|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag har en 135i och tycker den var värd varje krona, är verkligen supernöjd med den bilen. Jag har förvisso en hel del Performance-utrustning och det lyfter bilen rejält, speciellt avgassystemet :) Jag har aldrig kört eller ens åkt i en 335i så mot den kan jag inte jämföra. Jämför man mot 5-serien tycker jag dock 135i känns som en BMW ska göra och tycker absolut inte den känns plastigare. Som andra skriver är den ganska ovanlig också så vill du att folk vrider nacken av sig efter bilen ska du satsa på en 135i :) Funderade lite på 335i först, men tyckte inte den kändes lika sportig. Såhär i efterhand och speciellt nu i vargavinterns spår kan jag dock tycka att en 335ix hade varit fint :) | |
Buspelle |
Två synnerligen trevliga bilar att välja emellan. 135an är onekligen en utsökt liten körmaskin som dessutom är lite ovanlig på vägarna, medans 335an är mera riktig bil. Har själv svårt att se några påtagliga kvalitetsskillnader, utan det handlar nog mest om man kan klara sig med 135ans begränsade utrymmen eller om man vill ha en mer praktisk men också mer standardbetonad bil som 335an. |
Buspelle |
Hade gärna sett att frun bytte sin 320 mot en 135a..... |
|
Tyckte kvalitetskänslan var underbart i min fd facelift 130i. Dock var känslan i pre-facelift ingen höjdare. 135i är väldigt cool, klart du ska ha en sådan, helst i vitt! :) |
|
|
I ettan sitter man en aning lägre, ratten kommer lite närmare, den högre fönsterlinjen ger känslan att man sitter mer i än på bilen. Detta gäller alla ettor mot treor. Och i min bok är mindre oftast lika med bättre, "riktiga" sportbilar är ju hur trånga som helst, en 135i är rena storfamiljsbil i jämförelse ;-) Undrar vad man svarar i 3-serie forumet... |
|
|
bmw_jerry: Nej, det gäller inte E92 och rabatterna på E90 är inte lika bra nu som när jag slog till på min bil. |
|
Cartéen |
Då är man precis nybliven 135 Coupé ägare :-). Valet känns helt rätt och bilen är verkligen en dröm att både se på och köra. Även att bilen är fruktansvärt snabb börjar man redan titta på lite effekthöjande prylar. Någon som kan rekommendera något bra? Tittat lite på något som heter JB+. Kan det vara något? / Marcus |
| Grattis - tycker du gjorde ett helrätt val. 135 coupé är riktigt snygg och naturligtvis fantastisk att köra. | |
|
Grattis! Vad blev det för färg? Utrustning? |
|
Cartéen |
Det blev en mörkgrå met med i stort sätt all utrustning. Helt fantastisk bil :-). |
|
Grattis till bra val, du kommer inte ångra dig! :) Precis som du säger är det bra fart orginal i 135i, jag tycker det räcker gott och väl. Så länge det finns garantier på bilen tycker jag även att det är klokt att vänta med motortrim. Med tanke på garantierna är det även bra att köpa BMW Performance prylar då dessa inte påverkar garantierna. Det som jag främst skulle rekommendera annars och egentligen ett måste är Performance avgassystem, det blir ett otroligt härligt ljud. Jag har även Performance chassi och sänkning vilket jag är nöjd med. Har dock aldrig kört med M-delarna så jag vet inte hur stor skillnad det är. När det gäller bromsarna är Performance-bromsarna i stort sett samma som de orginal till 135i, annan färg bara. Så det skulle jag inte lägga pengar på. |
|
Cartéen |
ForesT: Tittat lite på BMW Performence delarna men tycker ej att dessa motiverar priset i detta skede. Kanske kan dock avgassystemet vara intressant framöver. Just pga garantin funderar jag på JB+ "trimmet". Med denna modul behöver man tydligen inte gå in i ECU:n. Dock är jag inte alls kunnig inom detta utan behöver så mycket hjälp jag kan få. / Marcus |
| låter som en snygg kombination :D upp med bilder nu.. är det chromeline elelr shadowline?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.