AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.397

Valet 135 Coupé eller 335 Coupé?

Sida 1 av 2
Cartéen
Frågan har säkert dykt upp tidigare men hittade ej vad jag sökte i "sökfunktionen". Således, jag står i valet och kvalet mellan 135 samt 335 Coupé. Bruker vara ganska säker på mitt val men denna gång går det inget vidare. Vad säger ni BMW proffs? Vad är för och nackdelarna för respektive modell? Vad tror ni om andrahandsvärdet på 135:an.
Tackar för alla råd jag kan få!

/Marcus
Det som står emot 135i är att du för samma pengar får en 335i.

Dvs en större bil med mer komfort och klass, lättare att sälja, bredare kundgrupp, snyggare.

Kan tänka mig att 135i är roligare men 300-330k kr för en 135i känns bara för mycket hur man än vänder på det, enligt mig.
335 coupé!
135 coupén har sämre kvalitetskänsla i inredningen den känns helt enkelt lite plastig, och den är ju mycket mindre. Folk sitter helt ok bak i en E92:a det gör man inte i en 135 coupé.

Cartéen
Tack för svaren.
Dock, börjar inte 335:an bli lite vanlig? Samt snart kommer facelift på Coupén vilket gör att man får äga den "gamla" modellen (nyköp är ej intressant). Priset lär väl sanolikt sjunka lite när faceliftvarianten kommer vilket borgar för att 135:an kanske står sig bättre ett tag framöver.
Clubsport: Tycker du verkligen att inredningen känns billigare i 135:an? Suttit i båda och känt och klämt och jag måste säga att jag tycker de är likvärdiga.
135:an känns absolut ej plastig enligt min mening!!
/ Marcus
När kommer faceliften på 3an
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Samma pengar för en 335i vet jag inte hur ni räknar fram, skiljer ca 70k när jag räknar med liknande utrustning, dvs coupe+ m-sport i bägge fall.

Lättare att sälja är jag inte 100 på heller, en 135i kan ju prisas lägre som beg iom det lägre inköpspriset, och då lär den "försvinna" i samma takt.

Snyggare är självklart en smaksak, jag tycker de två är läckra, fast på olika sätt.

Och 'ingen' sitter bra bak i en coupe, så det argumentet håller inte heller.

Annars,

135ci:
+ lägre inköpspris
+ lite mindre bil, aningen mer "direkt/gocart-känsla"
+ ovanlig

335ci:
+ lägre ljudnivå
+ bättre materialval interiör
+ möjlighet till mer utrustning tex fräsig navi och "ordentlig" stereo
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
1an känns plastigare interiört när man KÄNNER på den, tyvärr ska sägas.
därmed inte sagt att den SER plastig ut.
prova dra naglarna över de plastytor du hittar, och gör sedan motsvarande sak i en E90.
hårdplasten, som man även hittar i X1, är mer närvarande i 1an än 3an.
error_elle:
Det är premiär för coupén samtidigt som 5-serien den 20 mars.
Cartéen:
Jo, det är stor skillnad. Känn på dörrsidor, instrumentbrädan och mittkonsolen.
Det är jäkligt synd att dom snålar in på materialvalen på ettan.
det är ju dörrsidorna som skiljer mest vad gäller material.. reglage och andra knappar är i stort sett samma ibåda bilarna.. jag gillar faktist 135:an mer då den känns sportigare , roligare och mer speciell.. likheterna mellan 135:an och 02-serien är väldigt många och jag bara älskar 02-serien :D 335;an känns faktist lite mer gran turismo dvs lyxig coupe medans 135:an känns som det busiga alternativet.. nu skiljer det ju säkert itne mycket mellan dessa bilar vad gäller körglädje och körupplevelse men på något sätt känns 135:an som det roligare valet.. beror ju alltså på vilka egenskaper du är ute efter..
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Jag hade inte sett datumet 20 mars som skrivet i sten direkt; antar att BMW Swe följer samma saga de kört med vid introduceringen och prissättningen av F10 och då lär väl den visas nån gång framåt sensommaren pga allt "förhandlande" som ska hinnas med..
Martin E
Detta Länk är en akta coupe *L*
Jo det blir premiär för 5:an och 3:an coupe och cab den 20 mars. BMW slår på stort och kör VIP-visningar på torsdan innan.
bmw har ju släppt bilder och annan fakta på faceliften.. riktigt snygg :D
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Var i samma situation för ett par månader sedan, valde 135an.
335an känns lite stel, den engagerar inte lika mycket som 135an.
Jag tror att du kommer ha roligare i 1an än i 3an.

bmw_jerrys förra inlägg beskriver det jag känner för bilarna till 100%, bra skrivet.

Det där med priset, någons skrev att man kan få en 335a för samma pengar som 135a. Kan det verkligen stämma? När jag specade båda bilarna så som jag ville skiljde det minst 100 tusen så....

Nu kommer jag vara lite elak och säga.... välj 335i så kan jag köra en mer ovanlig bil ;-)
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
135i hade jag valt. Ser bra mycket häftigare ut och coolare. E92 är mer elegant. Interiört kan jag inte påstå det är enorma skillnader, jag har jämfört med min egen 1-serie och min fars E90. Men vem bryr sig om vilken bil har bäst material då varken någon av dem har katastrofala interiörer. Det är designen som är avgörande, inte material valen. Dessutom är inredningen mer vinklad mot föraren i ettan än vad E92.

135i åt mig, dessutom mer ovanlig på vägarna.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Om prisskillnaden är oviktig så väljer jag en 335:a alla gånger.
Cartéen
Kanon med alla svar :-).
Sovit på saken och det lutar nog mer och mer åt en 135:a. Förhandlat med ett bra objekt med det mesta i utrustningsväg. Dock ej navi. Får denna till ett okej pris. Idag finns det ingen 335:a som ligger likvärdigt med detta pris varför det lutar att jag slår till på 135:an.
/ Marcus
Martin E
Bra val. 3 serien ser så Average ut, main stream segmentets favorit "om du vågar vara annorlunda men ändå inte"
135 sticker ut och är mera hardcore
Hofeistos:
När det gäller 335 sedan jämfört med 135 coupén så stämmer påståendet. Det skiljde inte mycket mellan dom två bilarna när jag räknade innan jag köpte 335:an för ett år sen. Beroende på att det var stora rabatter på E90 då.
clubsport: det gäller väl inte e92 eller? vet att sedanen(e90)haft riktigt bra rabatter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.