracit färgade björklisterna.

/Niclas
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Jag köpte en sån här, komplett med allt som behövs för installationen: Länk

Paketet borde komma fram vilken dag som helst. Har tyvärr bara 4:3 skärmen, mk2 nav och analog tv just nu men allt detta ska också uppgraderas så fort jag hittar någon som vill sälja 16:9 skärm, mk4 nav och en 16:9 videomodul till rimligt pris...sen kommer jag nog anse min E38 komplett för mina behov. Eftersom det är en vanlig PC i grund och botten så är möjligheterna nästan obegränsade, en digital tv mottagare i form av USB pinne, kanske trådlös wifi i och runt bilen eller vad man nu önskar. :-)

BMW 4 Life
hatter
hmm jag som funderar på hur man ska kunna få tv i bilen på ett billigt sätt men ändå som funkar under färd. har sett nån sådant Box som inte var helt dyr som klarar upp till 250km/h men jag vet inte nån som testat och om det funkar helt. har en skärm med DVD o tv idag bak till lillponken men jag vill få den att klara av tvn även vid körning. skulle ju även vilja få signalen fram i tvn för att ha kolm på vad so. visas bak ;) men vi får se jag kollar lite då och då men om ngn vet och har lust att fixa som är i Skåne är jag villig att ställa upp :)
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Sätt in ett turbo3G modem i bil PC:n så kan man streama video. DigitalTV måste söka om kanalerna när du kommer utanför täckningsområdet. Men håller du dig alltid hemomkring så funkar det ju.

/Mats J
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Tvivlar starkt på att USB-sticka DVB-T kommer att funka om du inte kopplar den till antennerna i bakrutan.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Jo, jag menade med wifi nätverket just delning av internetanslutning men är inte så sugen på att skaffa ett 3G abonnmang till för mobilt bredband när jag kommer ha fri surf på min nya surfmobil. Vad gäller USB-DVB-T så är det enklast att prova när jag fått allt på plats. Det kostar bara ett par hundralappar att köpa och det funkar i hemmet med vilken dator som helst som har USB. Jag är ingen expert men jag tror det kommer funka i bilen. Sedan om orginalantennen i trunken räcker eller om det blir för svagt återstår att se. Finns många klipp på youtube där det funkar. Denna antenn är dock i bilen: Länk

BMW 4 Life
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Hehe sorry nu har jag kappat hatters tråd helt och omvandlat den till multimedia i bilen...

BMW 4 Life
riktigt snygg bil.. vill med ha en e38:a
CTech: får man fråga var du köpte kitet och vad det kostade? Eller är man Nicke Nyfiken i en strut då? :)

Vad gäller antenner finns väl ingen i bakrutan, jag trodde den satt under innertaket i kupén? Har jag fel? Oavsett, varför skulle man INTE koppla in den, det förstår jag inte?
hatter
jag har testat med en digitalantenn på taket, blir inte bra när man kör. Jag tror man behöver en såndär "dubbel" mottagare för att klara körningen. Det finns sådana boxar ute för ca 2000 kr som man monterar in som ska klara att hela tiden söka bästa signal vid körning, vet inte hur de funkar men dom jobbar hela tiden parallellt och på så vis får man en bättre bild utan frysningar.

Men vi får se, jag ska ordna till mitt i bilen med så de funkar, först och främst är det skärmen bak som är viktigast sen är det alltid kul att få bilden fram med men jag vet inte hur man fixar det. Får ut ljud i alla högtalare genom AV IN/UT bak men inte bilden :S nu e ja inget tekniskt underverk :)

Jag har en 10,2" skärm i mitten bak, har köpt nackstödsfäste som man sticker ut så skärmen är i mitten. Går inte att montera i mitten eftersom skärmen inte får plats mellan sätesryggarna :) STORT ska de vara ... mest för den lille ska ha både dvd o möjlighet att koppla in tv spel och kolla vanlig tv.

Det enda just nu jag önskar är att jag hade köpt en LÅNG :) Allt blir så trångt nu tycker jag ... bilen blir liksom liten ;)

ha en fin fredag ;)
För att få bilden fram (samt ljud ut i vanliga högtalarna utan extra lösa kablar) finns en A/V-adapter (ej BMW original) som monteras i skuffen till vänster bland elektroniken. Har för mig den kostade ca 500 kronor.
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Jag köpte hela kitet från en privatperson som hade annons här på AP. Fick ge 3000 kr för allt. Grejerna är på väg med bussgods så det tar lite tid.

BMW 4 Life
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.