|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
Äntligen har vi fått en dom gällande detta förkastliga beteende. Länk I skåne är det väldigt utbrett, man ser det i princip dagligen då det är vägarbeten. Om ni råkar ut för dessa "sheriffer" så anmäl! | |
|
Anmäla? Inte om det kommer att kosta människan nära 6000:-! Vilka fantastiska böteslappar vi har... Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Det är bra, anmäl dom jävlarna. Jag tänker göra det, tar bild på fanskapet och skickar in. Jag kör alltid fram tills vägen blir till ett, men visst fan kommer det idioter på vänster och ska stoppa trafiken helt för oss på andra körfältet, dom packar sig så tätt att "kugghjulsprincipen" inte ens fungerar, jag måste tvinga mig till höger för att slippa stå där i timmar. Så visst fan tänker jag anmäla, flera gånger om. |
|
|
Helt rätt! |
|
|
Personligen skulle jag lätt kunna blåsa skallen av sådana idioter som blockerar vänster körfält vid köbildning. Blir så jävla förbannad bara jag tänker på det de gånger jag råkat ut för det. Mmphuuuuu, djupa andetag.... |
|
| Underbart | |
|
jonasjonas: +1 Sen när man läser kommentarerna på sidan, blir ja så extra upprörd att jag inte kan komma på något att skriva, men bitter, det blir jag! "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
Hade varit skönt att vara med när de plockade lastbilschauffören. "Alla ska minsann göra som jag tycker", jäkla inställning. Är det många som ringer så åker de nog ut och gör kontroller oftare! |
|
| Äntligen... | |
Buspelle |
Underbart! Och problemet finns verkligen inte bara i Skåne, utan i hela Sverige. |
|
Äntligen har vi svart på vitt vad som gäller! Hoppas att polisen fortsätter att ta ett krafttag mot dessa vansinniga "hobbypoliser" som rullar runt på vägarna. Höll på att bli tokig efter sommarens vägarbeten på E6'an runt Löddeköpinge. Skräckexemplet var en lastbilschaufför som fullt medvetet, med endast någon ynka centimetrer till godo, försökte preja en medelålders kvinna in i mitträcket för att hon i krypfart försökte passera honom. Detta hände endast några meter bakom mig och jag var MYCKET nära att ringa polisen, tyvärr gjorde jag det inte och det ångrar jag än.... ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
| YES!!! | |
| Äntligen en örfil mot alla jantelagskramare som ser lagliga omkörare som folk som stjäl deras tid :-) | |
| Ett annat stort problem är "Roadrage". Vissa retar upp sig på den allra minsta lilla sak vilket leder till att de kör impulsivt som i värsta fall kan sluta med en olycka. | |
|
Rolig läsning men vem är värst han som stoppar trafiken eller han som vill döda honom Välkomna till verkligheten men alla gör vi fel men att döda för det ??????????????????? Ha deT :-) |
|
|
Jag förstår den frustration hos många bilister som detta dagliga beteende orsakar ffa under rusningstid. Givetvis utan att för den delen försvara att någon önskar livet ur en mindre begåvad lastbilschaufför, men det är egentligen alldeles för självklart för att ens kommentera. Har läst spaltmetrar i olika medier om just detta beteende och det bekräftar än en gång att jantelagen är minst lika stark som våra trafiklagar :) Chris87 nämner "Roadrage", det är faktiskt mitt i prick vad gäller beteendet ovan :) |
|
|
Tyvärr bli många förbannade om man håller hastighetsbegränsningen i rusningstrafik. Att folk retar sig på olika saker gör mig inget, men när vissa beter sig som arslen mot de som väljer att följa lagar och regler istället för att göra som dem. Sådant beteende är helt oacceptabelt. Lastbilschauffören, som tråden handlar om, påvisar sådant beteende och kan han inte följa det som gäller kanske han inte ska ha körkort. Ett samspel fungerar alltid bäst i rusningstrafik. |
|
|
Inte en dag för tidigt... ___ //Ulf |
|
|
Detta är väl en av de få trådarna jag läst som vi alla är överens....hahaha Frasse |
|
| Ja faktiskt! Lite intressant med tanke på de kommentarer man läser i artikeln. Kör trafikidioterna andra märken än BMW eller vadå?! :) | |
|
Jag har lurpassat och avvaktat för att lägga in min stöt när någon protesterar emot domen, men det verkar inte komma något sådant inlägg. Så jag kan bara instämma med övriga talare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.