|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Vi har en Mugello-röd M5:a -94 individual. följande e några grejer som är extra som jag förstått de. *Svart buffelläderinredning (överallt: instrumentpanel, dörrar m.m.) *Röda säkerhetsbälten (BMW Motorsport text) *M3-speglar *sportavgassystem* * Hella black light fram och bak * Alpinastero med CD-växlare från fabrik m.m. Har nu rullat 3800mil bilder: Länk Länk |
|
| Ved e det för snack med "samma utrustning i alla GT-bilar"? | |
| Efter att ha kollat på Individual-bilarna och den där M5 Touring-modellen på BMWM5.com, börjar jag fundera på om det är möjligt att beställa en lite speciell M5. Denna skulle i så fall "Individualutrustas" som en Touring. Är detta möjligt? Det skulle väl i så fall kosta multum, men individual verkar ju innefatta det mesta. Eller hur? | |
|
328-Johan: Läste du inte inlägget efteråt? Där står att jag inte menar utrustning som klima, stereo osv utan färg, färg på inredning m.m Klima, PDC osv kan ju knappast räknas som Invidual utrustning. |
|
| Vad jag menade med mitt första inlägg var att färgen ÄR individual, och även inredningen (klädseln). Har varit och snackat med BMW om detta och det stämmer. Sen vet jag inte vad som krävs för att bilen ska vara en "individual", skulle vara kul o veta.... | |
|
Jag undrar... Min M3 coupé har svart skinnklädsel, och skinn ÖVERALLT i bilen, nu menar jag överallt! Handskfack, kardantunneln, sidorna i baksätet..etc.. Är detta beställt extra av köparen måntro? Kul om nån vet.. /K |
|
|
Det beror ju på hur man ser det. Jag anser inte att en bil där alla är i samma färg och samma inredning är en invidual. Men visst, hela serien är ju Invidual iom färg och inredning. |
|
|
SemiImbecille, yupp den känenr jag igen. Mkt speciell och ivanlig bil det där. 3800 mil nu, det var lite. Trevligt! Mosse, det är "Volleder" du har. På E36 M3 så är det läder på nedre dörrsidor, mittkonsol osv som du beskriver. Mums! Tror att det fanns "Komplettleder" för M5 E34 för runt 90 000 kr som även var på instrumentpanelens ovansida. Helläder finsn ju till E39 M5 för 70 kkr och så är det även ovanpå instrumentpanelen. |
|
|
Gustav: Tack! kul att man har något extra! :-) Undrar hur mycket extra det kostade en Svensk köpare att få Volleder..? Man kan inte låta bli att förundras över kvalitéen på dessa skinnarbeten i BMW:s bilar, perfekt passform och sömmar, det ser nytt ut efter 9 år.. /K |
|
|
Yupp, om man sköter en BMW som BMW vill så är de verkligen kassaaskåp som även går bättre än börsindex i dagens läge iallafall ;) Använd BMW lädertvätt, särskilt "oljan" ger verkligen resultat. Om man vill vara riktigt fin ska man köpa Rolls Royce Lädertvätt "Hide Food" från Connolly, Det är kalrt det bästa, men kostar därefter. Länk |
|
|
Jag har ingen M3'a eller M5'a, dock en 540iA touring Individual och kan intyga att det på en liten svart dekal i motorutrymmet står följande text: Vehicle type: Passanger car BMW Individual Fg. Nr. XXXXXXX Technik / Ausstattung (XXXXXX = chassienumrets 7 sista tecken) Det som är "individual" på min bil är ett marinblått utökat läder och blå vinyl. Detta matchas perfekt till bilens lack som är orientblåmetallic. =) roadZter |
|
///M5T |
Min har "sonder lackierung" via individual, porsches viol-blå metallic. |
|
///M5T: Yup, den känner jag igen också. Den är nog den enda av sitt slag i världen. Köptes av Stefan på Scandinavia Online antar jag? |
|
|
Det finns en M3 på molins bilar i sundsvall 95-96 tror jag med individual Faktist snygg . Kör på höger sida |
|
///M5T |
@Gustav: Jo det är den... Haft den sen -99 nu (avställd på vintrarna ;-). |
///M5T |
Bilder finns kvar här: Länk |
|
Den här M3 3,0 Limousine hade ju en rätt speciell inredning: Länk |
|
Crusty |
Min 318 var oxå Individual!! |
| Crusty. Vilken färg? | |
Crusty |
Gustav: Santoriniblå, med delvis blå inredning. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.