|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jo jag har snackat med dom en del, men då bara angående kompressor. Riktigt trevliga grabbar! Dom säger att 350-370 hk med komprssor kör man safe med både bil o låda. Men hört andra som säger att lådan inte pallar mer en 280-320 hk typ. Vet inte vad man ska tro. Tror det är många som snackar utan fakta också. Men nu är jag insnöad på turbo iaf :P Men har 35 mil till SKR så lär planera med lite tåg o verse hem. Jobbigt att dem ska ha bilen i 2 veckor, men då vet man att den fungerar till 100% när man får igen den iaf. Finns ju dem som gör det på 2-3 dagar, och då kan man ju faktiskt sova över där. Men 2 veckor är lite väl o övernatta :P BMW 330CI M-packet II 2003 |
|
|
hehe ja det är en tid men det är de värt! byter du till en bra kopling så tror jag inte det ska va några problem! Sen ska du ju köpa till en boost controller för ca 3000kr så du te.x. kan ha 3 olika mapper typ en ekonomi 0.3 i ladd mapp en rödljus 0,6 i ladd och en race typ 0,9 i ladd så är det ju bara att skifta på controllen så du kan köra så den går billigt osså ;P de kan du inte med kompressor! |
|
|
Ja men jag har ju automat växellåda =) så någon koppling blir det nog inte. Mwn där i mot en boost kontroller skulle ju sitta fint. Så en sådan blir det nog att införskaffa innan man åker ner. BMW 330CI M-packet II 2003 |
|
| nä de har du rätt i.. jag vet inte va jag tänkte på satt och läste lite annat när jag skrev inlägget.. Men en sån boost grej ska du skaffa för de e fett! Då slipper du ha fullkraft hela tiden :P Så är det ju bara att ställa in när någon mupp kommer upp bakom dig och sen trycka ifrån dom! | |
|
Okej. Så om jag förstår det rätt så är det olika mappningar man sparar id en ? och laddar olika mappningar ? Så det lär göras hos SKR när dom mappar bilen och man kanske får lägga till en slant för de olika mappningarna ? BMW 330CI M-packet II 2003 |
|
|
jag tror inte det kommer kosta så mycket att få olia mapper.. men du får ta kontakt med dom och höra och se va dom säger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.