|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| 2.0 TDI Q kanske då? Automat! | |
|
2.0 TDI finns inte heller med Quattro på C6 ------- //Lövet |
|
|
Och inte heller i dom priserna |
|
| äsch då :) | |
|
Du ska definitivt välja 2,0tfsi på bensinsidan. Helt överlägsen motor mot 2,4:an. 3,2:an är sjukt törstig, speciellt i kombination med automatlådan och Quattro. Skulle du tröttna på de 170 hk 2,0t:n ger dig, så kommer ett besök hos BSR till en kostnad av 7-8000 kr göra dig fullständigt frälst. De plockar ut 232 hk ur 2,0t:n och det gör bilen den rättvisa den skulle ha förtjänat från början. Dessutom rapporterar såväl BSR-anställda som anställda på märkesverkstäder att PPC:n de förser Audin med aldrig vållar några problem. Lycka till //Jimmy |
|
|
2,0T ger egentligen mer än 170hk/280Nm. Hade en 325i -06 innan A6-an, och den upplevdes mycket klenare än Audin. Köp 2,0T, du kommer inte bli besviken. //Marin |
|
|
Ja det lutar mest åt 2,0T. Men det e inte lätt. Åker idag Saab 95 Aero -03 som endast rullat 10.000 mil. Sälja den för ca 100.000:- och lägga till 60-70 tusen för en bil som rullat lika långt om inte längre... Förvisso 3 år nyare... Det jag menar är om det är värt o byta bil??? Saaben e ju grymt go och köra och har härlig kraft under huven. Både komfort och körglädje finns ju i Saaben. Plus att den har det mesta inom utrustning. Vad tycker ni??? Hur ska man göra tycker ni? E det värt o byta bil? Det e jobbigt när man står i valet o kvalet. |
|
| Det kommer inte räcka med 60-70' för att byta upp dig. Sorry. | |
|
Jo då...100 plockar jag utan problem ut för Saaben.......eller 90-100. 75-80 i inbyte så!......o kolla blocket får du se. |
|
|
Får du 100 för Saaben tycker jag nog du ska byta, finns ju -03:or för under 80 Länk och -05:or kring 100 Länk samt -06:or från ca. 130 Länk Har själv bytt mellan Saab och BMW och söker nu en E61 alt. kanske det blir en Audi eller MB... |
|
|
Craile, följ gärna upp denna tråd om det var möjligt att få 100KSEK för din Aero. 2003 är det sista året med sludgeproblem så den borde inte vara så poppis i det perspektivet. Är själv aeroägare så jag vet hur det är att leva med ovissheten...min har dock överlevt 26100mil drygt så funkar det har din många mil kvar! |
|
|
Blir nog och avvakta lite tills sommaren eller kanske efter sommaren. Se vad priserna tar vägen på E61 när den nya kommer och så. Även A6:orna tror jag kommer röra på sig i pris. Men e ju frälst i E61. he he Har inbytes bud på 85 på saaben iaf. Men det kan bero på att den är ganska välutrustad med bensinvärmare PDC och regnsensor som inte e så jätte vanligt direkt. Men men får se under året hur det utvecklar sig. |
|
|
85KSEK för saaben låter som ett riktigt bra pris för dig! |
|
|
bensinvärmare PDC Nivåreglering och regnsensor som inte e så jätte vanligt direkt. Så det kan ju bero på det i värderingen. Enligt bilpriser.se så värderas den till 115.000:- Men får väl se. Har börjat snegla på en Skoda Superb oxå. hehe....Känns skumt jag vet. Men grymt härlig och lite extra lyxig bil med grymt stora utrymmen till bra pengar (Ny). Men man får väl fundera vidare |
|
|
Ett högt inbytespris säger ju egentligen ingeting då detta vanligtvis är baserat på att en annan bil köps av samma handlare till en väsentligt högre pris och förtjänst hos handlaren. Förresten, var det inte en V70 2.0F -09 du köpte sprillans ny relativt nyligen? Den är ju i mångt och mycket en modernare bil än A6 som bör få sin efterträdare om ett par år. Du kanske kan byta rakt av mot en par år gammal A6 :-) |
|
|
Det har passerat en Cadillac BLS Kombi också om jag kommer ihåg rätt. ------- //Lövet |
|
|
Nåja, jag förstår i alla fall inte riktigt hur det kan plötsligt vara ett problem att köpa en begagnad A6/E61 i sammanhanget om det ändå passerat så många nyare bilar på kort tid som dessutom borde vara rejält mycket dyrare. Men men.... |
|
|
...men det har väl ändå inte vi med att göra! Ändrade ekonomiska förhållanden eller helt enkelt en vettig limit! Whatever!! |
|
|
Ja vi köpte en ny V70 som vi 6 månader sålde för samma pengar vi köpte den för då vi köpte den billigt på Kampanj plus via Volvo anställd. Ingen kul bil alls kan jag säga. Ush för Volvo. Blev aldrig någon BLS då det blev strul med handlaren och så...Ja en lång historia. Därför åker jag nu 95. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.