|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej som rubriken lyder vad kan man sätta för pris på denna skönhet!! Länk manne som endast kör bilar med sugmotorer (NO TURBO SHIT JUST REAL PoWeR!) | |
|
En chansning eftersom e38 är klart svårvärderat. 80KSEK i annonspris och 65KSEK i slutpris. Kanske kan man få mer, men risken är att inte bli av med den alls. |
|
|
Hej Välskötta, svensksålda E38or växer verkligen inte på träd numera, de flesta brukar buska igen om de inte sköts regelbundet. Stänkskydd fram och bak borgar för att tidigare ägare har brytt sig lite extra om bilen. Jag skulle säga 90kkr som annonspris och ha lite is i magen, svårast att sälja bil är efter jul t o m mars samt på semestern i juli. Lycka till! Asken |
|
|
Tror Asken är inne på rätt spår |
|
|
tackar för att någon värdesätter en sådan bil ! dom flesta skitbud jag fått via telefon från oseriösa som inte ens sett bilen e mellan 45- 60 tusen kr , tycker själv att en sådan bil e värd mera som sagt en ärlig svensksåld bil med få ägare växer ju inte på träd. får se jag väntar och ser vad som dyker upp!! manne som endast kör bilar med sugmotorer (NO TURBO SHIT JUST REAL PoWeR!) |
|
|
Uppdatera gärna denna tråden så att vår kunskap höjs om vad ett rimligt värde är. |
|
|
mera info kommer vid en ev försäljning!! manne som endast kör bilar med sugmotorer (NO TURBO SHIT JUST REAL PoWeR!) |
|
|
Ge gärna löpande information, det är lika intressant om det inte leder till en försäljning vilket skvallrar iallafall delvis om att priset var för högt. |
|
|
Händer det något? |
|
| Lägg ett bud simon_en ;) | |
|
Mixtus, ja varför inte..:) Som det känns nu kommer jag att behålla mina två bilar ett tag till då det är dyrt att ersätta dem och bruksvärdet på dem är högt. Men visst om någon "kastar" en superfin e38 efter mig så är jag öppen för förslag....:) Nu är jag bara nyfiken att se hur priserna utvecklat sig, har väldigt dålig koll i nuläget. |
|
|
Simon_en: Var har man hört det förr? ”Släng en fin E38 efter mig…då köper jag...” ;) Det har funnits åtskilliga superfina E38 ute till försäljning det senaste året men det är klart, en riktigt fin bil betingar ett fint pris som alla inte är bered-da att betala. Lyckligtvis finns det superfina buskar att välja bland och hän-visa till i prisdiskussioner. :) |
|
|
Zed82, det betyder att min marginella betalningsvilja för en e38 är låg just nu, sannolikt klart under vad den som vill betala mest för de olika exemplaren just nu. Mao ett hederligt gammalt ointresse. "Det har funnits åtskilliga superfina E38 ute till försäljning det senaste året men det är klart, en riktigt fin bil betingar ett fint pris som alla inte är bered-da att betala. Lyckligtvis finns det superfina buskar att välja bland och hän-visa till i prisdiskussioner. :) " Den här åsiktsbasen har jag kommenterat så många ggr att jag inte orkar längre. Själv är jag en stor anhängare till marknadsekonomi, men inser att vad gäller begbilar och i synnerhet så pass komplexa begbilar som e38 kommer marknaden att fungera långt ifrån utan marknadsmisslyckanden. |
|
|
har ett bud på 65000:- på bilen tycker det e lite så jag väntar tills något bättre dyker upp eller så kör jag med den själv ett tag till!! manne som endast kör bilar med sugmotorer (NO TURBO SHIT JUST REAL PoWeR!) |
|
|
Bra med löpande uppdatering. |
|
| Jag tycker att du skall hugga 65.000. | |
|
Tycker som Mixtus att 65KSEK är ett rätt ok pris, men om bilen är värd mer för dig ska du naturligtvis behålla den. Det är fö precis i nivå med min gissning om ett realistiskt slutpris..:) |
|
|
65000 :- fär en 00:a när det säljs 95 och och 96:or för nästan samma pengar..... nej jag ska ha minst 70000:- för bilen annars så kör jag med den själv!! ett tag till och då spelar det inte så stor roll om man förlorar nårra slantar man åker ju rätt lyxigt liksom kan ju inte klaga !! det e inte som att åka en fiesta!! !! manne som endast kör bilar med sugmotorer (NO TURBO SHIT JUST REAL PoWeR!) |
|
|
Håller med säljaren att 65000 kr är för lågt om bilen är lika fin som på bilderna. Jag hade själv köpt den för 70K om jag hade haft en slant över... saknar min E38 så mycket på vintern. Mitt råd är att vänta och sälj för priset du vill ha om bilen är felfri maskinellt. Annars, behåll den och njut av kvaliten, komforten och prestandan som få bilar i den prisklassen har en chans att nå upp till. BMW 4 Life |
|
|
Bmw_Power; säljs det verkligen 95:or för samma pengar? De kanske ligger på annons för sådana summor men frågan är om det rör på sig... Men visst håller jag med om att 65´ känns lågt med tanke på vad faceliftade 740 kostar i övrigt, denna torde ju dock vara en konkurrent; Länk |
|
|
Hej denna du länka till e ju en 99:a och som jag ser så cerkar den inte ha faceliften , sedan så enligt en intresserad spekulant på min så e den i riktigt skabbigt skick!! en kille som bor i stockholm har tittat på den och enligt hans ord så var den inte alls fin hade en del rost mm.... men som sagt en 99 e det ändå manne som endast kör bilar med sugmotorer (NO TURBO SHIT JUST REAL PoWeR!) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.