AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.154

Återförsäljare för ESS

Sida 1 av 2
Ra
26
Rabble
330ci -03
Någon som vet av nån återförsäljare för ESS i Dalarna (Falun) så vore det kanon om ni skrev det här. Tack på förhand!
Bayer_Aleks
Du får åka till Norge
Ra
26
Rabble
330ci -03
Hehe. Nja. Vet ju att det finns några utspritt i sverige. sthlm gbg m.m. Men vore skönt och slippa åka så långt då dem vill ha bilen ända upp mot 14 dagar.
Bayer_Aleks
Inte ESS. Jag har själv mailat och blivit hänvisad till Norge som närmaste ÅF
Ra
26
Rabble
330ci -03
Vi har ju tex stylingkompaniet i Mellerud, EnEm i Saltsjö-boo, Schmiedmann i kungsbacka.

BMW 330CI M-packet II 2003
Bayer_Aleks
Du får ju skriva vad du ska göra med bilen! Mappning och större jobb får du nog åka till Norge för att göra. Söker du du bara åf så kan du nog hitta det enkelt på nätet själv.
Ra
26
Rabble
330ci -03
Har du inget vettigt att tillägga behöver du inte svara. Jag ska alltså för dom om inte fatta det ha hjälpt med beställning och montering av kompressor. Och dem jag rabbla upp i listan åvan gör detta.

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Seriöst. Ska du ha enda vettiga seriösa installationen så rekommenderas att du åker till ESS Tuning i Norge. Ta med en kompis och åk med honom hem! :)

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Ra
26
Rabble
330ci -03
Ingen som har lust att svara på frågan ? =)

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Varför frågar du dom inte själv istället för att vara otrevlig när Alex försöker svara på frågan? Det är knappast svårare att skicka ett mail eller ringa än att skriva en tråd här.
Enl. deras hemsida så finns ingen mer återförsäljare än Aremark i norden.

MVH Christofer
ap
31
apaofsweden
E36 320I som vinterbil
Stylingkompaniet gör det du vill på din bil plus att du kan nog få bättre pris av dom :) Och dom e väldigt kunniga! Jag ska själv turbomata en bmw 325 och då ska jag till stylinkompaniet! Men men en kompressor e grymt!
ap
31
apaofsweden
E36 320I som vinterbil
Men åker du till ess tuning i norge så har du de isatt och mappat på 1.5 dagar :) dom e snabba
Ra
26
Rabble
330ci -03
SKR Vill ju ha bilen i 2 veckor. Men då kör dom den 100mil på deras rullande landsväg. Känns ju skönt att dem prövar grejerna och finjusterar om något inte stämmer.

Men ska ju ijfs till Norge 1v under Februari månad. Men har dem lager på sina större prylar så man kan komma när som?
ap
31
apaofsweden
E36 320I som vinterbil
Jag har ringt dom förut på ess och dom pratar typ svenska så ring dom och hör va dom har att säga! Men ska jag va ärlig så tycker jag inte att en effekt ökning på 100 hk är värt 65-70k, du kommer inte kunna åka ifrån en m3 och det är lite trist.. Men det är ju dina pengar! Ring stylingkompaniet osså ber du dom turbokonvertera den! Det kommer bli billigare och den kommer gå helt psyk :D dom kommer fixa så att du kan rulla igenom besiktningen utan problem! MVH
Ra
26
Rabble
330ci -03
Jaha så du rekommenderar turbo istället för kompressor ? Har du det själv (erfarenhet) av turbo på bmw? Känns ju lite tråkigt o göra om en fet bmw till en pys jappsare :P Man har ju lite samvete kvar om man fläkar på kompressor iaf ;)

ap
31
apaofsweden
E36 320I som vinterbil
Haha ja du.. Kompressor är ju kompressor men en BMW turbo finns det inte mycket bilar som hänger på! Jag ska som sagt ner till stylingkompaniet och turbomata min BMW 325 och då lämnar den ca 350 hjulhästar och har du sånt mos i bilen så står de flesta bilar stilla :D jag har läst mycket och pratat med många firmor och turbo är nog de bästa alternativet! Du kan ju få bilen relatift tyst med turbo så det inte pyser och har sig :) du kommer garanterat att få mycket mer effekt med turbo! Plus att en kompressor laddar från 0 men orkar inte så bra på höga varv.
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

en kompressor stjäl effekt för att ge effekt vilket vilket gör att verkningsgraden på en turbo är mycket bättre

///Jörgen

ap
31
apaofsweden
E36 320I som vinterbil
ja så är det! Bilen kommer även att gå dyrare per mil! pga att de som sagt stjäl effekt som ovanstående skrev

Ra
26
Rabble
330ci -03
Okej. Kanske ska kolla på lite turbo istället då =) Blev sugen på det nu när ni börjar snacka om det :P Slits bilen nå olika på turbo/kompressor? Hur blir det för mig som har automat ? Sabbar det mycket ?

Härligt med bra och snabba svar grabbar!

ap
31
apaofsweden
E36 320I som vinterbil
nja det ska inte spela roll.. Men jag vet inte hur mycket lådan pallar? Vet bara att dom lyckats köra 1000hk på manuell så automaten ska nog palla endel :P Men ring till stylingkompaniet! dom e trevliga att köta med och svarar på alla frågor dom säljer ju båda delar ess kompressor och riktiga bra turbokit.

ap
31
apaofsweden
E36 320I som vinterbil
men hur som hälst så kommer du få fett med mos i 330in :) Ska du köra safe så kan du nog kräma ur en 340-360 hjulhästar. Och då ska du se på fan!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.