AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
36.644

Det bildas is på insidan av rutorna (E46)

Sida 3 av 3
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Henrik sluta läsa mellan raderna som så många andra här inne, det verkar som att du har ett par levnadsår bakom dig du om någon borde se att jag klagar på att jag får skrapa is på insidan av mina rutor och att mina reflektorer är brända så jag inte får något ljus på vägen (livsfarligt) och måste betala 20k för nya. Snälla citera mig när jag klagar på något annat.

Om du menar detta: man kan ju tro att det ska komma luft upp från pungsäcken // så var det lite ironi i det hela och inte menat som ett klagomål på funktionen då jag köpte BMW för alla finesser såsom regnsensor, farthållare, automatiskt halvljus sånt som finns redan på tidiga modeller till skillnad från många andra biltillverkare.

Jag repeterar: Ja jag är lite frustrerad för att jag misstänker att det läcker in fukt någonstans och det skapar isbildning på insidan av mina rutor och jag är inte sugen på att riva ut framruta respektive bakruta för att lösa problemet då kommer jag med största sannolikhet sälja bilen med skadade reflektorer och fukt som läcker in för samma pris som jag köpte den.

Anledningen till att jag nämner att det kan hända att man måste riva ut framrutan är för att en polare haft samma problem med sin bil visserligen inte en BMW men hans problem försvann direkt efter att dom la bättre silikon runt insidan av rutfästet.

Ber om ursäkt för min ton,var meningen och berodde på att dina inlägg mest tydde på gnäll från någon som inte ens bemödat sig att läsa instruktionsboken innan han skrek om att det inte funkade.

Kör du mycket kortturer med många urstigningar där du drar in lite snö och parkerar ute så hinner inte bilen torka ur all fukt som kommer in så det kan vara en möjlig förklaring om du anser att det är fuktigt inne.

Är rutan bytt av en klåpare så kan det givetvis läcka in där,brukar inte vara ett problem när det är minusgrader ute om bilen bara är torr när det blir kallt då utan märks mer när det är fuktigt eller mycket regn.

Testa att torka ur bilen ordentligt med en kupévärmare och se om det hjälper,en natt med ett par millimeter öppna förnster borde funka.

Lycka iaf. till med bilen,hoppas det löser sig.

Henrik
Kolla framrutan, om den är bytt är det stor chans att den inte är tätt. Hände på min fars bil.
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Kolla under gummimattan, kan vara så att du har en pöl där under som inte syns.Hände mig nämligen då går det inte att få bort fukten först man har plockat bort golvmattan och sugit ut all vatten..
lycka till
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Måste tillägga att detta gäller under förarsidan förstås..
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Ska nog testa med kupévärmare över en natt då! Tack för tipset!

Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Jag kör många korta turer också!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.