AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.344

Korkat försäkringsbolag, vad göra?

Sida 2 av 2
Om det inte funkar med avställning så skriv över bilen på nån sen skriv tillbaka den på dig igen då kan inget hindra dig från att teckna annan försäkring iaf.
Om du är nöjd med Atava vänta tills du får inbrott i bilen eller om du har vagnskadeförsäkring och krockar bilen då blir det INTE roligt.
Det finns en anledning till Atava är billigare än alla andra samt att både Insplanet och andra sidor som jämför försäkringar avråder folk från att ha med dom att göra.

2 exempel som jag personligen känner till:

Exempel 1:En kompis har en 9-3 Aero och fick sina Aero fälgar stulna han fick ut halva beg priset på fälgarnas värde och efter det 130kr höjning på premiern varje månad.

Exempel 2:En annan kompis hade en Audi A4 helförsäkrad hos Atava och råkade ut för en krock.
Tog 3 månader för dom att lösa in bilen och han fick ut mindre än den billigaste bilen med samma mil som fanns på blocket för tillfället.

Har hört både det ena och det andra om Atava men dom här 2 händelserna vet jag med säkerhet är sanna och kan bekräfta.
Duger som sakt när det gäller trafikförsäkring och kanske som halv men det finns anledning till varför dom är billigare än dom flesta på sina premier.

// 4 cyl är INTE en riktig BMW
Gällande skador hos Atava så är det samma skadeavdelning som trygghansa/aktsam. Kollar man runt lite så har dom väldigt nöjda kunder när det kommer till just skador! Men såklart finns det alltid undantag och det är dom man hör mest om.

Tjenare,

Var med om en liknande situation med min Volvo 745 hos Atava. Jag ville uppgradera till deras medium försäkring då jag bara hade trafik sedan tidigare (small). Trafik försäkringen hade jag fått ett nytt pris på fr.o.m. 1: April i år på 242kr / månad. Tidigare 244kr. Det gick dock inte att ändra till medium försäkringen via webben eftersom det var för nära inpå förnyelse datumet. Mindre än 30dagar... Det stod iallafall att medium skulle kosta 265kr / mån.

Jag ringde till dem och bad dem byta till medium. Det var inga problem, men jag fick ett pris på 285kr i månaden. Inga jättepengar men iallafall. Jag frågade varför de hade 265 på hemsidan (dock som jag inte kunde ändra till själv).? Hon sa bara att det var nya priser som gällde nu. Skumt eftersom jag fick 2kr lägre premie / mån på trafikförsäkringen. Nu när man loggar in så är trafikförsäkringen dyrare också. Verkar som att så fort man vill ändra nått så blir priserna helt andra.

Nu är det inga stora pengar så jag orkar inte bry mig. Men är man trogen kund så tycker man ju att man borde få mera förmånliga priser.

Mvh Tobias
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Personligen hade jag inget problem med Atava förutom den konstiga inställningen. Blev påbackad ca en vecka efter jag köpt bilen, allting löstes smidigt och smärtfritt. Snackade med en kille över telefon (trots att det marknadsförs som ett internetbaserat bolag där du ska sköta ärendena via nätet) och han tog min redogörelse en gång och sen var det klart!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.