AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.836

Oljetryck i 545

Sida 2 av 2
Hej undrar lite om castroil oljan ? den har orsakad massa problem på många olika modeller , den koksar igen oljesilen å då försvinner trycket är det någon som vet om bmw haft motorhaverier eller toppen skurigt på grund av dålig smörjning . detta märks ofta på att varningslampan tänds fast man har olja i motorn sedan tänds röda varningslampan när oljan inte längre kan cirkulera runt på grund av stopp i olje silen ? castroil oljan måste bytas ofta på många bilmodeller så att den inte koksar igen å detta kan synas på påfyllnings locket som grå gegga
Olja kan koksa av att bli kraftigt överhettad, tvärtemot "geggan" som uppstår att oljan/motorn inte blir tillräckligt varm och blandas med kondensvatten. Du kanske kör motorer som lyckas bli både och, Reijo? ;)
ja det var så långa service intervaller. så det blev så enligt verkstan å jag fick en ny renoverad motor, då skrev verkstan att dem använt fel olja så min motor rasat , eller toppen skurigt på g av igensatt oljesil i trågen ?
min olje varnare lyste gult fast jag hade fullt med olja i motorn sedan tändes den röda å det började knacka i totten å så skar hela skiten OBS INGEN BMW motor då. skall tilläggas att jag påpekade även att det var massa grå gegga på oljepåfyllnings locket men ingen reagerade på arver verkstan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.