AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
36.645

Det bildas is på insidan av rutorna (E46)

Sida 2 av 3
Jag tror du misstolkade det där med torrbollen. Det är så lätt att man glömmer bort den om man har bråttom till jobbet. Skulle den välta har man fullt med vätska inuti bilen som inte är så värst bra för plåten under tygmattorna.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Plåten lär tåla det ifall den inte är helt "naken" i alla fall i några dagar tills man har torkat upp de, men då gäller de att man kommer åt över allt. och gärna skölja med färskvatten.

Men om de kommer på elkontakter så har man nog problem direkt, och kontaktstiften lär försvinna inom kort. Går fortare ifall du använder bilen, eller när de går spänning i kontakterna. Så av med batteripolen ifall olyckan är framme. (Gäller samma sak ifall man tappar mobilen i vatten, ur med batteriet så fort som möjligt)

Så mitt råd är att endast använda torrbollar som kan skvalpa över vid parkering.
Ös
138
Östra Aros
[Ingen BMW just nu]
Torrbollen är väldigt effektiv om bilen står i vamgarage, men den fungerar inte när det är minusgrader.

Jag har alltid en sådan i min hobbybil som står i kallgarage och jag ser att den genererar vatten under höst och vår, men knappt något under vintern.

Sedan blir vattnet som den samlar upp grymt kladdigt pga uppsugningsmedlet. Jag hällde ut en sådan i bilen och mattorna var kladdiga i flera år innan jag tog ut dem och vattentvättade dem.
Länk
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Ni har fel tyvärr den kommer inte välta och jag ser att den har sugit åt sig lite under natten så ni har fel tyvärr.

Tack för alla inlägg men jag löser detta själv.
Precis som på youtube klippet Backard länkar till ska klimatorn fungera.

Polyphony, har du köpt den här stora hinken som säljs på Clas Ohlson? Den är stabilare än den lilla varianten.
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Asså kom igen nu läser du ens mina inlägg eller driver du med mig!?

Den här tråden slutade avancera efter mitt första inlägg!
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Du hjälper inte mig Chris87 och det kommer du aldrig att göra du kommer bara att få mig kickad från Autopower så ha det så bra.
Blundar du för det faktum att din klimatanläggning inte fungerar som den ska?
Varför den otrevliga attityden? Jag svarade på dina frågor och gav lite tips kring vad som kan bidra till problemen med imma/is.

Jag missade den bit där det skrevs "stor hink". Sen har jag själv använt en sådan stor torrboll, inte i bilen utan i båten, och när den började bli full med vätska skvalpade det runt rätt så bra. För övrigt gäller detta när båten står på en trailer.

I vilket fall som helst verkar din klimatanläggning inte fungera till 100% om du inte kan justera luftflödet enligt Backards inlägg.

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Stämmer bra att den där jäkla torrbollen lätt välter! Har råkat ut för det flera gånger när golvmattan jag kilar fast bollen med glidit undan. Blir lika förbannad varje gång :). Tänker konstruera en fot till torrbollen...

Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Backard: Mitt system funkar alldeles utmärkt! Tror jag förklarade lite dumt, jag kan aktivera alla 3 knappar på vänstersidan samtidigt och visserligen så blåser en utav dom på rutan men jag har försökt att kombinera mittenknappen på vänstersidan med den knappen som är specifikt för rutan på högersidan och den kombinationen går inte men det gick på golfen därav min förvirring.

Den översta knappen på vänstersidan som visar en sittande person med en pil uppåt fanns inte på golfen så jag uppfattade det inte som att den var för rutan.

Men nu kör jag ändå på Auto så det spelar ingen roll!!!
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Asså så nu är jag dum!? Haha varför vänta tills den har blivit full det är det som jag tycker är dumt.

Asså om vi säger att spannen är 15cm hög och det tar ungefär en vecka innan vattennivån har nått upp till 5cm VARFÖR VÄNTAR man tills spannen är full innan man tömmer den????

När du har en vattennivå på upp till 5cm så är det omöjligt att välta spannen så länge du inte sparkar på den så det här med att det skvätter och att den kan välta det betyder ju att man låter det gå ALLDELES för långt innan man tömmer den och det är RIKTIGT DUMT därför förstår jag inte alla inlägg där man varnar mig för att den kommer välta för risken är obefintlig i min bil med min spann, fatta det.
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Det tar för fasiken en vecka innan det är något som man kan kalla vätska och precis som en annan skrev så blir det ju klibbigt då förstår jag verkligen INTE hur man kan lycka välta skiten eller att ens vara orolig över risken att något ska rinna ut på mattorna.

Om jag måste ta en bild på det och visa er så ska jag göra det så kommer ni själva fatta hur LAT man måste vara som väntar tills den blir full och riskerar att det ramlar och rinner ut på golvet.

Det var bara i all väl mening jag påpekade det. Det är så lät att man glömmer bort den om man har annat i åtanken eller om man låter bilen stå ett längre tag och på sätt glömmer.
Vänster sida styr luftflödet,ruta panelen och fötterna,används tillsammans med fläkthastigheten för att få en manuell inställning.

Höger sida med defrostsymbol ställer upp fläkten max och skickar luften på rutan,används när man åker iväg exempelvis och rutan är immig.

Rullreglaget med röda och blå prickar ställer panelutblåsens inblandning av friskluft,max blått endast luft utifrån utan att gå genom värmepaketet,max rött all luft kommer genom värmepaketet.

Kanske skulle spendera lite tid med instruktionsboken?

Henrik
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Bli nu inte frustrerad Polly...

Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Henrik: hahaha jag börjar hellre pilla före jag öppnar boken tror det är en ADHD skada tyvärr.

karlhilding: Jag har vart frustrerad sen jag köpte min BMW tyvärr tror mina förhoppningar var så höga så jag blev helt chockad när jag för första gången i mitt liv måste skrapa en bil på insidan och inte har något ljus på vägen pga brända reflektorer trodde tyvärr inte att jag skulle uppleva detta för första gången med en BMW.

Fan börjar sakna Golfen lite hade inte alls såna här UDDA problem.

Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Henrik: BMW'n är inte min första bil på Golfen så var det endast den symbolen som visar en ruta med värmeflöde som är för rutan som gjorde det möjligt att blåsa på rutan därför tänkte jag aldrig på den gubben med en pil uppåt man kan ju tro att det ska komma luft upp från pungsäcken för den symboliserar ju ingen ruta på något sätt.

Nu har jag ju dåligt minne men kan inte komma på mellan vilka år BMW tillverkade golf,skulle det råka vara så att golf nu inte tillverkats av BMW kan det ju hända att dom har olika symboler och funtioner beroende på tillverkare med....

Kanske trots allt en god idé att läsa på lite om hur olika enheter i bilen fungerar innan man klagar?

Men,jag ska villigt erkänna att boken öppnas först i näst sista hand när jag inte får något att funka,i sista hand frågar jag.

Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.