|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag skall snart trimma min med steg 2 och ut o testa med en 745d 300hk och jag vill gärna se vad andra tror?? vad händer här? är 745d fortfarande den överlägsna bilen trotsallt? | |
Verdi |
Jag tror du får däng ganska ordentligt. |
| JAg väntar på nisi. Vi ska se vad vtech går för =) | |
| Jag tror på jämnt skäg här, med liten fördel till 520d ;) | |
|
Bra att jämföra en 4 cylindrig liten uppskrämd dieselmotor på 220 hk och 450 nm mot en V8 på 300 hk och 700 nm. Det känns ju verkligen som att det blir spännande? NOT. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
Verdi |
Antalet cylindrar har dock verkligen INGENTING med saken att göra. |
| matchen slutade oavgjort =) | |
|
Jag vet vilken bil jag vill ha iaf :) |
|
carl530 |
Go V-tech ! |
Ghost Rider |
ja det va inte illa grattis :) Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
|
Får man vara med och rejsa? :-) |
|
|
Allroad du är välkommen men vi lovar inget hehehe ;) en 535d som är en av världens bästa diselmotorer ehehe ;) Somsagt det var en härlig kännsla fan sådan skillnad jag kunde ej tro mina egna ögon. Innan trimningen så vad det som en åsna mot en häst, Jag hadde absolut ingen chans mot 745d dvs bmw_alb o denna gång vart det fan i med gämnt + jag hadde en person i min bil. |
|
|
Orginaltider: 0-100 520d: 8,3s 745d: 7,6s ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Nisi: jag kör med 359 ps/747 nm så det kan nog bli tufft... | |
| Nisi: såg precis att du bor i Helsingborg, gör jag oxå... Vill du ha bra Vtech referens så är det bara att säga till! | |
|
Nja det kan bli riktigt tufft eller ingen match alls för din del heheh Känns som om jag kör mot dig så har du 59hk mer än bmw_alb och jag ligger ganska jämt med honom så lär du garanterat piska mig ordentligt. |
|
|
NikeMAn Bmw 745d gör 0-100 km/h på 6.8 sek enligt tillverkaren och instboken JAsså ska det bli 535d vs 520d snart eller ???? Go Nisi Go =) |
|
|
bmw Alb: okej! Jag Googlade och fick fram ovanstående uppgifter iallafall! Sorry. Länk ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
Bayer_Aleks |
Nisi: Skriv gärna vad det blev för skillnad mellan steg1 och steg2 för jag ska slå till på Steg2 direkt när jag fått svar från Vtech för min del. Jag e riktigt nyfiken på hur bilen sparkar iväg med närmare 500 Nm och 238 hk. Bmw_alb: Stirra dig aldrig blind på 0-100 tider för dem är nästintill omöjliga att få till i dem siffror som fabriken anger. Allt är under ideala förhållanden för att få dem tiderna. Däcktyp, däcktryck, väglad, lufttemp osv osv osv. Allt hänger på han/hon som sitter bakom ratten. |
|
bmw Alb och nisi Det blir stor pisk för båda om ni nu skulle möta Allroad, det kan jag lova dig bulji ;) Allroad vs m3 e46 Länk Länk |
|
|
Fasen Cado, det tänkte jag ju mörka lite... :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.