AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.405

Körde 260 km/h på mätaren igår.. chippad?

Sida 2 av 3
Den mäter solljuset, testa själv att lysa med en ficklampa på den så ökar intensiteten på reglagen i bilen, tex färddatorn.

Mvh
Patrik 325i -92
mi
88
millan
E46 Touring -03
Här kommer ännu ett belägg som styrker det som tidigare sagts:

Regulatorn sätter in vid 260 på mätaren och det går hur mjukt och fint som helst. Bilen är mycket stabil i dessa farter (Michelin pilot sport).. Bilen är ochippad.

//M

tr
55
trkra
BMW M3 CAB -94
BMW 316 -90
samma här min slår av vid 265 på mätaren och går hur mjukt och fint som helst kör också Michelin Pilot sport med orginal chassie

Ronnie Axelsson
calles80
Ja åkte me min 328iA -96 i 320km/h när taket lossnade o ja satt i baksätet med ful-ölen som ja filtrerat...
gessle
Jag ville mest kolla om ni själva märker hur fruktansvär patetiska Ni är ni diskuterar hur fort ni lyckats köra med era bilar. Har ni problem med potensen eller varför håller Ni på så här! Jag hoppas verkligen inte att någon i min familj eller bland mina vänner hamnar i vägen för Er för då ska Ni veta att ni inte ligger så bra till!

Väx upp, skaffa er en utbildning och skärp till er!

Varför är det allti killar som ni, utan utbildning och framtidsutsikter som skaffar snabba BMW, fattar ni inte att ni är pinsamma för alla oss andra som kör BMW?
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
ta å gräv ner dej gessle!

jag utbildar mej väl (civil ekonom) och framtids utsikterna e minst sagt goda.
men jag pressar gärna skiten ur min M3a ändå...

hoppas inte DU kommer i vägen för mej för då ligger inte du så bra till...

/Jonas

Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Håller oxå med "Gessle" lite.Lite väl mycket skryt hur fort men kört.
Ps.. Det heter civilekonom och framtidsutsikter...Men det borde du väl veta om du studerar på dom nivåerna. ;-)

325iC-93,328iC-96,M3-94,320i-00,328i-98,
bl
2.294
blixten
325i -88
Det är intressant att somliga inte kan se/höra en diskussion angående höga prestanda och farter utan att det genast skall kategoriseras som skryt. Men det har väl med det svenska hyllandet av medelmåttigheten att göra. Och tycker inte jag att något är kul så skall banne mig inte någon annan heller få tycka så och helst borde det egentligen förbjudas.

Akta dig för att göra ett mellanslag i ett sammansatt ord, du kan i förtäckta ordalag bli anklagad för att vara mindre begåvad.
Hmmm... Vad ska man säga. Kanske lite onödigt att kommentera något som man vet att man kommer få skit för. Tycker inte att det e något fel att skryta om hur fort man har kört (så länge man talar sanning). Det är väl samma sak som att skryta om att man har köpt en ny bil?

Tack för mig!

Mvh Tobias

P.S Usch vill gå och lägga mig men måste plugga lite till... Mycket nu! Men tog en liten paus och besökte forumet ;-)
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
jojje: jag ber så mkt om ursäkt för min torftiga stavning om den störde dej...

men jag blri förbannad när nån hotar mej och påstår att jag skulle ha potensproblem bara för att jag kör min sportbil som det är tänkt att dne ska köras...

jojje och gessle kan gott ÅKA sina BMW till frikyrkan eller vart fan ni åker,
men jag KÖR min bil och jag kör den fort!

/Jonas

Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Jonas..det var inte så illa menat med stavningen...Och tro mig,jag kör över +200 väldigt ofta,men jag tycker bara att det inte är så mycket att ha en diskution om,eftersom det finns många som skriver som har "mycket snack-lite handling",om du fattar vad jag menar...

325iC-93,328iC-96,M3-94,320i-00,328i-98,
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Mitt inlägg var inget "skryt" utan ville bara rådfråga mig ang min bil. Tycker det var mkt kul och läsa hur fort andra M3:or går och vilket rpm de har.

Gessles inlägg ignorerar jag eftersom det var hans första och enda(!) inlägg... Och, kan man inte åka fort i Tyskland? :P

/Edvard
BMW CS # 4503
Denna diskussion gällde huruvida bumpers M3:a var chippad eller ej, personligen är jag intresserad av att kunna köra mätarfart fullt ut och är mycket tacksam för att höra om andras erfarenheter här på forumet. Det är naturligtvis frestande att jämföra med min förra bil, Porsche 944 turbo, som förmodligen skulle hänga av de flesta produktions M3:or till dags dato. Men nu skulle vi ju diskutera M3:an och dess begränsningar vad gäller toppfart etc. samt vad man kan göra åt detta.
Håller för övrigt med azkikr att bilen är till för att köras fort och hårt med.

/Robert
Pokey
Min -95:a gjorde 275 på varvstopp vid 7700 varv.
Pokey,
Vad hade du för chip, leverantör ?
Övriga modifieringar på din bil ?
Med ytterligare 100 rpm borde du kunna nå 280 mätarfart.
Intressant diskussion. Min 318 gör väl en 180 vid runt 5000rpm, men sedan tycker jag den låter lite och man vill ju inte pressa damen för hårt:)
azkikr: Är man snart civilekonom så vet man ju vad som är ekonomisk körning;) OM man har en viss timlön så är det ju bäst att ta sig så snabbt från a till b som möjligt, man får ju inget betalt för själva transporten. Ibland kan dock bista omständigheter som Polis-Sören göra att resan blir dyrare än väntat, eller vad säger du.
/J
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
jdrive: om man ska addera 1000 kr i böter till reskostnaden till och från jobbet varje dag pga att bög-sören e ute på sin moppe kan man nog lika gärna sluta jobba... :)

/Jonas

PS. min vinterbil, fransk (BLÄÄÄÄ), gör 110 vid 3000rpm... har aldrig kört fortare :)

Branka
Till och med Bosse Ringholm framstår ju som intelligent i denna diskussion.....

Man blir ju minst sagt ´chockad! Har ni inga andra saker att tänka på i era små miserabla liv. Bilar är kul, men för fan ni ha ju inget annat i huvudet....Lite studier som Azkikr proklamerar kanske vore något för att jämna ut obalansen.....

Men Azkikr, vad jag har hört i Uppsalakretsarna så har du en och en annan tenta som du kanske skulle "jobba" på. Jag föreslår att du låter den lilla kommunisten, "röd M3:a", stå avställd nästa år så du får fart på galoscherna..... Åka fort kan alla göra, men alla kan inte köra Porsche......

/branka

Branka
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare igen.

Har pratat med killen som tog in bilen till Sverige och fick det bekräftat. Bilen är chippad. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Är den chippad för att du kommit upp i 260??
Då kan ju min också vara det för att jag har också varit uppe i 260 fanns också lite mer o ge..

"See you at the Rödljus"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.