|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Skorpion, Vesta ljuger så duktigt. För att jag satt i samma sits som dig,och har 1 mars som förfallodag. Mina priser fick jag i Januari månad. Det kanske märker av att många har lämnat Vesta och försöker hålla kvar dig så länge de kan. |
|
|
Min bil är avställd 6-8 månader om året, den tiden har jag garageförsäkring. Dom tjänar lite pengar samtidigt som risken inte är så stor att det händer så mycket. Bilar som används dagligen får en högre premie, tror jag. Som sagt det skall bli intressant hur hög höjningen blir. Blir det så går jag över till BMW-originalförsäkringar. |
|
|
*Hemlig* När det gäller din huvudförfallodag så är det säkert så att du har bytt bilar? I samband med det så kan bolag göra något som kallas bilbyte. Vilket gör att dom tar den befintliga försäkringen till den nya bilen. Detta är faktiskt rätt sätt att göra om man säljer i samband med att man köper en ny. Skorpionen: Förnyelse på försäkringar görs 30-45 dagar innan huvudförfallodagen. Så i ditt fall så va det nog på gränsen att dom kunde se det! Ska bli intressant att höra hur mycket höjning du får..... |
|
|
Herkules: Jag har idag en bil samt två släp och en hemförsäkring i Vesta! Inte en enda av dessa är från början försäkrade från det datum jag idag har som huvudförfallodag... Samtliga försäkringar baseras alltså på ett datum då jag köpte en bil 2008 och som för länge sedan är såld! Att då den följande bilen skulle få samma datum kan jag väl förstå enligt din info, men att både släpen och hemförsäkringen skulle få det datumen på det här viset känns knasigt... Dessutom är den bilen jag har där idag, samt släpen köpta senare och flyttat har vi inte gjort dom senaste 5 åren... Dessutom har jag inte stött på detta fenomen hos nå´t annat bolag än Vesta... //*Hemlig* |
|
|
*hemlig* Nej när du säger det så låter det väldigt konstigt! Enda gången jag kan tänka mig är som jag skrev innan! Som du säger finns det nog inget annat bolag som gör så. Sen har man ju tyvärr som kunde "skyldighet" att läsa sitt försäkringsbrev och se om något inte stämmer. Man gör ju oftast inte det när man teckanr försäkringen utan om något händer eller att man ska bya bolag. Jag jobbar som sagt på ett försäkringsbolag och det låter mycket märkligt! |
|
| Gissar på massflykt från Vesta för BMW ägare. De har gått från att ha varit billigast till dyrast? ;-) | |
|
Ringt vesta precist och min höjning blir 143:- mer / mån , dvs 866:- istället för 723:-. Fick pris av BMW originalförsäkring på 10400:-, alltså lika mycket som vesta. Behåller vesta i år också, sen får vi se nästa år hur mycket dom ska stjäla från mig. Fan vet om man inte skall starta ett försäkringsbolag också! |
|
| Jag brukar använda Vesta men nu skulle jag försäkra min 520 -91 och då skulle dom ha 7700/år medans Trygghansa tog 4800/år. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.