|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Mustang. Det kanske funkar. Jag har sett att det är alltid olja i insugningsröret (har kikat in ca 100ggr) :-) Någon som har synpunkter på att göra detta ??? Någon som provat ?? |
|
| Glömde skriva att när jag var på bilprovningen så varierade hc. I bland var den på 600 för att sedan gå ner till 200 och en gång var den ner på 60. Killen på bes tyckte också det var mycket underligt. | |
|
luftläcka..... Har du provat en annan luftmassemätare? |
|
|
Verkar som någon del i bränslesystemet tagit skada vid felkopplingen av bränslerören, har du kollat dom delarna?. 628csi |
|
|
Delorian: Jag har spayat startgas överallt utan att den reagerar. Däremot har jag inte bytt lmm, men när jag kopplar ur den så börjar den gå sämre. Kanske jag ändå satsar på en annan lmm. 628csi: De bränslerör jag satte fel var retur och vent så den pumpade returbränsle i ventilationsledningen till tanken. Den ledningen som kommer från kolkanistern. Jag har provat koppla ur kolkanistern också. Killen på bilprovningen trodde det var olja den bränner i och med att de andra värderna är perfekta. Nu har jag till och med börja titta på andra motorer från skrotarna. Kanske det blir det enda alternativet för att komma till rätta med problemet. |
|
|
När jag hade problem med pendlande tomgång och höga värden så märkte jag att det läkte lite vid en burk som såg ut som en bränsletrycktsregulator satt på fuelrailen vid torpedväggen. Entligt real oem var den isärtagbar med packningar. Synd att jag inte har min kvar då hade vi kunnat byta delar fram och tillbaka. |
|
|
Nu finns det hopp !!! Tog lös samtliga tändspolar och körde den på starten och upptäckte att det är överslag i två av dem ( 1:an & 5:an cyl). Det gnistrade mellan fästplattan och plasten. Det är sprickor i plasten också. Återkommer med resultat när jag fixat nya spolar. |
|
|
Gärna lite bilder om du har möjlighet. FAF |
|
|
Då är det läge att kolla så du inte har vatten eller olja i tändstiftsbrunnarna. Det är inte så bra för diverse elektronik såsom tändspolar eller databox. ///BMW - Was sonst! |
|
|
del 6. Länk Det är även nån extra grunka på bilden. Länk |
|
|
Faf: Jag tror inte det syns så mycket på bild. Jag trodde det var en gjutskarv från när spolen var tillverkad, men när jag kollade de andra spolarna så så var fanns det inte på dem. Det gnistrade mellan metallplattan man fäster i ventkåpan och själva sploen som ligger ner mot ventkåpa. Därför såg jag det inte förrän jag hade spolen lös och drog på start. JohanE: Det har varit olja i två brunnar tidigare men inte i dem som spolarna gått på. Det har jag fixat tidigare med att byta ventilkåpspackning (alla 3 packningar). Nu är det inte säkert att det blir bra hc med att byta detta, men jag håller alla tummar och tår. |
|
|
Gnistrar det även fast du har skruvat fast spolarna? I så fall har du överslag. |
|
| Lite svårt att se om det gnistrar när spolarna är monterade i och med där det gnistrar ligger mot ventilkåpan. | |
| Om du kikar i mörker så ser du det garanterat. | |
|
Japp! Det syns hur det blixtrar vid två tändspolar när jag har mörkt i garaget. |
|
|
Brukar inte alltid vara ett säkert sätt. Men prova att ohmät spolarna för att se om de aviker från varandra. |
|
|
Jag hör också hur det "sprätter" från spolarna också. Hur ohmmäter jag spolarna och vad ska det vara för värden ? En annan sak: Jag har suttit i veckor nu och läst om mitt problem på forumet och det finns säkert hundra inlägg om detta, men nästan ingen skriver när de hittat felet. Tycker det är jätte synd. |
|
|
jag håller med. Jag står fortfarande fast för det jag skrev 2005 Länk En rensning bland trådarna vore inte helt fel är en tråd tex 2 år och endast 3 inlägg utan lösning och det finns flera ja då kan man ta bort den i syfte att centralisera information. Ibland när man söker så dyker det upp för mycket information...och säkert finns svaret där nånstans. |
|
|
Jag skulle tanka E85 140 kr sen ä ditt problem i alla fall med beskitningen borta men själva problemet kvarstår |
|
| Hur kan E85 få ner Hc? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.