AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
226.619

Michell & Company

Sida 9 av 17
Di
12
Diabel
540IA -96
vet man inte vad man ska leta efter så åker man och köper en ny bil FFS :)
Diabel:

Om du nu inte har något samröre med firman, var det nödvändigt med flera 5/5-omdömen på Rejta?
Nä, han är säkert bara sjukt nöjd med sin Ådi.

Boldly goes where no BMW has gone before
Di
12
Diabel
540IA -96
Vadå flera ?

Efter att jag fått ertsättning för termostatbyte berömde jag firmans proffsighet och michell bad mig att skriva omdöme på rejta.

Skrev ju där bara en gång.
Kontrollerad demokrati :-)
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Vad många kunder dom måste ha om dom ber en snubbe som fått en ny termostat att skriva i Rejta!! :D Vem är nästa som ger beröm på Rejta? En kille de pumpar däcken åt? :D
Nu är ni bara bittra
Tänkte på det anonyma omdömet 2011-01-03.

Eller så är det någon annan som har köpt en Audi samtidigt som dig och skriver som dig (mellanrum före utropstecknen) och blivit jättenöjd med M&C.

Sen att M själv ber dig att ge honom ett bra omdöme på Rejta, för att han har följt konsumentköplagen. Det får tala för sig själv. Haha...
Sen kan man inbilla sig att någon bryr sig.

Att byta en thermostat har ungefär samma väde som att hålla upp en dörr för en hockyspelare i elitserien och sedan tro att allt är frid och fröjd och värdig ett gratis säsongskort på läcktaren bakom laget.

...Det krävs lite mer än ett termostatbyte.
Om jag blev ombedd efter en service av ägaren att betygsätta verkstaden på Rejta så skulle jag nog fundera på varför och om min bil blivit ordentligt omhändertagen under servicen?

Troligt scenario istället är en tråd på ett forum om händelsen ;)
Di
12
Diabel
540IA -96
Delorian:

Ring till V.A.G och fråga vad termostat byte på en a8 4.2 v8 kostar :)
Di
12
Diabel
540IA -96
Som sagt.

Jag har aldrig sagt att ni ALLA SKA KÖPA bilar där.

Jag personligen är väldigt nöjd, och därför gick jag med på att skriva på rejta.

Det är sissta inlägget jag skriver här då jag har varken tid eller lust att ge mig in på diskussioner med folk som kommer med konspirationsteorier!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du är inte den första nyregistrerade medlem som dyker upp, försvarar en firma, och sedan aldrig skriver igen. Vi har liksom sett det förr.

-------
//Lövet
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
På rejta refereras det till Autopower och förmodligen denna tråd som avses.
Jo thermostat är rätt dyrt å byta på dem :)
Nej Folk här verkar tro att ingen annan än dom själva är kapabla till att göra bra bilaffärer....Om dom säljer massor med bilar snabbt varje månad så givetvis kanske dom inte har full kontroll på alla bilar . Därav prisbilden. Om man inte tror att det går att göra en bra bilaffär där så får man välja en annan, kanske märkesfirma där bilen är mer noggrant genomgången och betala den stora summa dom lägger på. Och skillnaden är stor....
Jag är efter ett halvår fortfarande kanonnöjd med min bil därifrån och hade min bil gått sönder känner jag full trygghet där att jag hade fått hjälp av det bemötande fick jag där. Dom åtgärdade dessutom fel på min bil som fanns utan problem när vi bad om det(Stor lackskada)utan kostnad. Man kanske ibland måste tänka på hur man själv beter sig och vilka krav man ställer som köpare. Såg en hel del människor där som betedde sig så att jag som försäljare inte skulle vilja sälja något till.
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Detta är en firma som man bör akta sig ifrån, stor VARNING !!..

En vän till mig va sugen på en 7-serie som han såg att de hade, säljaren vägrade prata om bilen och vart den kommer ifrån mm...priset va väldigt lågt för den...Men efter mycket om och men, så va bilen från USA, utan service bok mm..fastän det stod svensksåld med service bok på annonsen....

OSERIÖST företag

BMW - Bil Med Wingar
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
hehe intressant läsning det här =)
Va faktiskt själv och tittade på en R8a där, kände inte att dem va proffsiga men ändå inte otrevliga. Jag frågade varför skinnet va så pass slitet på den och svaret va "Billigaste på blocket då drar man ner på standarden" inget jag bryr mig om egentligen, vände mig om och gick :)
Haha... kolla på Rejta. Vilken slump att "Anonym", "lasse" och "Roger Larsson" alla skriver "." (punkt) istället för "å" och är sämst på svenska. Alla ger dessutom 5/5! Inga fejkade omdömen där inte! :)
Nu
10
Nuskei
Inge bmw! men en Honda Civic Type R - 05
Du är inte den första nyregistrerade medlem som dyker upp, försvarar en firma, och sedan aldrig skriver igen. Vi har liksom sett det förr.

-------
//Lövet

Lövet du är ju en liten åsna, ser du inte att Diabel har skrivit att han är både med i zatzy och garaget? o där skriver han rätt mycket.

Jag är själv med i garaget och följer då o då i zatzy.
.....

Jag älskar och läsa allas kommentarer, tycker det är svinkul! Därav går jag själv till firmor och gör en egen uppfattning och skriver hur min resa har varit!

Jag blev lite nyfiken hur jag skulle bli bemött eftersom jag är rätt ung (23) och var sugen på att köpa en bil.

Så här började från allra första början!

Jag ringde Michell, berättade att jag satt fast i telefonplan. Han skickade en nisse som skulle plocka upp mig, han kunde dock inte svenska (men pratade flytande engelska). Jag har inga fördomar så jag hade inga problem med det.

Kommer fram till lokalen så var det fullt med bilar och det var rätt stressigt såg jag, dem höll på att köra ut några bilar.

Jag pratade då med Michell och frågade honom rakt ut, jag är 23 år gammal, behöver en bra bil med drag och är sjukt roligt. Vad har du och erbjuda?

Alexander fanns på plats och hoppade in i samtalet och sa att han hade en bil som jag skulle nog tycka var riktigt kul, så visade han mig en Honda Civic.
Jag tyckte den var skit snygg, så jag frågade om jag kunde få ta en provsväng. Dem tog ut bilen och de första jag hör är ett klonkande ljud. Alexander säger oroa dig inte för de där. Om du vill ha bilen så skickar vi in den direkt till Mekonomen och fixar de där, så kan du ta hem bilen imorgon (utan några extra kostnader)

Det tycker jag är väldigt schysst i mitt tycke, dem får ju in inbytes bilar så det är klart de kommer vara något fel på nått. 109,000 kostade Civicen men lyckades o ta ner den till 100,000 INK byte av de klonkande där bak. (vilket jag har kvitto på men fattar endå inte vad det var)

Jag köpte iaf bilen, dem bjöd på kaffe (god var den:P) fick alla uppgifter.
Fick en trafiksäkerhetsgaranti i 3 månader. Vilket innebär att om det INTE går igenom besiktningen så står de för vad som behövs för att fixa det (inte om det är "bra o veta").

Bilen var besiktad men jag kände att hellre kollar jag de nu o lägger lite extra för att se om allt är perfa, och som jag trodde allt var i toppskick! Ringde Michell och tackade för hjälpen och fick svaret; men sluta de klart vi försöker göra så gott vi kan för att få nöjda kunder men de klart ibland har vi jökar som strular runt allt.

Vilket jag ser här bland olika människor är....

MEN min slutsats blir: *trumljud*

Det är värt och titta på bilen, det betyder inte automatiskt att du ska köpa bara för att du tittar eller hur?
Känns de bra så köp, om det inte känns bra... Köp inte? svårare än så behöver de inte bli? eller?.

Jag tyckte om Michell & Company och jag lär komma tillbaka när det är dags och byta bil! Men självklart lär jag kolla allt innan jag köper det (precis som andra bilfirmor)

För jökar som inte förstår så skriver jag nu med stora bokstäver:
DETTA ÄR MIN ERFARENHET MED FIRMAN OCH DET HÄR ÄR VAD JAG TYCKER. FÖRSÖK INTE ÄNDRA, ONÖDIG ATT ANSTRÄNGA SIG

sen om någon klagar på att jag har stavat fel någonstans så är det för jag har dyselexi... (ja skolan var rätt svårt)

Mvh
Pablo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.