|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har starka funderingar på att beställa en F10 inom kort, vill hamna på max 500tkr innan rabatter. Hur hade ni specat F10 utifrån dessa förutsättningar, vilken motor, vilka tillbehör? | |
|
535i 449tkr vit lack 0 kr beige läder 21tkr sportchassi 4,5 sportstolar 6,1 sportratt 2 tkr 18 tum mod328 9tkr fällbart baksäte 6tkr rökarpaket 0,4 tkr ej modellbeteckn: 0 kr Om man prioriterar körglädje |
|
Buspelle |
535i safirsvart metallic svart skinn sportstolar sportläderratt xenon |
|
523i Vit 18" (328) Läder Dakota Ej modellbeteckning Höglans shadow line Skidsäck Stöldlarm Klima Sportratt Sportstolar Anslutning för iPhone Blutethooth USB Hifi högtalare Navi prof Xenon ljus Sport chassi Automatlåda mvh Kalle |
|
|
i väntan på andra motoralternativ så hade jag valt följande: 530d vit läder dakota oyster aluminium line exteriör soft close komfortstlar med minne sen tar pengarna slut:P |
|
|
523i Svart metallic Beige skinnklädsel 18" 328 Skidsäck Svankstöd Klimatautomatik Rökarpaket Komfortstol USB-anslutning HIFI prof Xenon PDC fram och bak Dragkrok M sportchassi Sportratt Summa: 488,3 tkr Väljer bort större motor för metallic, skinn, komfortstol och hifi är måsten för mig och om de ska med så fungerar endast 523i. Sen vill man ju itne vara utan xenon, pdc och annat nödvändigt.. __________ Mvh Grelle |
|
|
Tackar för alla svar hittils, det är inte helt enkelt att välja rätt". Frånsett konfiguratorns motoralternativ finns även följande tillgängliga direkt: 528i - 392.000 kr 550i - 649.000 kr - lite över budget ;-) 525d - 394.000 kr Det går kanske att få till en gyllene medelväg med 528i/525d, dvs. både körglädje och "bling bling". |
|
| En 523a har ju 3.0 liters motor och över 200 kusar, borde inte det räcka? | |
|
525d sportaut comfpkt hifi prof usb ambient light läder dakota sportstol sportratt m-chassi shadowline 18" original eller eftermaknadshjul, beroende på vad som platsar i budgeten |
|
|
Finns 528 och 525d också skulle jag nog valt 525d, minskat lite på utrustningen, kanske komfortstolar skulle rykt, valt lilla HIFI och skippat dragkroken. Då tror jag att min konfiguration ovan med ändringar skulle bli under 500tkr. Jag tror du är på rätt spår, ta 525d/528!Lagom medelväg som du skrev! __________ Mvh Grelle |
|
| skulle med valt 525d ... lagom stor motor med mycket kraft och finfin förbrukning :D | |
|
Jag saknar ett halvskinns alternativ, blir dyrt med skinn som är ett måste om man vill ha sportstolar. Vad får man om man inte väljer till klimatautomatik? Sen svankstöd för 3900kr? Det borde ju vara standard... __________ Mvh Grelle |
|
|
Det går säkert att beställa sportstolar även utan skinn så småningom. Så var det när E60 introducerades. Först var det krav på skinn/halvskinn, sedan (runt aug -04) gick det att beställa även med tyg (vilket jag gjorde). Klimatautomatik är väl standard. Sen finns det utökade versioner i två steg. Om det nu behövs? |
|
|
Grelle > man får utmräkt 2-zons klimatautomatik fast utan utökad omfattning (AUC, solsensor och lite möjlighet att ställa luftfördelningen individuellt) den utökade kliman 534 marknadsförs alltså som något "måste ha", vilket det i mina ögon inte är, ännu mindre än den var till E60. enda stora fördelen med klima 534 är att den innehåller aktivt kolfilter, trevligt att ha om man ligger bakom en gammal amazon i rusningstrafik. |
|
|
Tackar åter för svar/kommentarer. - halvskinn blir tillgängligt från juni månad. Många förespråkar 525d, är själv lite mer inne på 528i. |
|
Njuren |
Räkna en bil som slutar på 527tkr och hoppas du får 27K rabbatt :D |
Buspelle |
janih: 528an är en utmärkt kompromiss och ett betydligt trevligare val än 525d även om det naturligtvis inte är något fel på denna maskin. |
|
ja, personligen skulle jag med mindre budget valt 528i och minimerat utrustningen |
|
| buspelle> att 528i skulle vara "betydligt trevligare val" än 525d i en tung bil som F10 håller jag inte med om, vi kan säkert sluta oss till att det har med personliga önskemål och föreställningar att göra :) | |
|
Håller med dig HFR! Jag tror faktiskt 525d är det vettigaste valet med tanke på motoregenskaper kontra pris. __________ Mvh Grelle |
|
Buspelle |
528an är tveklöst det trevligare och "mysigare" motorvalet. Bensinsexans silkeslena gångkultur passar bilen, vilket inte dieselknattret gör enligt min uppfattning. Men valet är ju som tur är fritt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.