|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hej undrar lite om castroil oljan ? den har orsakad massa problem på många olika modeller , den koksar igen oljesilen å då försvinner trycket är det någon som vet om bmw haft motorhaverier eller toppen skurigt på grund av dålig smörjning . detta märks ofta på att varningslampan tänds fast man har olja i motorn sedan tänds röda varningslampan när oljan inte längre kan cirkulera runt på grund av stopp i olje silen ? castroil oljan måste bytas ofta på många bilmodeller så att den inte koksar igen å detta kan synas på påfyllnings locket som grå gegga | |
| Olja kan koksa av att bli kraftigt överhettad, tvärtemot "geggan" som uppstår att oljan/motorn inte blir tillräckligt varm och blandas med kondensvatten. Du kanske kör motorer som lyckas bli både och, Reijo? ;) | |
|
ja det var så långa service intervaller. så det blev så enligt verkstan å jag fick en ny renoverad motor, då skrev verkstan att dem använt fel olja så min motor rasat , eller toppen skurigt på g av igensatt oljesil i trågen ? min olje varnare lyste gult fast jag hade fullt med olja i motorn sedan tändes den röda å det började knacka i totten å så skar hela skiten OBS INGEN BMW motor då. skall tilläggas att jag påpekade även att det var massa grå gegga på oljepåfyllnings locket men ingen reagerade på arver verkstan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.