|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är egentligen ganska skeptisk till styling men har fastnat för att göra en "blackout" på min bil. (Safirsvart metallic, blanksvarta fälgar, tonade rutor, svarta sidoblinkers samt svarta njurar.) Nu sitter jag och funderar på njurarna. Ser att det finns mattsvarta (ABS-plast) och blanksvarta (lackerad ABS-plast) och rent spontant känns ju de blanksvarta som det snyggaste och mest passande alternativet. Nackdelen, enligt leverantören, är ju att man givetvis riskerar lacksläpp och att 99% enligt honom väljer de mattsvarta. Är det nån därute med en (gärna svart) E39:a med svarta njurar? Har sett matta på en del bilar men inga blanka så vore kul att se hur det ser ut. Väldigt kluven i den här frågan. Erfarenheter någon? | |
|
låter hur schysst som helst. själkv gillar jag diskreta detaljer som blivit stylade, och det du säger låter väldigt schysst. men jag hade kört på mattsvarta njurar :) ser ruskigt stilrent ut! |
|
NeZaN |
Blanksvarta säger jag. Matta ser hemmasprayade ut i mitt tycke. Som att nån köpt sprayfärg på biltema och haft lite kul. Annat alternativ vore Kolfiber. /NeZaN |
| Ja, är också inne på att det ska vara diskret och enhetligt. Börjas det lite med svart ska det mesta vara svart anser jag. Skulle dock vilja se en bild med blanksvarta njurar. Kan tycka att de mattsvarta, precis som NeZaN säger, känns lite billiga och hemmagjorda. | |
| det e bara att lackera dim i blank svart, bli riktigt bra. har själv på min E36-an så | |
| jag tänkte köpa kolfiber-look njurar till min e90, dom ser nästran helt svarta ut | |
| Ja, de är också ruskigt snygga och skulle ju passa bra till min svarta bil med kolfiberemblem. Dock så tycker jag att de är hiskeligt dyra, både kopior och original. Eller har du hittat några till vettigt pris, bengalsimon? | |
|
Jag kör med blanksvarta njurar av "faceliftmodell" på min E38:a, köpta på FK automotive - ser ganska orginal ut så diskret styling. Har även kört med ett par likadana på en E36 Alpina jag tidigare hade. Gav runt 8-900:- för paret, värt varenda krona. Finns lite bilder på garaget.org/545liebig Nicke |
|
| 545Liebig; kikat runt lite där nu men hittar inga till E39 tyvärr! | |
|
Jag beställde blanksvarta njurar för ett tag sen, och dom såg verkligen bra ut. Tyvärr får jag aldrig se dom på bilen eftersom passformen var katastrofal och dom helt enkelt gick sönder vi monteringsförsöket. Fail. |
|
| Impnaz; det lät ju inge vidare. Var beställde du ifrån? Kan ju vara bra att veta så man undviker den sorts kvalité. :) | |
Buspelle |
Här har du annars en egen variant för att åstadkomma svarta njurar. Länk |
|
Beställde dom från Schmiedmann. Hade hoppats på bättre kvalitet. Riktigt synd, för utseendemässigt var dom riktigt fina. Jag var måttligt road i garaget den kvällen och trist med stålar i sjön...men, men, det var värt ett försök. Tur att det är snyggt med orginal ändå :) |
|
| Impnaz: Vad var det som hände och varför funkade det inte?? jag har köpt mycket från de och allt har passat skit bra :/ | |
|
Jo jag blev lite förvånad. Tror inte dom har dåliga grejer generellt, men dessa funkade bara inte. Det var som att dom var lite för stora. Efter att ha svurit och kämpat i en timme hade jag nästan fått dit den ena som då satt skevt. Och en efter en gick plast-piggarna som ska klicka ihop så att säga, av. Ridå ner! Och det var inga som helst problem att sätta tillbaka original-grejerna sen, så det var inte mig det var fel på... |
|
| Ingen som vet var man kan hitta njurar i kolfiber-look till E39:or? Bara sett riktiga och 2500:- på ett par njurar kanske inte känns så lockande. | |
|
Jag har blanksvarta njurar på min e46:a. Kommer tyvärr inte ihåg vart jag köpte dom, det va över ett år sedan. Men det var nån svensk online-shop. Länk Länk Länk |
|
Roffa1 |
Köpte svarta performance njurar från BMW. pris 1200:- för en komplett sats. Dessa performance njurar är blanksvarta runt själva ramen samt mattsvarta ribbor. Materialet är genomfärgat inget skräp som släpper i lacken. Passformen 100% perfekt. Dock, så var det ett rent Helv#te att plocka bort original njurarna. mkt svårt att komma åt låspiggarna. Var till slut tvungen att tillverka en böjd krok för att komma åt. |
|
Roffa1: är det så svårt? jag var sugen på något i den här stilen: Länk eller som du kör performance njurarna, kankse man köper dom istället. men jag tycker ändå mattsvart ser bra ut. känner du för det kan du alltid köpa ett par beggade njurar och blanksvart lacka dom själv. |
|
Roffa1 |
bengalsimon: Misstänker det är lite svårare att demontera/montera njurarna på den faceliftade E90in. Såg i din bif länk att du har halva njurar;-) |
| Roffa1: vet inte hur du menar med halva, men det är 4 delar som du säger. är väl barra 2 på lci modellen :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.