|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Tyvärr!! Har precis kommit in från garaget och kollat om någon spridare droppar, men inte. Nu vet jag inte vad jag ska göra. |
|
|
Okey. Men du har ingen olja i ditt insug va? Jag har samma fel på min bil men det kommit in olja i insuget bakom spjället. Jag skall kolla med rengörins medel som rengör insuget i kväll. Fick ett förslag om det. Kommer inte ihåg om du skrivit att den dricker olja. Men det har min gjort. Skall byta ventil tätningar på min om inte det hjälper med rengörings medel. Har du kollat soppa pumpen så den lämnar det tryck som den skall? Lycka till med din. Hoppas du skriver om du nu får rätt på din. Mvh andy |
|
|
När jag hade detta problem med min 525 så hade jag också olja i insuget. Slitna ventiltätningar kankse? |
|
|
Okey det har jag också gissat på. Skall göra ett tappert försök att rengöra insuget i dag. Blir det bättre blir det byta ventil tätningar. Eller blir nog det ändån. Första bmw:n och bara en massa problem med den. Skrämmer mig lite att skaffa en till i framtiden om jag inte får den att gå som den skall. Så för bmw:ns rykte så hoppas jag på att det fixar sig med bilen. Jävla komfort i dem så jag hoppas verkligen att den vrålar som en sexa skall snart.. Jag medelar om det blivit bättre med rengöringen i så fall kanske det kan hjälpa dig med. MVH andy |
|
|
Det är väl inte emr problem med en sådan än andra ruttna bilar. Nåt vrål får du nog aldrig från den lilla spisen, men skönt motorljud det har den. |
|
| Jo nog kan det vråla den lilla. Sex tum avgasrör och fullt varv på den så ;-) | |
|
Jag kan inte säga om den tar någon olja för jag har inte fått den besiktigad sedan jag köpt den. Jag kanske kört max 50 mil och på den tiden har den inte rört oljan. Det är olja bakom gasspjället på den, men den ryker varken blått eller svart även om jag varvar ur den ordentilgt. |
|
|
Okey. Fick rengjort mitt insug i dag och det hjälpte tyvärr inte. fick en lustig gång pendlande mellan 1500 till 2500 varv på tomgången efter rengöringen men det slutade den med efter jag nollat boxen. Men nu e den ren innan för spjället men kan ju fortfarande vara något längre ner. Inte mycket kvar att testa på den nu så får väll ta ventil tätningarna på den nu i dagarna. (delorian) fick du byta dina tätnigar på din eller? Och då gick den bättre va? |
|
|
jolly_1982 Testa spraya Wynns GDI rengöring, när du har den igång för att få rent längre ner i insuget. Jag brukar göra det på min sambos S40 med mitsubishi GDI motor ca 4ggr/år, jag brukar använda redline insprutningsrengöring som jag häller i sprayflaska sedan ta bort luftfiltret och spraya i insuget, jag brukar få öka varvet för att den inte ska dö, den blir piggare och förbrukningen går ner. 628csi |
|
| Det var wynns rengöringsmedel som jag använde men vet inte om den hette gdi dock. Min tanke var om det kunde ha med ventilerna så dem inte öppna eller stängde som dem skulle och det gjorde att den missar lite på tomgången. Tycker kolvarna ser lite sotiga ut om man tar bort ett stift och kollar ner. Men detta kanske är vanligt. Jag kan ju säga som så att byta saker som e kasst kan jag men verkar inte som felsökning är min starka sida. Verken med humöret när det inte blir bättre eller med kunskapen heller. | |
| Efter en del pengar och otal inlägg här så löste aldrig problemet, så jag sålde den som objekt, synd för jag gillade min e34 525 24v, men får man inte bilen genom besiktningen så. | |
|
Är det någon som vet vad symptomen blir om : 1: Kamaxelgivaren är trasig ? 2: Givaren till insugsluften är trasig ? Det är så att det händer inget när jag koplar ur dessa. |
|
|
har kollat givaren till insugsluften o den reagerar inte om man tar loss den. Kollade på en bil som inte gick dåligt. så misstänker att man inte kán kolla så med den. |
|
| Ganska säker på att d beror på 5 cyl... pluggga vevhusetilationen och 50/50 e85! | |
|
Vill bara meddela att jag sålt bilen, jag orkade inte fortsätta söka fel. Hoppas det går bättre för nya ägaren. Han såg inte detta som något problem, men vi får väl se :-) |
|
|
Jag gjorde samma sak, man läser sällan på forumet att någon fått nån rätsida på detta problem. Det är både dyrt och omständigt om man inte har delar att byta och prova med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.