AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.897

tips på e46 m3

Sida 1 av 2
ou
22
outlaw
Bmw 330d 2010
audi a3 sp ouattro 2007
Tjena alla m fans tips på fina M3 gärna 02 å uppåt org bilar till vettiga pengar mottages gärna om ni vet någon ! Dock ej silver går bort helt !! Lite tveksam till cab åxå men som sagt rätt ex så varför inte prova !! Lr 335 coupe ! Dåligt med bilar ute just nu men de dycker säkert upp framåt våren !!
Denna äger en vän till mig. Otroligt fint skick på den och rejält utrustad är den. Priset är lite högre, men han är inte omöjlig.

Länk

Dock är det en USA-import :(
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

USA import och den prissättningen. Tror den blir riktigt riktigt svårsåld.
jo fast jag har för mig att han kände personen i USA som han köpte bilen av och han är den enda ägaren i Sverige sedan några år tillbaka. Sedan får man tänka på dem låga milen så bilen är ju näst intill ny.

USA import eller inte! det är ju inte särskilt klokt att utesluta en bil pga. att det är USA import. Jag menar alla bmw bilar som säljs i Sverige importeras av företag från Tyskland först och säljs sedan vidare i Sverige som svenskålda (dvs i grund och botten är alla bilar importerade först). Som sagt jag känner killen och har sett bilen i verkligheten och skicket den är i är superbra och betydligt bättre än dem flesta svensksålda m3:or som säljs i Sverige. Sedan har han lagt in en massa godsaker på den + comp package. Väldigt sällsynt med en sådan bil och all den utrustning.
Gee
Vad är det som är så avskräckande med USA import när det gäller dessa bilar? Är det att dem antagligen varit krockade eller i naturkatastrofer etc för att sedan skickas till Europa då dem antagligen är mer lättsålda här?

Jag menar bilpriserna i USA kan skilja rätt mycket så kan ju inte vara helt omöjligt att en bil är importerad därifrån för att personen i fråga ska tjäna en slant?

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Tycker inte heller man skall utesluta en bil för den är USA-import. Men när det gäller M3 e46 så finns det ju en del avgörande skillnader (bla mindre effekt, bromsar, mph mätartavlor osv) som gör att den i mångas ögon är mindre attraktiv. Bilen ser riktigt bra ut och är säkerligen i nyskick, men jag tror det är väldigt svårt om så bilen vore svensksåld att få ut dom pengarna.
Just trådskaparen efterfrågar en m3 e46 till vettigt pris, jag anser inte denna är inom den marginalen. Vettig bil är det säkert!
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Länk
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Gee: Många bilar som importeras till Sverige har givetvis varit skadade på ett eller annat sätt (många har givetvis clean carfax också..) och varit upplagade.
I USA skiljer sig lagarna lite åt mot sverige om en bil varit ute för en olycka.
Jag kan inte exakt lagarna, men har bilen inte lagats och testat utav en auktoriserad verkstad så får inte bilen brukas. Kanske nån som kan detta bättre än mig som kan rätta mig?

De bilar som då säljs till Europa lagas istället upp billigt (och får ej framföras i USA). Och tas givetvis hem utav personer som vill tjäna en slant på bilarna.
Se exempelvis bilen som jonas länkade till. Den saknar bla. navigation, competition package samt en massa annan utrustning + extra utrustning som ägaren eftermonterat (angel eyes, rostfritt avgassystem hela vägen från grenrör mm) så hur man än vrider och vänder på det så hamnar man på ungefär samma summor, men som sagt är man ute efter en fin komplett m3:a som är fullutrustad så är den blåa självklart det rätta valet sen är ju priset något man alltid kan göra något åt då han angett det i annonsen.

Ribban ang bromsar och hk så är det ju inga problem på denna :) då den har mer än orginal skulle väl i så fall vara mätartavlorna, men dessa kan man ju alltid byta ut om det skulle störa.
ou
22
outlaw
Bmw 330d 2010
audi a3 sp ouattro 2007
jag har sett den blå på blocket men helv..... vilket pris finns inte en chans i världen att jag skulle lägga dom pengarna på en e46 då e man ju nästan uppe å nosar på nya m3 an för dom pengarna. de e ju ivf 100tkr för mkt i mina ögon !!
378.000 är bara startpriset ... skulle man köpa allt i annonsen hamnar man på 437.500. Då är man inom spottavstånd från en E92 M3 ... svårt val?
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Stefan, Denna bil ja länkade till är en kompis bil. Och allt är orginal , Ingen angel eller annat avgassystem, Med samma utrustning plus att den är inte helfordonsgödkänd, Så man kan sätta bur, kompressor mata utan problem.
Jonas 320: Ang kompressorn så får du nog tänka om och tänka rätt.
jonas samma utrustning är det absolut inte. Det ser jag väldigt lätt då den silvriga saknar bla navigation, telefon och mycket mer. Tvivlar även starkt på att den har stora harman kardon paketet. Min vän som säljer den blåa hade hämtat ut ett utdrag från BMW som visade att den hade över 40 saker som var extrautrustning utöver vad en M3 e46 orginal har. Sen får man inte glömma bort att den även har comp package så den skiljer ju sig ganska klart från en orginal m3:a. Snackade lite med han idag och han sa att priset går att diskutera om köparen är seriös.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Inte nog med att den saknar en massa utrustning, den är silver och den gick bort helt för outlaw! De förstår jag!

Äger alltid 1 BMW
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Ev. säljer jag min 04'a. pm'a isf.
/T
Är det bara jag som har märkt att denna Länk inte har faclift "bakluckan" är inte det konstogt då nästan alla från 03 har detta ?
*Facelift
*Konstigt
C42ux: Nej det är inte konstigt för de som köpte competition package fick välja mellan vanliga luckan och faceliftluckan.

Personligen föredrar jag det korta handtaget
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Phoenix M3, Ja behöver inte tänka på det, Eftersom bilen inte är helfordonsgödkänd så behövs inga intyg eller liknande för ev ombyggnad,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.