AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.108

215-45-18 fram & 245-35-18 bak. ET 40

Sida 1 av 2
Martin E
SKa väl passa utan "rubbing", kör nu med 17" 205/50 resp 225/45. ET47. vad kommer märkas för skillnad ?
Om dessutom fälgarana väger 2,5 kg mindre stycket.

Sommardäck pratar jag om
Martin E
Noterar att BMW OEM 18" samtliga har ET47 eller mer och inte bredare än 225 bak enl denna Länk
Vilken 18" fälg gäller det? ET måtten varierar lite mer om du kollar på BMW styling 208.
Sidan du kollade på stämmer väl inte helt hundra. Jag rekommenderar att du antingen slår upp fälgarna i ETK:n eller här: Länk

För att du ska kunna ha 245/35-18 bak rekommenderar jag att du har en fälg som är 8,5" bred.
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
215-45-18 fram & 245-35-18 bak ska funka bra, det är samma som orginal med M-Sport 18"
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
behöver nog veta bredden på fälgarna men det borde nog funka om det inte är jättebreda
Martin E
Det är ett par OZ Ultraleggera
Länk
Tror dom är 8 resp 8,5 breda. Tror 9 " kan bli kritiskt med
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
finns nog bara i 8 och 9", 9" bak så får du rulla skärmarna mycket om du ska ha en bra sänkning
Martin E
Kanske förklarar varför 208 orna har ett ET 49 resp 52 som Chris87 länkade till och med 7,5 resp 8,5. Samma med BMW Performance fälgar Länk grymt snygga måste jag säga fast dom väger bly nästa 12 kg stycket och OZ ca 7,5 kg för samma peng ?

Rätt Chris och Qbone, vad tror ni om denna Länk Alleggerita som finns i 7,5" resp 8,5 " med ET 40

Beror på vad du syftar på när du säger "vad tror ni". Jag gillar inte utseendet på den fälgen, men nu är det inte jag som ska vara nöjd utan du.
Beträffande om den passar eller ej, så borde de passa då de anges passa 1-serien.

Jag gillar BMW Styling 216. Den är riktigt läcker på 1-serien med M-sportpaket.
Martin E
Generellt b.l.a den låga vikten låter racing men klarar dom vårt vägnät.
Martin E
Skapar en ny trådLänk då kanske fler berörda än 1 serie ägare har synpunkter
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
Länk
en länk med 2 st som har ultraleggera och passformen.
vad jag har förstått så är OZ mycket bra kvalité så det är nog ingen fara!
vad gäller Alleggerita så blir det ju helt klart bättre passform men vågar inte säga att det funkar utan problem med sänkning.
Alleggerita är väl också lättare mot Ultraleggera tror jag
Martin E
Qbone
Det verkar vara en riktig kvalitets fälg.
Ultraleggera har 18x9 vilket verkar bli ett gränsfall och då OZ inte rek så...
Alleggerita är jag tänd på då jag vill avvika genom att ha svarta fälgar.

Undrar varför fok är så konservativa med fälgval ?
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
Ultraleggera var faktiskt ett av valen när jag skulle köpa fälg men den låga ET:n uteslöt den tyvärr, så jag gick upp i storlek och budget:P
Martin E
Qbone
Vad valde du till slut ?
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
Work VS-XX i 19":)
Martin E
Riktigt snygga !!

Så här Länk ser dom ut på din 1 serie klassiskt och stilrent men svårt att hålla rent ?

Detta är en länk Länk på de fälgar jag har fått tag på till ett riktigt bra pris 12000 med däcken 7 mm kvar Bridgestone Potenza.
Bra pris eller då ny pris med däck nya närmare 30000.
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
jag vet, supersnyggt men jag tog guld:D
Martin E
Jaha då har man köpt fälgar superlight från OZ. Frågan är vad man ska ha som V fälg 16 eller 17 " (som jag har kvar).
Om någon är intresserad har jag tolfräscha fälgar perfekt för V hjul kvar för försäljning.

Superlight? Vilka då?
Martin E
OZ Alleggerita 18 8 resp 8,5 "
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.