AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.135

Vem har Individual M3 eller M5?

Sida 1 av 5
Nyfiken. Vad för utrustning och / eller färg har ni från BMW Individual?

fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
En fråga... Hur kan man se om en bil är Individual-utrustad? Det kan ju röra sig om ganska små förändringar.

/Fredrik
Om den inte har de färger som fins i broschyren är det Individual, kanske rätt självklart. Alla kanske inte är lika galna som mig och kör runt med M3 broschyr i handskfacket.

Men till M3 E36 är det väl vanligast med Bicolour läderkädsel (tvåfärgad) eller annan lack. Oftast ser man det på M3 Cabriolet.

När jag tänker mer på det har jag svårt att dra mig till minnes någon specifik Individual utrustning till E36 M3 som inte har med färger att göra.

har en broschyr med en M3 E30 som har EDC och buffelläder, detta var innan några Evo så det är ju Individual.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
"Individual" kan vara i princip vilken förändring som helst som går utanför "standard tillval" i broschyren. Allt från speciella färger till exklusiva materialval i interiören eller speciallösningar av annat slag. Den enda riktiga begränsningen är fantasin (förutom pengarna)!
Individual kan beställas på samtliga modeller, allt från 316i compact till 7-serien.
Vanligast är nog speciella färgval.

Mvh
Lite exempel:

Länk

Vad vackert ;)

Länk
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Har for mig att man kan se om bilen ar individual utrustad pa platen med chassinumret i motorutrymmet.

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
Gustav:
Den där 7:an med turkos inredning borde vara ett fall för "Varför måste dom?"

men men.. smaken är som baken!!

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

"BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an"
Jo
8
Jonas_M3
M3 E-36 95a
Det ser man på klister lappana i motor rumet... har själv en sådan en gul med två delat skinn ..
Tvådelat skinn... det är (ofta) snyggt :-)

Från individualavdelningen har min:

- M3 kuppe stolar fast den är fyrdörrars.
- Svartmönstrade bitar överallt där "vanliga" 3.2 har trä (dörrhandtag, mittkonsol, handskfack, handbroms, ehhh... vad har jag glömt?)
- Specialkombination av färger: Allt läder hellgrau men all övrig inredning svart (normalt är panel o resten avdörrar osv ljusgråa om lädret är hellgrau o bilen estorilblå) o sen valde tysken svart läder på mittarmstödet (låter konstigt kanske men är perfekt tänkt ;-)

(och som ni skrev så står det "individual" i motorrummet)

Länk

/Magnus T
Hmm, det där med Individual på plåten i motorrummet visste jag ej. Jag vet att det står ju på fjäderbnet om det är en Individualfärg eller ej.

Så här (stor bild):

Länk

Men om man tex har anna inredning som Magnus, vart står det?

Magnus, vart ser du i dokumentationen att din är Individual? Står det på samam ställe man listar utrustningen?
Fredrik: Ja, riktigt ful.

Dock kan man ju vara imponerad över hur grundligt det gjort det! En annan färg hade det varit OK...
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Lite kul att det inte står individual i GT bilarnas motorrum, trots att både lacken och inredningen är individual, enligt BMW.
Kan ju bero på att GTn inte är ngn Invidualbil.
Utan BMW M?

Vad gjordes med GT för att få de extra hästarna f ö ?
Ja det är ju en begränsad upplaga på 350 ex men det fanns ju bara i BRG och alla med samma utrustning. Vet inte om jag vill kalla det en invidualbil.

Andra kammar 264 grader
Kortare insugsrör
Annan mjukvara DME och VANOS Moderniserat

Det är ju det som är gjort för att öka effekten. Sen är det ju dubbla oljepumpar m.m

/Per
Med utrustning menar jag inte grejor såsom klima, dator och sådant.

Dubbla oljepumpar trodde jag M3 3,2 har också, har dock endast läst det på ett ställe innan.

M3 GT är en special BMW M bil och itne en från Individual skulle jag vilja säga precis som M5 Winkelhock eller M3 Evolution.

Dock bkanske det finns en och annan M3 GT med någon Individual utrusting, låter iofsinte så troligt.

Roligt med M3 GT var väl att det var den första M3 E36 med vita blinkers som standard :)
Ännu roligare är ju att BMW bara satte vita blinkers fram!!

Fast jag vet inte om det är det som gör det roligt att äga en =)

Det är kul att det inte man möter dem hela tiden.

/Per
Va? Vad sniket! Det visste jag inte, kul!

Näe, känns itne direkt som det spelar någon roll.

Bytte dock från gula till vita på den M3 3,0 jag hade för det ser snyggare och enhetligare ut. Kan misstas för en M3 3,2 också ;)
Det är korrigerat på min med. Ser lite väl gammalt ut med gula.

/Per
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag har gula...jag väntar på att trenden vänder! ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.