|
Sida 1 av 17
|
|
|---|---|
|
Hej Jag heter Alexander och kommer från Finland Jag surfade på blocket och hittade en fin 325 sedan 2003 som var till salu hos www.michelloco.se så jag tänkte att jag ringer och ser i hurdant skick bilen är i. Jag ringde o frågade hurdant skick samt hur många brukare bilen hade haft och berättade att jag var från Finland då slog försäljaren luren i örat. Jag ringde upp pånytt då slog han på. Trejde gången svara han o var nervös. Jag försökte lugna ner honom men det hjälpte inte. Han frågade vad jag vill veta och jag sa att om jag kommer så här långt ifrån så vill jag ha mer information om bilen men det fick jag inte utan han blev argare och sade att han tänker int sälja bilen åt mig. Hur kan en sådan här bilhandlare sälja några bilar för jag har aldrig träffat en otrevligare människa. Har någon haft något men den här bilhandlaren att göra? | |
|
Enligt allabolag.se är Michell & Company en enskild firma, registrerad på Saeed Kadom, född 1965. Registreringsdatum för firman är 2009-07-07. En liten nyregistrerad firma behöver ju inte vara fel, men detta i kombination med dina telefonerfarenheter gör att man väl bör avråda från att köpa där... /Erik |
|
|
Väldigt märkligt agerande från en bilfirma... BMW M-POWER |
|
|
Verkar som om Saeed Kadom på Michell & Company känner sig illa till mods när han pratar med en av våra trevliga grannar! |
|
|
Skulle anta att han inte känner sig manad att sälja bilen på export då det blir en del meck med byråkrati mm i samband med utförsel till finland. Hyser man dessutom gott hopp om att sälja den inom sverige så kan det förklara attityden.. Skulle jag misstänka. Eller så är det en första klassens råttsoffa och han törs helt enkelt inte riskera ett billass ilskan finska BMW bröder ska komma och "snacka lite tjiit med pilsäljaret med kluuuven tunga" ;) BMWCS 06641 www.specialsvarv.se |
|
|
Hade det varit en dålig bil borde dom inte tacka nej till att exportera den. Men väldigt oproffsigt att slänga på luren i örat på kunden! |
|
| Jag har som sagt köpt flera bilar från sverige förut och det har min bror med och det är nog jag som hamnar göra allting som har med byråkrati och göra. Själv skulle jag inte har någon skillna om någon från Sverige kommer och köper min bil. Men som sagt säljaren var mycket arg och nästan skrek att vad jag ville veta om bilen att jag skulle se på bilderna som fanns på nätet och till slut sa han att han inte vill sälja bilen åt mig. En sådan firma borde inte finnas. | |
|
Säljer du något på export som företag är det lite småmeck med papper och sådant. Inget allvarligt men ändå lite pyssel.. Gammal arbetsgivare har sålt en hel del traktorer till Finland. Kommer inte ihåg exact men det är lite pyssel BMWCS 06641 www.specialsvarv.se |
|
| Fortfarande ingen som helst ursäkt för att vara ohövlig och slänga på luren. | |
Transocean |
Hej, det verkar handla om ett "kontor i fickan företag" då de endast uppger mobilnummer. Också lite skumma öppettider, nystartad enskild firma låter inte seriöst, speciellt om dom behandlar sina kunder som du uppger. Jag skulle helt enkelt leta vidare. Hört talas om magkänslan? |
|
Han är säkert rasist Som inte gillar utlänningar :-) Ha deT |
|
|
Ringde till dem idag då dom har en 325D -07 jag tyckte verkade intressant. Svarar nån icke tillmötesgående person som inte var alls trevlig och inte intresserad av att beskriva skick etc. på bilen. Han hänvisade till sin kollega som visste mer. Men det allra bästa var att maila dom tyckte han. Tack o adjö, denna oseriösa firma kommer jag aldrig kontakta igen! |
|
|
Någon som har några nya erfarenheter av företaget Michell o Co? Funderar starkt på att köpa en mini cooper s de har ute till ett bra pris. Självklart blir man lite fundersam när det skrivs sådana här konstigheter. Killen jag pratat med där verkar visserligen inte direkt vara en försäljartyp, men han tar iafs telefonen. Ska tilläggas att bilen är svensksåld enligt bilregistret och att jag inte tänker köpa den om jag inte får med en autoconcept bilgaranti (som ngn slags säkerhet). Ngt tips på jag ska ska undvika att bli lurad? Tacksam för svar |
|
|
kolla upp service historiken på bmw, dvs i deras dator, kostar några 100-lappar. Men då ser du direkt om bilen varit skruvad/krockad. |
|
| Jag va inne hos dom o köpte min 525a där, innan jag köpte den kolla lite o jämförde deras priser med övriga bilar o nästan alla deras bilar hade lägst pris på blocket, så självklart ville man veta va de e för bilar dom har ringde gamla ägaren på 525an o de va inga konstigheter där, de sköna var att de va inte några säljare som hängde i nacken på en o försökte lura på en bil man fick titta i lugn o ro... Ps har även tagit min bil till motormännen o de va grönt där | |
|
Lite lustigt att nya användare helt plötsligt dyker upp och talar väl om Michell & Company. Och för att inte vara alldeles färska har man slängt in nåt som "kolla kabelfel" strax innan. Jaja.. |
|
|
Hittade detta också. "börjar likna 7-serien jävligt snygg" Ja ja igen.. |
|
|
Tycker dessa tyskimportfirmor poppar upp likt svampar i jorden nu för tiden. Kan ju bero på att långmilade BMW köps väldigt billigt i Tyskland just nu... Väldig prisskillnad mot Sverige nu faktiskt, mer än för 10 år sen då det var väldigt lönsamt att importera från Tyskland. (har själv importerat flertalet bilar i början på 2000-talet för eget bruk). |
|
|
karlhilding va menar du med dina lustiga inlägg?? alla har väl skapat ett konto någon gång, jag är ny användare här ja jag vet det men personliga angrepp ska väl inte ske på ngt trevligt forum för motor intresserade personer |
|
|
Ja du, vilken tillfällighet att du poppar upp och berömmer skitfirman. |
|
| Nästintill alla som har skrivit gott om firmor som: Linus bil, Bilgruppen AB, Michell o Co etc. har väääldigt ofta varit helt nyregistrerade användare, vad kan det bero på? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.