AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
57.573

Problem att hitta en fräsch M3 E46 -03.

Sida 6 av 9
fledlik: Superskick och superdrömpris :)
Phoenix: det beror ju på ;p Är som att köpa en näst intill ny bil :)
Ja jag hade inte tackat nej till den, helt underbar bil!
Gee
Tycker det är mycket fantasipriser ute, jag är i varje fall inte beredd att slänga upp närmare 300k för en 7-8 år gammal M3a, no offense. Det verkar va många som letar M3 E46or också vilket inte gör det lättare att hitta någon.

Man kanske skulle satsa på en Rs4a istället 06-07orna ligger runt 300-350k vilket är ett betydligt bättre pris imo nackdel: man får ingen BMW ;)
Gee håller med, jag tror det blir svårt att få 250k när de billigaste på blocket släpps för ca 150k (även om den blir dyrare i längden).
Bilpriser.se verkar inte alls stämma där ligger de flesta M3:or 30-40k under vad säljaren vill ha, antingen är bilen övervärderad eller så är det något fel på sidans värderingar. Har någon gång påpekat för säljaren att han ligger över marknadsvärde, slutade med luren i örat:)
bilpriser.se går ju aldrig gå efter, tar ju inte hänsyn till efterfrågan och skick.

De fina M3orna kommer nog ligga mellan 230-270 skulle jag tro,
Phoenix M3 även nu under lågtryck?
Vad går bilpriser.se efter eg? Jag har för mig att dem baserar sina värderingar
på vad bilarna säljs för och räknar ut medelvärdet.
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Tror inte bilpriser.se har en aning för vad bilarna verkligen går för!
Jag fick med en del samtal där folk hänvisade till bilpriser.se och hävdade att min bil var minst 40 000 för dyr. Trots det fick jag ut vad jag ville efter mindre än två dagar...
Något måste dem gå efter, kan inte vara helt godtyckligt.
Börjar oxå tröttna på att vissa sätter ut deras m3or för fantasipriser. tillslut hinner verkligheten ifatt dom när dom märker att mailen / telefonen är knäpptyst!
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
verkar som om det finns gott om drömmare i båda läger:)
Man dissar bilar som är för billiga för då är dom per automatik dåliga.
Sen bilar som kostar mer är för dyra?
Man vill ha lågmilare för det är bra, men när lågmilare kommer ut kostar dom för mkt?
Jag har sökt en längre tid efter m3or och nu vart de en 03ans carbonsvart som gått 10500mil,sen att de samlats på ägare då vissa fifflat med prova på försäkringar under loppets gång backade jag inte för då skicket på bilen är nått enastående fint :)

Gruppe M titan systemet gör ju inte saker värre,fyfaon vilket sound de är i den. Strassentech läpp,19"SSR GT3 osv osv

Länk

Gee
Grattis, Den ser verkligen fin ut Shifter, det är "Try Me" M3an va?
De stämmer bra de Gee :)
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Nån som känner till den här ? -03 i Boden..

Länk
Roffa: Priset var ju bra och bilen verkar fräsch, men lite väl snålt utrustad för min smak.
Roffa det är en italienimport, står ej privatimport men bilen kommer från Italien.
På en direkt fråga om vevlagren var utbytta på garantin fick jag svaret "Om det görs på insp2 så är det bytt".
Känns inte som att man har spec koll på bilen om man svarar så, men det är kanske jag som är för petig.
KaptenAero: Nej du är inte för petig, en sådan sak ska säljaren ha koll på.
Tror inte ens den går att sälja när spekulanter luskar och upptäcker att säljaren undanhåller fakta. En sån bil köps av entusiast och jag skulle personligen inte köpa den även om han sålde den för 150k, man vill liksom inte ha en tveksambil.
Är det någon skillnad på italien versionen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.