AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.928

Bra service vid service av min 330

Sida 1 av 2
su
85
suntrip
335i e91
Tänkte bara hylla BMW i kalmar lite.
Ringde igår och skulle beställa tid för en inspektion 2 på min 330 samt att jag skulle boka en vanlig oljeservice åt min polare då vi tänkte serva samtidigt. Min kompis hade fått ett erbjudande från vimmerby på oljeservice på 1295:- och jag frågade om den även gällde i kalmar.
- Nja, vad fick han för erbjudande på den servicen?
- 1295:- sa jag.
- Ja men det löser vi så det är inga problem. (antar att erbjudandet inte gällde i kalmar)
- Vilken tid kan ni komma? frågar han.
- Ja vi är lediga båda två så vi kan komma när det passar er.
- Då gör vi så här. Ni kommer vid klockan 12 på fredag och så tar vi in bilarna och tittar på dom och under tiden så bjuder vi på lunch på scandic som ligger här bredvid. Så när ni har ätit klart så är vi lagom klara med era bilar.

Det kallar jag för service! =)
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
Not bad! :D
Eller så tyckte dom 1295:- var ett redigt kap så det blev gott och väl pengar över till att bjuda på lunch hehe..
Nä men så där ska det va, tänk om man alltid hade fått den servicen. Tummen upp!
Ls
443
LseBeemmer
Audi SQ5 8R

Tidigare ägt:
BMW 328i -99
VW Golf R32 -04
VW Golf VR6 Syncro -97
BMW 330i M-Touring -04
Audi 1,8 TSQ BSR -00
BMW 320i STCC -05
BMW 320d -09
BMW 340i -17
låter bra det där, ska flytta till kalmar till hösten så då är det bra att veta att det finns dom med riktig service :P
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Låter nästan för bra för att vara sant :)
Just en Bmw verkstad också.
Men det är alltid skönt att höra verkstäder som fattat grejen.
Blir ni nöjda med allt efteråt är jag väldigt tveksam att första samtalet inte skulle gå dit vid nästa service/ärende.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det kanske är för bra för att bara sant med tanke på antal inlägg trådskaparen har ;)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
bara=vara
su
85
suntrip
335i e91
heltsonika: Har du nåt problem med min trovärdighet? Köpte bilen förra veckan så jag har inte ägt nån bmw på ett tag. Dessutom känns det rätt långsökt att jag ska höja ett företag till skyarna som ligger 14 mil från mig. Eller vad syftade du på?
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Och vad kostade servicen på din bil ??
su
85
suntrip
335i e91
5100 kostade en inspektion 2 på min.. Kan tillägga att min polare har en 528 e39..
Nåt jag reagerade på var att på hans erbjudande han fått så stod det att oljeservice till en e46 skulle kosta 895:-.. funderar på varför det kan skilja så pass mellan e39 och e46..
Visa användare
108
Nike81
330ic M -01
320i -87
Det jag sedan tidigare vet och hört av andra är hur snabbt firmorna gör servicerna. Men ofta vill framhäva hur långtid dessa servicar tar.

Denna service, ex insp II hinner allså företaget med under en timmes arbete. Men kanske många servicetekniker som arbetar tillsammans :)
Roffa1
Låter högst osannolikt att en BMW verkstad bjuder på lunch vid service. Vet att vissa kunders äkta hälft fått en vacker blombukett i samband med nybilsköp för drygt en halv mille.
Förstår inte varför ni tror att han ska ljuga om en sådan sak? självfallet finns det dagar då folk är extra generösa gäller väll BMW också?
Jag har fått lämna in bilen och kört up den i datorn gratis, så förstår inte varför dom inte skulle kunna bjuda på lunch som kostar 120kr för 2 st? ifall dom får in 2 bilar på service

låter som grymt bra service, kul att höra
su
85
suntrip
335i e91
Roffa1: Du kanske skulle ta och boka en service själv? Kanske hade varit bättre om alla va lika pessimistiska som du så kanske det hade varit bättre. Tro det eller ej.
Roffa1
suntrip: Jag har fria servicar i tre år. (dock utan gratis lunch)
ei
18
eisenmann
525i touring -06
var själv hos autogruppen i kalmar i måndags och fick mitt nya avgassystem och sänkningssats monterat. framför mig vid kassan stod det ett äldre par som tackade så mycket för lunchen samtidigt som dom kvitterade ut sin bil. det sitter även skyltar vid entren med dessa erbjudanden. för egen del blev det ingen lunch men väl en gratis lånebil. om det finns dom som inte tror på det här kan ni alltid ringa autogruppen i kalmar, ni blir garanterat trevligt bemötta. ALLTID TREVLIG OCH HJÄLPSAM PERSONAL.
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Hur kan dom ta 1295 kr för en oljeservice?? Är det biltemaolja dom häller i då elr..

Jag betalar nästan 1500 kr för olja (Castrol EDGE) o filter (orginal) o byter själv.
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
mr.ozz: Tror du BMW betalar lika mycket för oljan som dig? Inköpspris för 6,5 liter kvalitetsolja och oljefilterinsats är ca. 600:-. Det innebär att för ca. 30 min jobb tar BMW ca. 700:- = 1400:-/tim.

MVH Christofer
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
1300 för 5 minuters jobb (BMW betalar inte mycket för oljan jämfört med konsumenten) det är bra!

su
85
suntrip
335i e91
Ja vad säger man? Dom som misstrodde mig kanske skulle ta och åka och titta på skyltarna som visar att dom bjuder på lunch. Dom har nog hyffsad rabatt på luncherna då dom ligger grannar..
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
suntrip: Jag skrev inte att du ljuger utan att var och en får tolka ett inlägg med öppet sinne. Visst kan det stämma att du är nybliven BMW-ägare, nyreggad på forumet och fått en gratis lunch. Inget konstigt med det egentligen utan grattis och välkommen i så fall.

Men det skulle lika gärna kunna vara en PR-kupp, speciellt som en till nyreggad användare dyker upp och förtydligar erbjudandet.
su
85
suntrip
335i e91
Jag är kanske ny medlem här på forumet men varit medlem ett tag. Men inte ägt nån BMW på ett tag.. Men däremot så älskar jag min nya 330..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.