AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
57.576

Problem att hitta en fräsch M3 E46 -03.

Sida 1 av 9
Hej där

Har stora problem att hitta en fräsch M3 E46 från 2003-04-XX.
Förstår att många kanske inte säljer sina bilar just nu och kanske väntar till våren. Ställer mig lite skeptisk till att åka till det Germanska riket för att hämta en mest för att jag är intresserad av en svensksåld.

Någon som har ett tips eller två?

Åk före du så väntar jag på dig där.
Titta från 01-06 så ökar du spannet. Jag var helt inne på en 03 och uppåt själv också i början. Utbudet på M3:or är inte stort.
Fokusera på skicket. Det är det viktigaste.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Hade precis samma "problem" som dig för ca 1 år sedan. Jag letade i 1 år innan äntligen jag hittade en M3:a som jag ville ha...Länk .
Kan oxå säga att jag sedan mitt köp i Juni -09 haft fortsatt koll på blocket och bytbil efter en M3:a (ej CSL) som jag skulle vilja köpa och det har inte dykt upp ett enda objekt.
Mina krav var väldigt höga både när det gällde utrustningsnivån och speciellt när det gällde skicket. Ett av kraven var, precis som du har, att det skulle vara en facelift.

Det enda tipset jag kan ge dig är att hålla ut och inte köpa ett objekt du inte fastnar för till 100%. Annonserna kommer vara betydligt fler när solen snart tittar fram. Din M3 kommer så småningom och då gäller det att vara snabb innan någon annan köper den före dig.

Lycka till / Jimmy
Håller med om att tålamod är viktigt. M3 är extremt lätt att förälska sig i. Is i magen är inte alltid det lättaste.
Jimmyboy:
Din bil såg onekligen mycket fräsch ut. Grattis till köpet.
Har haft en M3 -02 tidigare och ställer nu kraven betydligt högre. Det kommer väl när det kommer.

BMW528M:
Jag är lite inne på de banorna också. Är inte helt främmande för en M3'a från -02 så länge alla väsentliga uppdateringar/garantijobb är utförda. Ett problem är ju dels diffen men också slutväxelglapp och drivaxlar. Vevstakslagren ska väl också vara kassa på de tidigare modellerna.
Dessa problem bör vara åtgärdade redan vid produktion på BMW.

Men förhoppningsvis hittar vi ngt intressant.

Åk före du så väntar jag på dig där.
Jag har letat sen April -09 sen jag "råkade" sälja min 01a.

Var uppe och kollade på en riktigt fin M3 i fredags, så snart står det en Oxfordgrön M3 E46 med 4300mil hemma :D
Grattis! Phoenix M3
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Instämmer, grattis!

Antar att det är denna, ser fin ut. Länk
Tackar, ja den var verkligen riktigt fin.

Jag var dock skeptisk till gröna bilar, men den här är mer svart, kunde lika gärna heta carbongrün för den är riktigt mörk lacken.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Phoenix M3: Grattis! Ser riktigt fin ut, måste vara en individual va?!
Då ses vi på träffarna race:n till sommaren. Bla. i Markaryd kan jag tänka.
Jimmy: Oxford var standard fram till 03 (tror jag) men yes, individual till den delen att listerna invändigt är i samma lack.

Mer bilder: Länk
Till 8/04 fanns Oxfordgrün II. Grönt är en snygg färg, synd att så få bilar är gröna i dag. Dock är det en man i Stockholm som har en Individual Malachitgrün metallic 335iM E90-08.

Stephan
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Otroligt vacker färg!! Saknar min lagunagröna E36a.. Gillar djupet i grön lack o sen att man e lite själv om d skadar inte!! Sen e man ju arbetsskadad oxå som den rekondare man e men kul me en färg som man inte stöter på hela tiden! :D
Gee
Grattulerar till en fin bil Phoenix, såg att säljaren lagt ut fälgarna nu också, måste bara fråga varför du inte tog dem? Satt ju grymt bra på bilen imo.
Gee: Tack!

Jag gillade inte dem, särskilt inte den gunmetal lacken.

Det blir 19" CSL eller 19" Le mans :)

Jag har redan en uppsättning vardera reserverade så jag ska bara bestämma mig.
Jag röstar för LeMans. En av tidernas finaste fälgar enligt mig.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Grattis, de var roligt att du hittade till slut! de blev några månader du fick vänta?

Jättefin bil,färgen är skitsnygg!

Äger alltid 1 BMW
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

aah, inlägget är riktat till PhoenixM3! fick inte med det innan?

Äger alltid 1 BMW
Skorpionen: Tack så jättemycket :)

Jo jag har letat sedan maj ungefär och kollat på några men INGA har varit i närheten av skicket på den här bilen, 4300mil är ju ändå inte så mycket :)

Jag har aldrig gillat gröna bilar tills jag såg den här i verkligheten, föll direkt :)
Grattis, äntligen! Nu slipper vi ditt letande ett tag framöver och "råka" nu inte sälja bilen som du brukar göra! Haha.. ;)

Haha jag ska försöka, jag lyckas dock ofta få bra bud på mina bilar och då kan man ju inte låta bli :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.