|
Sida 5 av 9
|
|
|---|---|
|
Ceroz: Här har du en som är näst intill fullutrustad(ingen taklucka eller tv funktion) med imola läder samt jet svart lack och SMG II. Länk Min första m3a, var i superfint skick när jag sålde den för ca 1½ år sedan. Här finns lite fler bilder från när jag hade den. Länk P.Ma om du vill ha mer info =) |
|
|
Pheonixm3: Det är jag som skrivit att man inte får provköra förens affär. Jag vill slippa närboende testpiloter. Så klart får man provköra bilen. Men om man som köpare tappar intresset för en bil bara för man inte får hoppa i den och köra direkt så är man inte intresserad. Skräckhistoria från nu i helgen: Ringde en snubbe från malmö i lördags och berättade att han och sin far skulle komma igår söndag och kolla på bilen. De skulle bara stanna i halmstad innan men dyker upp innan 12.00. Klockan 14:00 ringer han och berättar att de åkt av med en porsche de tittat på i halmstad. Bilen var totalkvaddad. Bluff eller true story? Killen satt på akuten när han ringde sa han, och han skulle höra av sig under dagen idag måndag. Vi får la se, är det sant så hoppas jag alltingen gick bra med alla. Tråkigt med bilen... |
|
|
CKruse: Jag förstår vad du menar med oseriösa köpare, däremot låter det inte lockande i annonsen när man skriver så. Man märker ganska snabbt både på telefon och när den potentiella köparen kollar på bilen om han är intresserad. Jag skulle personligen aldrig skriva så i en annons utan jag märker snabbt om personen är intresserad eller inte och tar en provkörning utifrån det. Bilen ser i vilket fall som helst fin ut och hoppas att du får den såld! Mvh Filip |
|
|
Jo bilen är jätte fin. Den har dock inte legat ute så "länge", två veckor. Kärringen kläcker i april så det är inte fören då jag kommer pressa ner priset om det behövs. |
|
|
Prismässigt är du inte ute och cyklar nu heller tycker jag. Det gäller att hitta rätt köpare. Jag sålde mina oxfordgröna 02a på 1 dag efter den kom ut på blocket och jag fick 266' för den med 19" och 18" org. Jag la ut den för 268'. |
|
|
Låter inte denna ganska rätt? Länk Positivt: -04:a, SMG, lågmil, trevlig färg, uppgraderad väghållning. Negativt: Italienimport, bankörd?, sämre komfort? (Vet inget mer om bilen än vad som står i annonsen) |
|
|
Är du medlem på Autopower, ja då släpper jag min för 220 000kr vid snabb affär. :) |
|
|
Björn: Min kärra där :) Hemsk komfort... bana 6 ggr.... Italien... "Top condiition" ;) |
|
|
Får jag ett oemåtståndligt bud så kan jag sälja min, trots att jag flera ggr sagt till mig själv att aldrig sälja den. Det är isf endast ör att kunna köpa en cayenne turbo 2007-2010 innan de blir förstörda. Länk |
|
|
pancho, där ser man. Den såg onekligen trevlig ut. |
|
| Jo grym, men nu är det familjdax..:) så säljs den inte nu blir det avställning ... | |
|
CKruse; Jag är på jakt efter en fin m3a men tyvärr skrämmer det mig att bilen har 17ägare på 7år. Echelon: Tack för tipset! ska forska vidare på den! |
|
|
Länk Denna m3a kom ut idag oxå såg ja! ännu lever hoppet för mig att kanske kunna köpa en m3a innan snön kommer! Nån som har nån info om den? |
|
|
Ceroz: Jag tror det är den här, Bomis gamla: Länk |
|
| phoenix>> stämmer bra :) det är min gamla som hoppat vidare på 2-3 ägare efter mig tror jag, när jag sålde den vidare var den i nyskick fortfarande, aldrig vinterkörd. Killen som köpte den av mig tog även han hand om den som en bebis....tror bilen hade gått runt 5300 mil när jag sålde den... | |
|
bomis: Det låter ju riktigt bra, Killen som säljer den skrev inget mobilnummer i annonsen, Men har dragit iväg ett mail till honom, skulle vilja åka o kolla på den i helgen! Är det du som har monterat avgassystemet föresten? Och i sånna fall skickade du med orginalystemet till nästa ägare? Hur många ägare hade bilen när du ägde den? |
|
|
ceroz>> nej org systemet följde ej med bilen MEN eisemann systemet låter jättebra och absolut inte för högt om det är ngt du oroar dig för. Jag letade länge innan jag sprang på detta ex. Ville ha en carbonsvart, svensksåld m3:a med få ägare och smgII lådan i nyskick. Jag köpte bilen på porschecenter i karlstad där första ägaren på bilen (en äldre herre) lämnat den som inbytesbil. Vad jag tror totalt är att det är två bilhandlare (porsche+bmw) på bilen + 4 brukare inkl mig själv. Mer info om bilen: Fabrikat: BMW M3 COUPÉ Färg: SVART Fordonsslag: PB Fordonsår: 2003 Fordonsslagsklass: I Chassinummer: WBSBL910X0JP86248 Typgodkännandenummer: e1*98/14*0150*04 Typgodkännandedatum: 2000-06-09 Senaste EU-regbevis del 1: 2010-05-03 Senaste EU-regbevis del 2: 2010-05-03 Handelsbeteckning: Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2009-09-14) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej Antal ägare: 6 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: 2003-02 Producentansvarig: 556313-5002 I trafik första gången i Sverige: 2003-04-25 I trafik första gången i utlandet: Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2010-07-01 - 2010-11-30 Senast godkända besiktning: 2009-12-21 Vägmätarställning: 64910 Skatteuppgifter Fordonsskattepliktigt: Ja Årsskatt, kr: 2001 Återbetalning vid avställning, kr: 500 Betalningsmånad/er: december Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten. Tekniska data Motornummer: Kaross: Täckt (01) Karosserikod särskilda ändamål: Slagvolym, cm3: 3246 Växellåda: MANUELL Antal passagerare, max: 4 Antal sittande passagerare, max: Antal bältade passagerare, max: Antal passagerare i rullstol, max: Antal stående passagerare, max: Fordonet är enligt uppgift försedd med krockkudde främre passagerarplats. Skattevikt, kg: 1570 Tjänstevikt, kg: 1570 Totalvikt, kg: 2000 Sänkt totaltvikt, kg: Max släpvagnsvikt, kg: Max släpvagnsvikt kg, obromsad: Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1500 Max sammanlagd bruttovikt, kg: Max lastvikt, kg: 430 Kopplingsavstånd, mm: Kopplingsavstånd EU, mm: Effektiv bromsanordning: Nej Lastutrymmets längd, mm: Främre överhäng, mm: Bakre överhäng, mm: Utrustning: Drivande axlar fram: Drivande axlar bak: Antal hjul: Däckdimension axel 1: 225/45ZR1 Fälgdimension axel 1: 8JX18/ET47 Däckdimension axel 2: 255/40ZR1 Fälgdimension axel 2: 9JX18/ET26 Bandbredd, mm: Längd, mm: 4500 Bredd, mm: 1780 Höjd, mm: Drivmedel 1: BENSIN Motoreffekt, kw: 252,0 Effektnorm: EG Max hastighet, km/h: 250,0 Ljudnivå DB, vid körning: 75 Ljudnivå DB, stillastående: 93 Bränsleförbrukning, blandad körning: 11,9 L/100KM Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 287,0 G/KM Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 8,4 L/100KM Bränsleförbrukning, stadskörning: 17,8 L/100KM Kolmonoxid, CO: 0,7790 G/KM Kväveoxider, NOX: 0,0310 G/KM Kolväten och totala kolväten, HC/THC: 0,1250 G/KM Kolväten och kväveoxider, THC + NOX: 0,0310 G/KM Miljöklass: 2000 Lycka till med bilköpet :) och är bilen lika fin fortfarande så tycker jag att du skall slå till på ett pris runt 215-225 000 kr. |
|
|
Bomis tack för all info! uppskattas! Jag har dock inte lyckats få tag i säljaren och jag börjar bli allt mer frustrerad över detta då jag är riktigt sugen på denna bil! |
|
| ceroz>> inga problem! :) | |
| Min gamla LSB är ute till salu. Superskick samt säkerligen bland dem som gått minst antal mil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.