|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Någon som vet om det finns nån i sverige som kan klä om rattar till mocca/alcantara? | |
|
Hej! Har kollat på detta själv och de priser som jag har fått av olika företag är i stort sett samma som vad det kostar att köpa en CSL original ratt i alcantara. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Nån som har nåt bra idé vart man kan få tag i en original CSL ratt? Kan man beställa en rakt av på BMW kanske? Lär ju kosta en del iofs men är riktigt sugen. Lär väl bytas airbag osv också och det är ju inget man gör själv direkt. Har även hört att verkstäder är skeptiska till det? CooperVickis. ni har inga såna på Schmiedmann, eller? Tacksam för tips! |
|
|
Här är en länk till CSL original ratt: Länk Kablage, växelpaddlar och allt ingår (det går inte att välja bort). Det står att den är i läder men det stämmer inte. Airbag ingår EJ! Om det är din M3a som du ska ha ratten till så behöver du inte byta airbag. Alt. till CSL ratten är denna: Länk Det är också en BMW-original ratt fast till de nyare modellerna. Tycker personligen att den är rätt mycket fräckare. Vet dock inte om den passar rakt på, troligtvis inte. Men allt går att fixa, det är bara en fråga om tid. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Tack för infon! Ja det är till min M3a...så då kan man använd airbagen som redan sitter i antar jag? Jag skulle ju gärna behålla Cruise/stereo knapparna i ratten, funkar det? Dessutom är min manuell, så växelpaddlar blir ju lite knas. Den andra ratten är klart snygg, men vill behålla originalutseendet. |
|
|
Ja det är samma airbag. Det är egentligen samma ratt men det är i alcantara istället för läder. Knapparna i ratten är bara flytta över till den nya. Paddlarna monterar du bara av så det är inte några konstigheter. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Impnaz: Klä om den istället för 1500-2000:- Låter som det skulle passa dig bäst. |
|
|
Ok, tack så mycket Viktor! MAXEY: Ja det vore självfallet ett alternativ! Har du nån aning om vart och hur man kan få det gjort isf? Antar att ratt måste monters av för det tex? Tack! |
|
|
Yes, det stämmer, den måste av-monteras. PM mig så hjälper jag dig att få kontakt. |
|
| Hmm, mockaratt är det eg. så praktiskt i en bruksbil? Det ger ett grymt grepp i tävlingsbilar men så fort handskarna åker av åker det på en rattmuff om bilen ska transporteras för att inte besudla ratten med fett. | |
|
MAXEY: Om du vet något företag som gör detta jobb så pass billigt så är även jag intresserad. Har letat runt ett tag men de jag pratat med vill ha 5 - 10k för detta jobb så då känns det ju mer lockande att köpa en ny ratt. Anders-72: Du har helt rätt. Man bör ha ett skydd / rattmuff när man inte har handskar på sig. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Jo jag har tänkt lite på det med hur det är i praktiken, men trodde faktiskt inte att det var så farligt. Är det så att dom med tex en CSL alltid kör med handskar mao? Finns väl ändå några som kör dom på gatan emmellanåt. Rattmuff låter ju inte så lockande :) |
|
|
...fast nu förvirrade jag mig själv lite :) Det var alcantara jag tänkt på, det bör väl vara lite mindre känsligt än mocka? |
|
|
CooperVickis: Du har pm. |
|
| MAXEY, även jag är intresserad av kontaktinfo (se även PM). | |
|
Jag har lämnat bort min CSL-ratt för att få omsytt med ny alcantara. Har skickat till firma i UK som gör det för 193 £ inkl frakten tillbaka. Obs då är det alcantara och söm i tre färger precis som det ska vara. Här finns info om firman Länk PS: Man behöver inte handskar till alcantararatt eftersom den inte blir blank på samma sätt som mocka blir. /Magnus Thomé REJSA.nu - Länk |
|
|
Är det inte den här länken? Länk Jag vill gärna se bilder av din ratt då den är klar! Jag har också behov av omklädnad av en ratt! |
|
|
Viktor kan inte du skicka mig en offert på CSL ratten med BMWSC rabbat Tror du har min mail sen innan annars skicka ett PM så får du den där. |
|
|
Kom på att vi har en leverantör som gör dessa typer av omklädnader. Bad dom specialtillverka en efter några önskemål som jag hade =) Såhär blev det: Länk Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Omegamannen: Du har PM! =) Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
Gee |
Viktor din bil eller er bil blir bara snyggare och snyggare du har ingen bild på de nya dörrsidorna? Vad är det för fälgar du har på bilden längst upp till vänster? Sorry för lite OffTopic |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.