AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
24.212

Hindrande av trafiken - dömd

Sida 7 av 7
Sani: läs Grelles inlägg ovan :-)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Kära Grelle & Kristoffer_L;

Haha, JAG ser vad Kristoffer skrivit, det är ju just därför jag menar att det är befängt att han säger att jag har fel när vi är överens??

Vad i själv fallet hänt här är att Kristoffer blandat ihop mina åsikter med någon annans i denna tråden, och attackerar därför - felaktigt - mig, så.......kamma er, läs bättre, och återkom när ni förstått grabbar ;)

@Slippy;

jag tycker inte heller det är "befogat" att de sista två kilometrarna på min hemfärd tar en haltimma varje dag, men hey - så är läget, det ger inte mig rätt att vara en gris o gå före i kön.
Och att du försöker "köpa dig fri" från ditt medsamhälleliga ansvar (att köa) bekräftar endast din omoraliska attityd ännu mera. Med det resonemanget är det OK att begå vilka brott som helst då, så länge man kan betala för sig; menar du??
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Kristoffer: Skojar Sani med oss? Han måste väl inse att han yrar?

3.753
Sani
Ah, NU hittade jag felet - jag dividerar med en 08:a och en dansk, hade jag sett det med detsamma hade jag sänkt mina förväntningar på läsförståelse.. :P
Då var det alltså sinnesförvirring eftersom Skåne inte tillhört Danmark sedan 1658 :-) Jag tror ditt budskap har gått fram vid det här laget, Sani :-)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Leta igen, den som söker han finner. Men i ditt fall kan det vara så att den som söker han letar...

Ps. Bor i Hamburg, men autopower är inte det första som jag uppdaterade vi en flytt. =)

Slippy
M3 touring comp 2025

@Sani medsamhälleliga ansvar (att köa)? det är inte kommunism i Sverige än.

Inte undra på att det uppstår konflikter i trafiken.... ;-)

mvh/ Anders
Visa användare
3.753
Sani
AP är klart viktigast vid en flytt Grelle!

Slippy; hur absurt det är låter - ja, man har ett moraliskt ansvar enl samhällets oskrivna regler......och lagens skrivna.
mr
32
mrmax
320 e46 touring -04
2002 tii -73
hej
Länk

Läs igenom den och betänk vad det får för effekt när man blåser förbi i bussfilen och bromsar kraftig för att klämma sig in i en "förmodad lucka" i intilligande fil. Själviskt beteende är det frågan om i det fallet inget annat!
mr
32
mrmax
320 e46 touring -04
2002 tii -73
btw, samma beteende i en korsning, "jag ska fan fram", kör mot rött, får inte plats, hindrar trafiken som just fått grönt, jääävligt irrterande!!
Man behöver väl inte bromsa kraftigt och "klämma sig" in bara för att man utnyttjar bussfilen. Man kan utnyttja bussfilen på ett snyggt sätt.

Det gör ju bussarna varje dag.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
mrmax, blockera korsningar är ju ett riktigt otyg. Kölhalning på det! Kan ju korka igen halva stadsdelar och när det väl börjat är det en ond cirkel som skapar det irritation och stress så fler mindre intelligenta varelser trycker sig ut i korsningar där sedan fastnar.
mr
32
mrmax
320 e46 touring -04
2002 tii -73
@torbjörn , du få gärna köra i bussfilen hur länge du vill, det är inte det som är problemet om du läste länken. När någon annan bakom dig (i bussfilen) bromsar för att du bestämmer dig för att det är dags att köra lagligt så blir det kö där ochså, och dessutom så bromsas trafiken i det körfält du bestämt dig att tränga dig in i upp det med, oberoede hur hårt du bromsar dig in, det är trafiken bakom som skapar en kedjeffekt, som du är orsaken till.

Basta!
Grelle: Jag har vid flertalet gånger i Göteborg haft bilar bakom mig som hängt sig på tutan för att jag valt att stå kvar vid trafikljuset tills jag kan köra igenom korsningen utan risk att bli stående mitt i den. Tyvärr verkar inte många fatta det där utan kör ofta ut mitt i korsningar och blockerar då för annan trafik.
mmax, problemet enligt länken är "bilister som bromsar in för hårt. En överreaktion från en bilist kan få enorma konsekvenser för resten av trafiken."

Det kan knappast vara mitt fel om någon bakom mig *överreagerar*.

"Även tät trafik kan flyta på utan stopp, så länge alla bilister är uppmärksamma och inte gör häftiga inbromsningar."

Så står det på länken som du själv postade.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.