AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.138

Vem har Individual M3 eller M5?

Sida 4 av 5
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Länk

Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet*
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
Mr.Vanos, det verkar märkligt, skall M-GmbH byggt om färdiga
320-cab till M3-cab, vilket chassis-nr har då dessa bilar ??
jag är ingen M3-nisse och allt är ju möjligt men det verkar märkligt ?!

M5touring register
Tycker också det verkar osannolikt att Mr.Vanos M3 cab först var en 320 cab och sedan byggdes om till M3. Det är inte många delar under skalet som är lika, och det tar ju hur lång tid som helst att tillverka en M3a på det sättet.

Står det 320 eller M3 som modell om du skriver in ditt chassinr i VIN decodern? Länk

Om det står 320 lär det inte vara BMW, eller M-gmbh som byggt om bilen till M3a

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Det låter i mina öron tämligen osannolikt att Bmw Motorsport skulle bygga om vanliga 320 och kalla dessa M3. Det är väl tämligen olika vagnar om än byggda på samma linje i Regensburg.

Länk

Om frågetecken kvarstår, är det väl lätt att kolla den tredje bokstaven i chassinumret, S = Motorsport. Om så är fallet har väl vagnen dock knappast varit en 320 tidigare på linjen.

Länk

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Kan scana in pappret från baksätet så kan ni ju läsa själva, står mycke tydligt BMW 320i Cabrio på det, bilen är 100% M... står även så i fahrzeug briefet, Den är förövrigt en av få Cosmos-svarta 94or som finns, specialbeställt i samband med individualiseringen, har sedan vart på Hamann Motorsport för ytterligar uppgradering, fjädrar, dämpare, fälgar(står i briefet att det är standard med 18"), fjäderbenstag, crossbrace GT, hastighetsmätare(vita) till 300km/h, avgassystem m.m....

Nån mer än mej som har en Individual vars lack heter Barbadosgrünmetallic?

Kolla länken nedan...bild på min bil!!!

ftp://hc:hc@ftp.kalnak.se/dekaler/DSCN1045.JPG
hmmm blev ingen länk men ni som fattar så är det bara till att kopiera hela adressen å klistra in i adressfältet å tryck enter :)
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Nej men det gröna skinnet i min bil heter "Barbadosgrün"...

Gemini__
KaLnAK: Riktigt läcker färg måste jag säga, har du några fler bilder på interiören?

//Thomas

Länk
Gemini__: Näe men jag kan fixa...bara ut å fota lite...
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
hej mr. vanos, bilen kan INTE vara både en 320icab OCH en M-bil,
antingen, eller - chassis-nr kontroll avgör, enkelt !! -
vad som kan ha hänt är följande, i Tyskland måste ALLT som INTE är original skrivas in i KFZ-Brief och vara godkänt av tyska
bilprovning, så bilen är förmodligen ombyggt till en M-bil MEN
den är fortfarande en 320icab egentligen, pappret du hittade under baksätet är förmodligen en s.k. BTX-print och står det
320icab på den så är bilen en 320icab och inget annat även om
DYRA pengar har förvandlat den till en M-cab, ta de sista 7 siffror/bokstäver från chassis-nrt och gör en ETK kontroll så får du se ! kan ju vara bra att veta ?! att sälja en 320icab som en M-cab är bedrägeri däremot är det helt 'ok' med en 320icab som är ombyggt till en M-cab, körglädjan lär vara det samma, är du på allvar interesserat i sanningen så finns det hjälp att få, annar MYCKET körglädje i allafall !!

M5touring register
Gemini__: Har lagt upp lite bilder på interiören...gå in på ftp.kalnak.se
Användarnamnet är "pub". lösen behövs inte...
Min touring är daytonaviolett med grå/ljusgrått skinn riktigt fin färgkombination faktiskt.
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Klart det e en M3 ja har all dokumentation also då menar ja all inte en glest stämplad servicebok... Länk på kopian av VIN följer:

Länk

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
På pappret från baksätet står:

MW TP-21 Produktionsauftrag für sw-fahrzeug 26.05.1994/10.39

Order-nummer : 4189406

TYP-Bezeichn.: 320i CABRIO
TYP-Schlüssel: BJ11

bla bla bla bla o.s.v.

FB Datum Kurzz Betr Bemerkung/kennzeichen
Rohbau 18.06.1994 TR-101 JA TEPPICH: SCWARZ
Lack 20.06.1994 TR-101 JA BODENV.: 8172123
Textile
Montage 21.06.1994 TR-101 JA
Motor NEIN
F2 23.06.1994 TR-101 JA
Achsen NEIN

STÄMPLAD: Eingegangen 31 mai 1994
XXXX/Bad Abbach

så länge tills ja scannat.... =)

m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
detta är ju MYCKET intressant !! kan din bil vara en så kallat
Vor-Serie-bil dvs. ett utvecklingsfordon (prototyp) ?? för att:
tillverkningstiden för E36 M3-cab 3.0 var 09/94 - 08/95, det byggdes exakt 1403 stycken, typ-kod för E36 M3-cab är BJ91 -
efter det att döma byggdes din bil -för tidigt- men det kan alltså vara ett utvecklingsfordon -
chassis-nrt avgör !! därefter hjälper bara en direkt fråga till M-GmbH = MYCKET INTRESSANT i vilket fall !

M5touring register
m5toureg: Intressant, du kan verkligen ditt BMW M!

Mr Vanos: kul om det är så!
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
m5toureg* hur ställer man en fråga till M-gmbh???? blir mer o mer nyfiken själv nu över detta, verkligen supernöjd med bilen, o även den tidigare ägaren med som ja oxå känner, han har förövrigt haft den sedan -96 o då bara 2 tidigare ägare en tysk o där efter en svensk bosatt på Malaga haft den var sina år... =)

m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Gustav, Mr. Vanos, SORRY ! (även solen har fläckar :):)
tillverkn.tid för BJ91 M3cab var visst 03/94 - 08/95 (kom visst in
i raden för RHD-cabar) - det finns pre-serie/developement-fordon
till många BMW (t.ex. förvånansvärt många M5touringar) -
jag ber om ursäkt för mistaget !! -
-
Mr. Vanos, jag har sett VIN-decoder-sidan, därmed verkar jua allt
vara klart, skulle du kunna skicka mig chassis-nrt. i ett privat-meddelande ? så kan jag forskar vidare, skulle vara intressant att få fram en s.k. BMW BTX-print till din bil (den kan du få från BMW
till bilen du är ägare till och den skall vara gratis !!) vi kanske kan komma vidare med uppgiften om order-nr som framgick, det är nog lugnt att det är en M3:a du har men det där med att man utgick från en BJ11 320icab råkaross verkar ändå märkligt, prod.dt
05/1994 - Rohbau 18.06.1994, lack 20.06.1994, det är något som inte stämmer ! kontakta mig gärna 'off-line'
mackan325
OT men kul ändå: Här finns ett gäng individual bilar: www.braunroth.de
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.